وکیل شرکت تعاونی + 6 مورد از خدمات آن✔️

    شماره تماس وکیل شرکت تعاونی اصفهان
    useradmin
    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    مقالات-وکیل شرکتها
    167 بازدید

    وکیل شرکت تعاونی کیست؟

    باید بدانیم که تمامی اشخاصی که در آزمون های حقوقی و وکالت شرکت نموده و با سربلندی از این آزمون ها عبور می نمایند، به درجه وکالت نائل می شوند.

    اما این مساله بدان معنا نیست که ایشان در کلیه زمینه ها و حوزه های تخصصی، از اطلاعات کافی و دقیق برخوردار هستند. ایشان در ابتدای امر دارای اطلاعات کلی از عمومات قانونی برخوردار هستند

    و چنانچه در طول زندگی شغلی خود، تمرکزشان را در یک یا چند حوزه تخصصی حقوقی متمرکز نمایند، در این صورت می توان گفت که به یک وکیل متخصص و صاحب نظر مبدل شده اند.

    همین وضعیت در خصوص شرکت های تعاونی نیز مصداق دارد. 

    به جهت تخصصی بودن مسائل مربوط به شرکت تعاونی، برخی از وکلا و مشاورین حقوقی اطلاعات کامل و جامعی در این خصوص ندارند

    و لذا در زمان مواجه شدن با مسائل و ریزه کاری های شرکت تعاونی، نمی توانند راهگشا باشند. در چنین موقعیتی است که ضرورت مراجعه به بهترین وکیل شرکت تعاونی به شدت احساس می شود.

    و تنها با مراجعه به چنین شخصی است که آسودگی خیال را برای شما به همراه خواهد داشت. و با ضریب اطمینان بالاتری مطمئن خواهید بود که حقوق شما احیا خواهد شد. 

     

    در این بین برخی از وکلا عزم خود را جزم نموده با تمرکز در یک یا دو زمینه حقوقی، تبحر زیادی به دست آورده و در طول عمر وکالتی خود، صرفا با قبول موضوعات مرتبط، تجربه های زیادی کسب نموده اند. 

    که به این دسته از وکلا – که از پذیرش دعاوی عمومی و موضوعات پیش پا افتاده امتناع نموده و صرفا به موضوعات مرتبط با تخصص خود می پردازند و با مراجعه به کانون وکلای دادگستری و شرکت در دوره های مربوطه موفق به دریافت مجوز و گواهینامه های وکالت تخصصی می شوند، اصطلاحا وکیل متخصص گفته می شود.

     

    نکته بسار مهم:

    در این مقاله سعی کردیم که برخی اوصاف وکیل متخصص شرکت تعاونی را بیان نمائیم ولیکن حتما به این تکته مهم توجه کنید که ما مدعی نیستیم که یک وکیل متخصص شرکت تعاونی هستیم، و تا نائل شدن به این عنوان، مسیر طولانی در پیش است، لیکن در صورتی که پرونده شرکت تعاونی خود را به ما بسپارید تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شما را از مسیرهای قانونی، به اهدافتان برسانیم. و در این راه از تمامی دانش و تجربه های چندین و چند ساله خود استفاده خواهیم کرد. 

     


    برای مشاوره رایگان پرونده وکیل شرکت کلیک کنید.


     

    ☑ چرا باید از یک وکیل شرکت تعاونی کمک گرفت؟

    قانونگذار برای تمامی شرکت هایی که مطابق قانون تجارت تشکیل و به ثبت رسمی رسیده اند، خصوصیات و امتیازاتی را در نظر گرفته است.

    از جمله مهم ترین این موارد در نظر گرفتن شخصیت حقوقی برای کلیه شرکت هاست.

    به عبارت دیگر اکثریت قریب به اتفاق حقوق و امتیازاتی که در قوانین برای یک انسان درنظر گرفته شده، برای شرکت ها نیز به رسمیت شناخته شده است.

    اصطلاحا گفته می شود که شرکت ها نیز طرف حق وتکلیف قرار می گیرند.

    مهم ترین این حقوق، حق مالکیت می باشد. یعنی اینکه کلیه اموال و املاکی که یک شخص حقیقی می تواند داشته باشد، شرکت ها نیز از آن برخوردار هستند.

    و اکثر وظایف و تعهداتی که می تواند گریبانگیر یک شخص حقیقی شود، بر عهده شرکت ها نیز خواهد آمد.

    از سوی دیگر هر یک از شرکت های مندرج در قانون تجارت، دارای ویژگی ها و اوصاف مخصوص به خود نیز هستند که مکلف اند از این قوانین و احکام نیز پیروی کنند.

    عدم پیروی از این موارد می تواند شرکت را دچار ضمانت اجراهای بسیار سنگینی کند و مشکلات متعددی را هم برای مدیران هم سهامداران هم بازرسین و هم کارمندان شرکت و نیز طرف های تجاری و اشخاص ثالث فراهم سازد.

    تنها شخصی که از زیر و بم تمام این موارد آگاه است و در زمان برخورد با هر گونه مشکلات حقوقی و کیفری می تواند راهگشا بوده و مشاوره های درست و دقیقی را ارئه نماید، وکیل شرکت تعاونی می باشد.

     


    از طریق شماره تماس 09028777441 با وکیل شرکت در اصفهان در ارتباط باشید.


     

    ☑ آیا می دانید ویژگی های بهترین وکیل شرکت تعاونی چه مواردی است؟

    به علت گستردگی بسیار زیاد علم حقوق، کمتر وکیلی است که بتواند در دامنه های مختلف حقوقی صاحب سبک باشد. هیچ کس نخواهد توانست ادعا کند که در همه حوزه های رشته حقوق، دارای تخصص و دانش بالایی است.

    از سوی دیگر به نسبت سایر رشته های علم حقوقی، وکلای کمتری در زمینه شرکت تعاونی سابقه کار داشته و از کم و کیف آن مطلع هستند.

    علی الخصوص اینکه شرکت های تعاونی در چند ساله اخیر رشد چشمگیری داشته اند و میزان تشکیل و ثبت این گونه از شرکت ها، به تازگی سیر صعودی داشته است.

    1- بنابراین مهم ترین ویژگی وکیل شرکت تعاونی، داشتن سابقه کار با این گونه شرکت ها و دست و پنجه نرم کردن با مسائل خاصی که روزانه در شرکت تعاونی اتفاق می افتد می باشد.

    2- بهترین وکیل شرکت تعاونی شخصی است که سالیان سال به مدیران شرکت تعاونی مشاوره حقوقی تخصصی ارائه نموده

    و توانسته است شرکت تعاونی را در موقعیت های حساس به خوبی همراهی نماید واز چنگ مشکلات حقوقی نجات دهد.

    3- وکیل متخصص شرکت تعاونی کسی است که در سنوات گذشته پرونده ها و دعاوی زیادی را در این خصوص قبول نموده و در مراجع قضایی حقوقی و کیفری به خوبی از عهده این گونه دعاوی برآمده و کارنامه درخشانی دارد.

    4- از آنجایی که کلیه شرکت های تعاونی مکلفند ارتباط تنگاتنگی با اداره تعاون داشته باشند، و کلیه اتفاقات و تغییرات شرکت تعاونی را به اداره موصوف گزارش نمایند لذا بهترین وکیل شرکت تعاونی قطعا شخصی است که از کلیه موازین و قواین و بخشنامه های مربوط به اداره تعاون به خوبی مطلع است.

    5- در اکثریت قریب به اتفاق موارد مدیران شرکت های تعاونی نیز اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به احکام قانونی حاکم بر شرکت تعاونی ندارند.

    و این اطلاعات سطح پائین، در برخی موارد منتهی به بروز خسارت های هنگفتی می شود.

    حتی به لحاظ مشغله کاری فراوانی که دامنگر مدیران شرکت تعاونی می شود، نامبردگان زمان و فرصت کافی جهت حل و فصل مسائل شرکت ندارند.

    و حتی در زمان مواجهه با یک پرونده قضایی، مدیران شرکت تعاونی نه فرصت کافی و نه اطلاعات حقوقی-قضایی مورد قبولی برای دفاع از مواضع و منافع شرکت ندارند.

    در چنین موقعیتی است که ارزش و ضرورت مراجعه به بهترین وکیل شرکت تعاونی خود را به خوبی نشان خواهد داد.

    6- می دانیم که برخی از دعاوی وموضوعاتی که بین اعضاء شرکت تعاونی و یا اتحادیه های تعاونی مطرح می شود لزوما می بایست از طریق داوری حل و فصل گردد.

    و حتی اگر بدون در نظر گرفتن مساله داوری، این پرونده ها مستقیما در دادگاه و مراجع قضایی مطرح شود، با شکست روبرو خواهد شد.

    بنابراین بهترین وکیل شرکت تعاونی قطعا از موارد الزامی داوری و شرایط ارجاع دعاوی شرکت تعاونی به داوری و کلیه مقرراتی که در قانون آئین دادرسی مدنی در خصوص داوری لازم الاجراست مطلع است.

    7- در زمان تشکیل پرونده یک شرکت تعاونی در مراجع قضایی، به جهت تخصصی بودن مسائل این گونه از شرکت ها، معمولا مسیر رسیدگی به دعاوی شرکت تعاونی طولانی تر و پرهزینه تر و دارای ریسک بیشتری می باشد.

    ولیکن در صورتی که یک وکیل شرکت تعاونی در این پرونده حضور داشته باشد براحتی قادر خواهد بود که از اتلاف وقت و هزینه های بی جهت و غیر ضروری جلوگیری بعمل آورد.

    8- هیات مدیره شرکت های تعاونی در زمان تشکیل جلسات و مذاکره در خصوص مسائل روزمره شرکت، مکلف اند تصمیمات اتخاذ شده را در قالب صورتجلسه مرقوم نمایند.

    نحوه تنظیم این صورتجلسات از اصولی حقوقی خاصی تبعیت می نماید که وکیل شرکت تعاونی می تواند در این زمینه به یاری مدیران شرکت بشتابد.

    9- همه ما می دانیم که اصولا پیشگیری بهتر از درمان است. به عبارت دیگر اگر با انجام کارهای اصولی و درست، از بروز اشتباهات در شرکت تعاونی جلوگیری نمائیم بهتر از آن است که اجازه دهیم این مشکلات به وجود آید و سپس به فکر چاره اندیشی برای حل مشکلات باشیم.

    بهترین وکیل شرکت تعاونی براحتی می تواند در این مساله به شرک کمک نماید.

    در واقع او این وظیفه خطیر را از طریق نظارت بر عملکرد ارکان مختلف شرکت تعاونی انجام می دهد.

    در صورتی که به وکیل شرکت تعاونی اختیارات لازم داده شود، قادر خواهد بود از بروز و ایجاد هر گونه خطا و اشتباه توسط ارکان مختلف تصمیم گیری در شرکت تعا ونی ممانعت بعمل آورد و از طریق منافع اعضاء و سهامداران را حفظ و حراست نماید.

    از آنجایی که همیشه و در تمامی شرکت ها احتمال بروز اشتباه و قصور و تقصیر توسط مدیران شرکت محتمل است و از بین سهامداران و اعضا شرکت، کمتر کسی است که از این خطاها  و یا احتمالا جرائم مدیران مطلع شود،

    لذا چاره کار در آن است که از حضور بهترین وکیل شرکت تعاونی استفاده و بهره برداری مطلوب بعمل آید.

    در صورتی که چنین وکیل متخصص و متبحری در قسمت های مختلف شرکت حضور داشته باشد، به راحتی متوجه خطاهای مدیران شرکت و یا احیانا جرائم آنها خواهد شد و با اطلاع به سایر ارکان شرکت تعاونی، از بروز هر گونه خسارت و سوء استفاده جلوگیری خواهد نمود.

     


    بیشتر بخوانید: وکیل شرکت تجاری + بررسی 3 مورد از خدمات آن


     

    شماره تماس وکیل شرکت تعاونی اصفهان

     

    ☑ آیا می دانید وکیل شرکت تعاونی چه خدماتی ارائه می دهد؟

    مواد ذیل را می توان بعنوان گوشه کوچکی از خدماتی که وکیل شرکت تعاونی ارائه می دهد اعلام نمود:

    1- می دانیم که شرکت تعاونی نیز همانند برخی شرکت های دیگر، دارای اساسنامه می باشد. این اساسنامه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    در واقع مفاد این اساسنامه شرکت تعاونی، دارای آثار  حقوقی مهمی است که کلیه روابط فیمابین اعضاء و سهامداران بر اساس آن تعریف می شود.

    وکیل شرکت تعاونی اذعان می نماید که پس از آن که یک شرکت تعاونی تاسیس شد دیگر به راحتی نمی توان مفاد اساسنامه را تغییر داد

    و این کار تشریفات مخصوص به خود را می طلبد که دارای پروسه ای زمان بر و سخت می باشد.

    بنابراین وکیل شرکت تعاونی می تواند در زمان ثبت وتاسیس شرکت تعاونی، کمکهای شایانی در خصوص نحوه تنظیم اساسنامه به شم ارائه نماید.

    2- از آنجایی که برخی تغییرات مهمی که در شرکت تعاونی رخ می دهد و برخی صورتجلسات مجمع  و هیات مدیره باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد،

    بنابراین وکیل شرکت تعاونی در خصوص ثبت این اوراق و صورتجلسات می تواند به شما کمک نماید.

    3- هزینه ای که برای به کارگیری بهترین وکیل شرکت تعاونی مصرف میگردد در ازای خدمات درخشان و نتایج فوق العاده ای که ناحیه اقدامات وی به دست می آید بسیار ناچیز بوده و نتنها این مبالغ، هزینه محسوب نمی شود بلکه به نوعی به صرفه  جویی در هزینه های کلان منتهی می گردد.

    4- هر نوع دادخواست یا تنظیم لایحه دفاعیه و یا لایحه اعتراض به رای و نیز هر گونه مشاوره حقوقی در زمینه این شرکت فقط در صلاحیت وکیل شرکت تعاونی است.

    5- تنظیم کلیه قراردادهایی که در خصوص مسائل داخلی شرکت تعاونی لازم است و نیز قراردادهایی که این شرکت با طرف های تجاری  منعقد می نماید در صلاحیت بهترین وکیل شرکت تعاونی است.

    6- با عنایت به اینکه شرکت های تعاونی دارای شخصیتی خصوصی و غیر دولتی می باشند لذا قانونا حق ندارند که دفاع از پرونده های قضایی خود را به نمایندگان حقوقی محول نمایند.

    شرکت تعاونی نیز همانند سایر شرکت های خصوصی ناچارند برای کسب موفقیت در دعاوی قضایی، وکالت پرونده را به یک وکیل شرکت تعاونی تفویض نمایند

    در این صورت با درصد بالا و قابل قبولی اطمینان خواهند داشت که وکیل شرکت تعاونی بخوبی و بهتر از سایر وکلا، از عهده امورات پرونده برخواد آمد و نتایج درخشان تری را کسب خواهد نمود.

     

    ☑ بهترین زمان مراجعه به بهترین وکیل شرکت تعاونی چه زمانی است؟

    شاید تصور شما این باشد که تا قبل از بروز یک مشکل، نیازی به مراجعه به بهترین وکیل شرکت تعاونی نباشد.

    احتمالا طرر تفکر شما همانند بسیاری از هم میهنان این طور باشد که مراجعه به وکیل شرکت تعاونی صرفا زمانی توجیه قانونی و اقتصادی دارد که نامبرده را برای حل یک مشکل حقوقی بکار گرفته شود.

    وکیل شرکت تعاونی با اذعان به اشتباه بودن این نوع از طرز تفکر، به شما گوشزد می کند که:

    برای مدیریت اصولی یک شرکت تعاونی، می بایست از بدو امر و از همان زمانی که موسسین تصمیم  به ثبت و تشکیل شرکت تعاونی می گیرند، باید کلیه مراحل مربوطه را زیر نظر بهترین وکیل شرکت تعاونی طی نمایند تا زمانی که درصدد انحلال و تصفیه شرکت بر می آیند.

    به عبارت دیگر شما از ابتدا تا انتهای کار شرکت، از خدمات وکیل شرکت تعاونی بی نیاز نخواهید بود.

    تجربه اثبات نموده است که هر زمان اقداماتی تحت نظر وکلا و مشاورین حقوقی انجام شده، به مراتب دارای نتایج بهتر و مطلوب تری بوده است.

    و اشخاص ثمره لذت بخش اطمینان به وکلا و مشاورین حقوقی را به خوبی چشیده و احساس رضایتمندی فوق العاده ای داشته اند.

     

    شرکت تعاونی چگونه شرکتی است و هدف از تاسیس آن چیست؟

    همانطور که گفته شد شرکت های تعاونی در سال های اخیر از سوی مردم مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

    سابقا اشخاصی که مایل به ثبت و تشکیل یک شرکت بودند، بیشتر به سمت و سوی شرکت سهامی خاص و یا ثبت یک شرکت مسئولیت محدود می رفتند.

    لیکن در ایام اخیر به جهت حمایت هایی که دولت از شرکت های تعاونی انجام داده و نیز به خاطر سیاست های کلی نظام در بخش خصوصی سازی و کوچک کردن بدنه دولت، افراد به ثبت شرکت تعاونی تشویق شده اند.

    وکیل شرکت تعاونی تصریح می نماید که این حمایت در اصل های ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی نیز متبلور شده و بیان شده است که:

    در جهت ریشه‌کن کردن فقرو برآوردن نیاز‌ها و تامین شرایط و امکانات در جهت اشتغال‌زایی بیشتر از طریق قراردادن وسایل کار در اختیار افراد محروم از آن در شکل تعاونی از راه وام بدون بهره و روش‌های مشابه، به تشکیل شرکت‌های تعاونی، توجه بیشتری معطوف شده است.

    ما جهت تبیین و تشریح شرکت تعاونی به تعریفی که قانوگذار در ماده ۲ قانون شرکت‌های تعاونی نموده بسنده می کنیم.

     

    در این ماده آمده است که:

    « این شرکت متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی است که با هدف رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود اقتصادی و اجتماعی از طریق خودیاری متقابل و همکاری طبق اصول مطرح شده در قانون تعاون، تشکیل می‌شود»

    بنابراین وکیل شرکت تعاونی هدف از تشکیل شرکت های تعاونی را به شرح ذیل بیان می کند:

    ☑ جلوگیری از کارفرما شدن هر چه بیشتر دولت

    ☑  رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضعیت اقتصادی از طریق خودیاری متقابل

    ☑ اشتغال زایی برای افراد مختلف از جامعه

    ☑ پیشگیری از احتکار و تورم

    .

    وکیل شرکت تعاونی

     

    اوصاف و ویژگی های شرکت تعاونی چیست؟

    ☑ از ویژگی های بارز شرکت تعاونی میزان حق رای اشخاص است. به عبارت دیگر در شرکت تعاونی امکان دارد که افراد سهم و سود یکسانی نداشته باشند؛ اما تمای آنها یک حق رأی دارد.

    به دیگر سخن حق رای اعضاء یک شرکت تعاونی؛ ارتباطی با سود و سهم آن ها ندارد.

    ☑  از آنجایی که تشکیل شرکت های تعاونی در راستای اهداف بلند مدت دولت قرار دارد، لذا این نوع از شرکت ها تحت حمایت دولت قرار داشته و حتی برخی از حمایت های مالیاتی نیز شامل آنها می شود.

    ☑ شرکت های تعاونی از پرداخت حق الثبت و تمبر سهام و مالیات بر درآمد معاف می باشند.

    ☑ مطابق ماده ۸، تنها افراد حقیقی می‌توانند عضو شرکت تعاونی باشند.

    ☑ در تابلو‌ها و سربرگ‌های شرکت‌های تعاونی، حتماً باید عبارت «تعاونی» به صورت خوانا وجود داشته باشد.

    ☑ حداقل ارزش اسمی سهم در تعاونی عام به میزان ۱۰ هزار تومان و در تعاونی‌های خاص برابر ۳۰ هزارتومان است.

    ☑ در تعاونی‌های مسکن، حداقل ارزش اسمی هر سهم برابر ۶۰۰‌هزارتومان است.

    ☑ در شرکت‌های تعاونی هر فرد فارغ از میزان سرمایه، تنها یک حق رای دارد.

    بر خلاف شرکت‌های غیرتعاونی، که افراد با داشتن سرمایه و سهام بیشتر، علی القاعده از قدرت بیشتری نیز در تصمیم‌گیری برخوردار هستند.

    ☑ از آنجایی که خصوصی بودن و دولتی نبودن شرکت های تعاونی در نظر قانونگذاردارای اهمیت زیادی است

    بنابراین قانونگذار اجازه نداده است که حجم سرمایه های دولتی که وارد شرکت تعاونی می شود بیش از سرمایه های خصوصی باشد.

    به همین جهت یکی از احکام و قوانین شرکت تعاونی آن است که در شرکت‌های تعاونی، باید تمام یا حداقل ۵۱ درصد سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد.

    ☑ شرکت تعاونی باید لزوماً تابعیت ایران را داشته باشد و با توجه به مقررات قانون بخش تعاونی اقتصاد تشکیل شود و به ثبت برسد.

    ☑ اعضای تعاونی باید مبلغ تعهد‌شده سهم را در مدت تعیین‌شده توسط اساسنامه، پرداخت کنند. این مدت نباید بیشتر از دو سال باشد.

    ☑ تعیین میزان سرمایه و ارزش سهام در شرکت‌های تعاونی برعهده هیئت موسس تعاونی است و مقدار آن در اساسنامه مشخص می‌شود

    ☑ هرچند ماهیت شرکت‌های تعاونی تجاری نیست زیرا هدف از تشکیل آن‌ها رفع نیاز‌های مشترک اعضا است و نه کسب سود.

    لیکن این شرکت‌ها در ماده ۲۰ قانون تجارت، تجاری شناخته شده‌اند، بنابراین تاجر هستند.

    ☑ بر اساس تجاری بودن شرکت تعاونی، کلیه احکام قانونی که به تجار تعلق میگیرد از جمله مسائل مربوط به ورشکستگی، شامل شرکت تعاونی نیز  خواهد شد.

    ☑ تعاونی زمانی تشکیل و ثبت می‌شود که حداقل یک‌سوم سرمایه آن پرداخت و در صورت غیرنقدی بودن آورده، کالا تحویل داده شود.

    ☑ سرمایه شرکت تعاونی نامحدود است و سهام هر فرد با میزان سرمایه آورده یا تعهد شده توسط او رابطه مستقیم دارد.

    ☑ مطابق ماده ۴ قانون تعاون، حداقل سرمایه اولیه در شرکت‌های تعاونی عام ۱۰ میلیون تومان و شرکت سهامی خاص، ۱ میلیون تومان است.

    ☑  مطابق ماده ۱۱، میزان سهام یک عضو، نباید از یک هفتم کل سرمایه شرکت، بیشتر باشد.

    ☑ انتقال سهام شرکت تعاونی به غیر عضو، امکان‌پذیر نیست.


    بیشتر بخوانید: وکیل شرکت مسئولیت محدود


     

    انواع شرکت های تعاونی چیست؟

    وکیل شرکت تعاونی به این نکته اشاره می کند که شرکت های تعاونی انواع بسیار بسیار مختلفی دارند که هر یک از آنها از احکام و قواعد مختلفی تبعیت می کند.

    از جمله این تعاونی ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    ☑ شرکت های تعاونی تولیدی

    ☑  شرکت های تعاونی توزیعی

    ☑  شرکت های تعاونی مسکن

    ☑  شرکت های تعاونی اشتغال زا

    ☑  شرکت های تعاونی کارگری

    ☑  شرکت های تعاونی کشاورزی

    ☑  شرکت های تعاونی مصرف کنندگان

    .

    علیرضا نوری وکیل شرکتهای تعاونی اصفهان

     

    ارکان یک شرکت تعاونی کدامند؟

    وکیل شرکت تعاونی بیان می کند که: هر شرکت تعاونی از 3 رکن اصلی و اساسی تشکیل شده است:

     

    مجمع عمومی:

    این مجمع از اجتماع کلیه اعضای تعاونی و در قالب تشکیل می شود. و می توان آنرا عالی ترین مرجع تصمیم گیرنده در شرکت به شمار آورد.

    در یک شرکت تعاونی سه نوع مجمع عمومی وجود دارد.

    ☑ مجمع عمومی موسس

    ☑ مجمع عمومی عادی

    ☑ مجمع عمومی  فوق العاده

    وکیل شرکت تعاونی اذعان می نماید که صحبت از صلاحیت های این مجامع و نحوه تشکیل و نحوه رای گیری در آنها و زمان برگزاری هر یک از آنها و سایر احکام قانونی فرصت مقتضی خود را می طلبد

    و در آینده در سایر قسمت های سایت مطالب مربوط به آن منتشر خواهد شد.

    نکته مهم اینکه به طور خلاصه باید گفت که صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده در مواردی همچون تغییر اساسنامه، و ادغام با شرکتی دیگر و انحلال می باشد

    و صلاحیت مجمع عمومی عادی جهت انتخاب مدیران و بازرسین و… می باشد.


    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره وکیل شرکت سهامی خاص


     

    هیات مدیره

    در شرکت های تعاونی اداره شرکت تعاونی بر عهده هیئت مدیره است. اعضای هیات مدیره توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند و علاوه بر آنکه باید شرایط لازم جهت عضویت درشرکت تعاونی را داشته باشند، لازم است که برخی شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند.

    کلیه تصمیمات و اقداماتی که برای اداره کردن شرکت لازم است در صلاحیت هیات مدیره خواهد بود.

    مرجع قانونی جهت عزل اعضای هیات مدیره نیز مجمع عمومی است.

    از آنجایی که وظایف و حدود اختیارات هیات مدیره در شرکت های تعاونی بسیار متنوع و مختلف است، این موارد در مقاله ای جداگانه توسط وکیل شرکت تعاونی منتشر خواهد شد.

    مواردی از قبیل تهیه گزارش ها و صورت های مالی؛ اجرای دستورات مجمع عمومی، اجرای مفاد و بندهای اساسنامه، دعوت از مجامع و غیره

     

    بازرس

    به موجب ماده 40 قانون، در شرکت های تعاونی لزوما می بایست مقامی تحت عنوان بازرش شرکت تعاونی وجود داشته باشد.

    این بازرسین و نیز میزان حق الزحمه آنان توسط مجمع عمومی و برای مدت 2 سال تعیین می شود.

    مقام بازرس در شرکت تعاونی یکی از ارکان مهم و اساسی شرکت تعاونی است و در صورتی که این افراد به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند، می توانند از بروز بسیاری از تخلفات و اشتباهات جلوگیری نمایند.

    از آنجایی که وظایف بازرس در شرکت های تعاونی بسیار متنوع و مختلف است، این موارد در مقاله ای جداگانه توسط وکیل شرکت تعاونی منتشر خواهد شد.

     

    نکته بسار مهم:

    در این مقاله سعی کردیم که برخی اوصاف وکیل شرکت تعاونی را بیان نمائیم ولیکن حتما به این تکته مهم توجه کنید که ما مدعی نیستیم که یک وکیل متخصص شرکت تعاونی هستیم، و تا نائل شدن به این عنوان، مسیر طولانی در پیش است، لیکن در صورتی که پرونده شرکت تعاونی خود را به ما بسپارید تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شما را از مسیرهای قانونی، به اهدافتان برسانیم. و در این راه از تمامی دانش و تجربه های چندین و چند ساله خود استفاده خواهیم کرد. 

     

    شماره تماس بهترین وکیل شرکت تعاونی اصفهان

     

    در صورتی که به هر یک از خدمات مربوط به شرکت تعاونی نیاز داشتید می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت، با وکیل شرکت تعاونی در ارتباط باشید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo