بهترین وکیل مهریه اصفهان - وکیل ورشکستگی

    علیرضا نوری وکیل مطالبه مهریه اصفهان می باشد
    useradmin
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    مقالات وکیل خانواده اصفهان
    81 بازدید

    آشنایی با بهترین وکیل مهریه اصفهان

    آشنایی با بهترین وکیل مهریه اصفهان؛ موضوعی است که در این مقاله درخصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد. قطعا علت حضور شما در این صفحه آشنایی با بهترین وکیل مهریه اصفهان می باشد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که پاسخ های مناسبی را برای این پرسش به دست آورید.

    .

    بهترین وکیل مهریه اصفهان دارای چه خصوصیاتی است؟

    با عنایت به اینکه سازوکار وصول و مطالبه مهریه اخیرا نسبت به دوره های قبل تفاوت هایی داشته و می توان گفت که دو مرحله ای شده است

    و پاره ای از اقدامات باید در دفترخانه ازدواج وطلاق و برخی دیگر در شعب دادگاه خانواده انجام شود و پرونده نهایتا در اجرای احکام مطرح شود.

    لذا این پیچیدگی ها ضرورت مراجعه به بهترین وکیل مهریه اصفهان را دو چندان نموده است.

    به همین علت ضرورت دارد که شما عزیزان با اوصاف و ویژگی های بهترین وکیل مهریه اصفهان آشنایی کاملی به دست آورید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از تضییع حقوق خود جلوگیری بعمل آورید.

    به همین مناسبت بر آن شدیم که برخی از اوصاف و ویژگی های بهترین وکیل مهریه اصفهان را بیان نمائیم.

    ☑ 1-بهترین وکیل مهریه اصفهان با سالها تجریه کاری در زمینه پرونده های خانواده تمامی اصول حاکم بر روابط خانوادگی  را کاملا می شناسد.

    ☑ 2-در طول عمر وکالتی اش، پرونده های متعدد خانوادگی را در مراجع قضایی وکالت نموده است.

    ☑ 3-سالیان سال، مشاوره های حقوقی متعددی را در ارتباط با مسائل و دعاوی و پرونده های خانوادگی به زوجین اعطا نموده و از نزدیک با مشکلات و پرونده های آنان دست و پنجه نرم کرده است.

    ☑ 4-از آنجایی که برخی از دعاوی خانوادگی دارای جنبه های کیفری است، لذا بهترین وکیل مهریه اصفهان از قوانین جزایی حاکم در این زمینه نیز آگاهی دقیق دارد.

    ☑ 5-بهترین وکیل مهریه اصفهان نه تنها قوانین حقوقی و کیفری و مواد قانونی را اشراف دارد، بلکه از رویه های قضایی و آراء وحدت رویه و آراء مشورتی نیز مطلع است.

    .


    با وکیل خانواده اصفهان با شماره 09028777441 در ارتباط باشید.


    علیرضا نوری وکیل مطالبه مهریه در اصفهان می باشد

    بهترین وکیل مهریه اصفهان چه خدماتی را به موکلین خود ارائه می نماید؟

    با توجه به سابقه درخشانی که وکیل مهریه در اصفهان از دعاوی و پرونده های خانوادگی کسب نموده، قطعا خواهد توانست خدمات ویژه و چشمگیری را به موکلین خود ارائه نماید که موارد ذیل تنها گوشه ای از خدمات وکیل مهریه اصفهان می باشد:

    ☑ 1-قبل از طرح دعوی، مزایای تصمیمی که هر یک از زوجین اتخاذ نموده و نیز نکات مربوط به معایب آنرا به موکل خود گوشزد می کندو به بهترین وجه مشاوره حقوقی مطلوبی را به وی ارائه خواهد نمود.

    ☑ 2- آثار احکام مربوط به دعاوی خانواده را  نسبت به خود زوجین و نیز نسبت به اطرافیان علی الخصوص فرزندان تحت حضانت آنان و افراد پیرامون آنها را به خوبی می داند.

    ☑ 3- در صورتی که دعاوی مختلفی بطرفیت هر یک از زوجین اقامه شده باشد، براحتی می تواند هر یک را به خوبی مدیریت کند.

    ☑ 4- در مشاوره های خود به هر یک از زوجین، آنها را نسبت به عواقب احتمالی و قانونی اعمال و تصمیماتشان آگاه می سازد تا ایشان با دید باز بتوانند تصمیمات درست و سرنوشت سازی را در زندگی خود اتخاذ نمایند.

    ☑ 5- در زمان دریافت حق الوکاله، دارای انصاف و عدالت می باشد و با ملاحظه وضعیت مالی زوجین، مبلغ حق الوکاله پرونده مهریه را تعیین می نماید.

    ☑ 6- با استفاده از تجارب قبلی خود، سعی خواهد نمود که پرونده را به نحوی جهت دهی کند که تا حد امکان، مشکلات و دردسرهای مضاعف حقوقی و کیفری برای زوجین ایجاد نشود.

    ☑ 7- از آنجایی که طرح عجولانه دعوی، موکل را از دستیابی به نتیجه مطلوب دور خواهد کرد، لذا بهترین وکیل مهریه اصفهان در بدو جلسات مشاوره، مدارک لازم برای طرح دعوی را به موکل گوشزد می کند تا ابتدائا مدارک لازم برای پرونده مهریه تهیه و سپس دادخواست مطالبه مهریه تقدیم گردد.


    آیا از خدمات وکیل طلاق در اصفهان  اطلاع دارید؟


    علیرضا نوری وکیل متخصص مهریه در اصفهان می باشد

    مهریه چیست؟

    تعریفی که از کلمه مهریه در ذهن همگان وجود دارد تقریبا با تعریف قانونی آن مشابهت دارد.

    همانطور که می داینم مهریه عبارت از مالی است که شوهر در زمان انعقاد عقد نکاح به زوجه تملیک می نماید و زوجه به محض وقوع عقد، مالک مهریه اش می شود.

    به عبارت دیگر هر مالی که به اصطلاح قانونی دارای مالیت باشد را می توان مهریه همسر قرار داد.

    مالیت داشتن به این معناست که آن مال اصولا قابلیت تملک را داشته باشد و عقلایی باشد.

    در واقع زوجه به محض اینکه صیغه عقد جاری شد می تواند هر گونه دخهل وتصرفی که بخواهد در مهریه اش انجام دهد و هیچ گونه مانع قانونی برای این کار وجود ندارد.

    .

    مهریه عند الاستطاعة به چه معناست؟

    اگر زوجین در هنگام اجرای صیغه نکاح، نوع مهریه را به صورت عندالاستطاعه تعیین نمایند در این صورت هنگامی که زوجه مهریه اش را به اجرا می گذارد و آنرا مطالبه می نماید، برای پرداخت مهریه به وی؛ استطاعت زوج ملاک عمل خواهد بود.

    به عبارت دیگر اگر شوهر از استطاعت و توان مالی لازم برای پرداخت مهریه برخوردار بود، در این صورت به پرداخت مهریه در حق زوجه محکوم خواهد شد.

    و در صورت عدم توانایی مالی زوج برای پرداخت اقلام مهریه، دراین صورت تکلیفی برای این کار نخواهد داشت.

    .

    مهریه عندالمطالبه به چه معناست؟

    بهترین وکیل مهریه اصفهان در بیان مهریه عندالامطالبه این چنین توضیح می دهد که:

    در صورتی که زوجین در زمان اجرای صیغه عقد نکاح، مهریه را به صورت عندالمطالبه قرار دهند، در این صورت زوجه هر زمان که بخواهد می تواند مهریه اش را به اجرا گذارد و مرد نیز بدون هیچ گونه عذر و بهانه ای ملزم به پرداخت آن خواهد بود.

    .


    در این قسمت با خدمات بهترین وکیل طلاق اصفهان آشنا شوید.


    قانون جدید مهریه در سال 1402 چگونه است؟

    وکیل وصول مهریه در خصوص قانون جدید مهریه در سال 1402 این چنین توضیح می دهد که:

    سابقا هعیچ گونه محدودیتی در تعداد سکه‌های قابل‌ اجرا برای مهریه زوجه وجود نداشت و زوجه می‌توانست هر تعداد سکه که با شوهر توافق کرده بود را به اجرا گذاشته و نیز میتوانست در خصوص تمامی آنها، تقاضای حکم جلب نماید.

    اما در سال 1392 قانون جدیدی در این خصوص وضع شد که محدودتی را در خصوص تعداد سکه‌های قابل‌اجرا برای مهریه زوجه قرار داد.

    در ماده ۲۲ از قانون حمایت خانواده، زوجه می‌تواند ۱۱۰ سکه از مهریه خود را از مرد مطالبه و دریافت نماید، و الباقی سکه های نوشته شده در سند نکاحیه فقط درصورتی‌ که مرد استطاعت مالی کافی در پرداخت آن قمست از مهریه داشته باشد قابل مطالبه خواهد بود.

    بنابراین در حال حاضر قانون مهریه در سال 1402 نیز به همین ترتیب می باشد.

    .

    اگر مهریه مازاد بر ۱۱۰ عدد سکه باشد چگونه قابل وصول است؟

    وکیل در بیان این مساله اذعان می نماید که طبق توضیحات فوق کاملا مشخص است که اگر مهریه مازاد بر 110 عدد سکه باشد دریافت آن مشروط به آن است که تمکن مالی مرد به اثبات برسد.

    بنابراین تا میزان 110 عدد سکه، براحتی از شوهر قابل وصول است اما مازاد بر آن طبق قانون جدید مهریه منوط به آن است که زوجه بتواند تمکن مالی شوهرش را به اثبات برساند.

    .


    با وکیل تمکین در اصفهان در ارتباط باشید.


    وکیل مطالبه مهریه اصفهان علیرضا نوری می باشد.

    آیا مهریه به نرخ روز محاسبه می شود؟

    یکی از سوالات پرتکراری که از وکیل خوب مهریه مرتباً پرسیده می‌شود آن است که آیا کلیه اقلام مهریه به نرخ روز محاسبه می‌شود یا خیر؟؟؟؟ و کم و کیف آن و نحوه محاسبه آن چگونه است؟؟؟

    وکیل خوب برای مهریه در پاسخ به این سوال اذعان می‌نماید که:

    اولاً تمامی اقلام مهریه قابلیت آنکه به نرخ روز محاسبه شود را ندارد.

    با این توضیح که اگر قسمتی از مهریه به صورت وجه نقد و مبلغ معین نوشته شده باشد در این صورت می‌توان گفت که مبلغ مزبور در زمانی که زوجه قصد به اجرا گذاشتن مهریه خود را داشته باشد به نرخ روز محاسبه می‌گردد.

    که نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز را ذیل توضیح خواهیم داد.

    لازم به ذکر است که بقیه اقلام مهریه به نرخ روز محض محاسبه نمی‌شود.

    به عنوان مثال اگر قسمتی از مهریه سکه طلا باشد؛ شوهر مکلف است که عین سکه‌های طلا را صرف نظر از آنکه قیمت آن چقدر تغییر نموده باشد به زوجه پرداخت نماید.

    .

    به عنوان مثال اگر در زمان وقوع عقد نکاح، قیمت هر عدد سکه بهار آزادی یک میلیون تومان بوده باشد و زوجه در سال ۱۴۰۲ مهریه خود را به اجرا گذارد در این صورت شوهر مکلف است که آن تعداد سکه‌ای که در سند نکاحیه نوشته شده است را به زوجه تحویل دهد

    و قیمت فعلی سکه که حدوداً 30 میلیون تومان می‌باشد تاثیری در تعداد سکه‌ها یا سایر موارد ندارد.

    .

    وکیل خوب برای مهریه این قضیه را اینطور تبیین می‌نماید که:

    در چنین صورتی تعهد شوهر مبنی بر تحویل یک مال می ‌باشد که اصطلاحاً به آن مال «اموال مثلی» گفته می‌شود.

    به دیگر سخن شوهر تعهد نموده که بابت مهریه زوجه؛ سکه طلا تحویل دهد و تغییر در قیمت سکه تاثیری در تعهد شوهر نخواهد داشت.

    سایر اقلام مهریه نیز از حکم فوق تبعیت می‌نمایند و اگر اثبات شود که تعهد شوهر مبنی بر تحویل مال مثلی باشد؛ نامبرده مکلف است که همان مال را به زوج تحویل دهد

    .

    نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز چگونه است؟؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که قسمت وجه نقد مهریه بر اساس جدول و شاخصی که هر ماه توسط بانک مرکزی منتشر می‌گردد محاسبه می‌شود

    و نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز بدین صورت است که: شاخص مهریه در روز اجرای حکم؛ تقسیم بر شاخص مهریه در روز انعقاد عقد می‌گردد و سپس در مبلغ مهریه ضرب می‌شود که حاصل آن برابر است با مهریه به نرخ روز

    .

    به عنوان مثال:

    اگر سال وقوع عقد مهرماه ۱۳71باشد و مهریه زوجه معادل با یکصد هزار تومان توافق شده باشد و زوجه در مهرماه سال ۱۴۰۲ مهریه خود را به اجرا گذاشته باشد نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز این چنین خواهد بود که:

    ابتدا شاخص مهرماه سال ۱۴۰۲ را بر شاخص مهرماه سال ۱۳71 تقسیم می‌شود.

    سپس مبلغ مهریه که مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد ضرب در عدد اخیرالذکر می‌گردد و حاصل آن حدودا 43 میلیون تومان خواهد بود. که این مبلغ مهریه زوجه به نرخ روز می ‌باشد و شوهر مکلف است که این مبلغ را به نامبرده پرداخت نماید.


    خانم ها بخوانند: شرایط تعلق اجرت المثل ایام زوجیت


    وکیل مطالبه مهریه در اصفهان علیرضا نوری می باشد.

     

    آیاملاک محاسبه برای مهریه به نرخ روز زمان تقدیم دادخواست می‌باشد یا زمان اجرای حکم؟؟؟

    این سوال ذهن اکثر زوجین را به خود مشغول نموده و از وکیل در خصوص زمان محاسبه مهریه به نرخ روز پرسش می‌شود؟

    بهترین وکیل مهریه اصفهان در پاسخ به این سوال اعلام می‌نماید که: ملاک محاسبه برای مهریه به نرخ روز زمان اجرای حکم می‌باشد.

    با این توضیح که:

    اگر زوجه مثلاً در سال ۱۴۰۰ اقدام به تنظیم دادخواست مطالبه مهریه نموده باشد و انجام فرایند قضایی ۲ سال به طول انجامیده و در نهایت در سال ۱۴۰۲ پرونده وی به شعبه اجرای احکام واصل گردد؛

    در این صورت دادورز اجرای احکام مکلف است که قسمت وجه نقد مهریه را به « نرخ روز اجرای حکم » محاسبه و از شوهر وصول نماید.

    .

    آیا برای اینکه مهریه زوجه به نرخ روز محاسبه شود لازم است که برای شوهر اظهارنامه فرستاده شود؟؟

    همانطور که می‌دانید در موارد سایر مطالبات مالی برای آنکه طلبکار بتواند از شخص بدهکار؛ خسارت دیرکرد و تاخیر و تادیه را وصول نماید؛ لازم است که اظهارنامه‌ای برای وی فرستاده و از شخص بدهکار تقاضا نموده باشد که بدهی خود را پرداخت نماید.

    در صورتی که چنین اقدامی انجام نشده باشد خسارت تاخیر تادیه و دیرکرد صرفاً از زمان تقدیم دادخواست محاسبه خواهد شد.

    به همین خاطر ممکن است که این سوال در ذهن زوجین ایجاد شود که برای محاسبه مهریه به نرخ روز آیا لازم است که زوجه اظهارنامه‌ای را برای شوهر خود ارسال نماید یا خیر؟

    .

    وکیل وصول مهریه در در پاسخ به این سوال می‌گوید:

     قانونگذار به جهت حساسیت و اهمیت روابط خانوادگی و تاکید بر حقوق مالی زوجه؛ برای مبحث مهریه قانون خاص وضع نموده و تاکید کرده است که مهریه زوج در هر حال به نرخ روز محاسبه می‌شود

    و این قضیه مستلزم ارسال اظهارنامه برای شوهر نخواهد بود.

    بنابراین برای آنکه مهریه به نرخ روز محاسبه گردد لازم نیست که زوجه قبل از طرح دادخواست مطالبه مهریه اقدام به صدور اظهارنامه برای زوج نماید.


    آشنایی بیشتر با وکیل خوب مهریه در اصفهان


    علیرضا نوری وکیل متخصص مهریه اصفهان می باشد.

    آیا زن تا زمانی که مهریه اش را دریافت نکرده موظف به تمکین می باشد؟

    همانطور که می‌دانید بر اساس قوانین مربوط به خانواده؛ زن مکلف است که از شوهر خود تمکین عام و تمکین خاص داشته باشد.

    تمکین عام به معنای حضور زوجه در منزل شوهر و داشتن حسن معاشرت با وی می‌باشد

    و تمکین خاص به معنای انجام اعمال زناشویی با شوهر می‌باشد.

    سوال این است که زوجه مادام که مهریه خود را به صورت تمام و کمال از شوهر دریافت ننموده؛ آیا مکلف است که از او تمکین خاص نماید یا خیر؟

    .

    بهترین وکیل مهریه اصفهان در پاسخ به این سوال اذعان می‌نماید که:

    زوجه به موجب مواد قانون قانون مدنی دارای حق حبس می‌باشد.

    تصوری که در وهله اول از کلمه حق حبس به ذهن برخی از زوجین خطور می‌کند آن است که آنها حق حبس را به معنای حق بازداشت شوهر در نظر می‌گیرند.

    در حالی که این تصور کاملاً اشتباه بوده و حکایت از عدم اشراف نسبت به مسائل خانوادگی دارد.

    منظور از « حق حبس » برای زوجه آن است که: زوجه قانوناً این حق را دارد که تمکین نمودن از شوهر را منوط به دریافت تمامی مهریه خود نماید.

    به دیگر سخن زوجه می‌تواند علی رغم ابقاء عقد نکاح؛ از انجام اعمال زناشویی با شوهر خود امتناع نماید و انجام این کار را منوط به در یافت مهریه‌اش نماید. که قانونگذار این مسئله را حق حبس نامیده است.

    در ادامه مطالب سایت به آثار و احکام تمکین زوجه و حق حبس زوجه و سایر مسائل مربوط به آن در مقاله جداگانه خواهیم پرداخت.

    .

    آیا سوء معاشرت و یا سوء رفتار زوجه، در مهریه او تاثیر دارد؟

    همانطور که وکیل خوب مهریه در مطالب فوق اعلام نمود زوجه به موجب تکلیف مندرج در مواد قانون مدنی مکلف است که علاوه بر تمکین عام و خاص از شوهر؛ با وی حسن معاشرت و حسن خلق داشته باشد

    و در تمامی امورات خانواده یکدیگر را همراهی نمایند

    لیکن در پاره‌ای از موارد احتمال دارد که زوجه به هر دلیل با شوهر خود پرخاشگری نماید و با نامبرده سوء معاشرت داشته باشد

    و حتی ممکن است که منزل مشترک را بدون هرگونه دلیل موجه ترک نماید و برای خود زندگی مستقلی تشکیل داده و اساساً در منزل مشترک هیچ گونه حضوری نداشته باشد.

    سوالی که مطرح می‌شود آن است که: آیا اقدامات فوق از تعلق مهریه به زوجه جلوگیری می‌نماید یا خیر؟

    .

    وکیل خوب مهریه در پاسخ به این سوال اذعان می‌نماید که:

     سوء معاشرت زوجه و یا ترک زندگی مشترک و حتی ناشزه بودن زوجه و مواردی از این قبیل به هیچ عنوان هیچ گونه تاثیری در مهریه زوجه نخواهد داشت و از اسباب سقوط مهریه تلقی نمی‌گردد.

    بنابراین هرچند زوجه مرتکب هر یک از اعمال فوق گردد؛ ضمانت اجرای قانونی آن؛ اسقاط حق مهریه وی نخواهد بود و حتی در این موارد نیز شوهر به پرداخت کلیه مهریه محکوم خواهد شد.

    بهترین وکیل مهریه اصفهان علیرضا نوری می باشد

     

    آیا انحراف اخلاقی زوجه، در مهریه او تاثیر دارد؟

     

    در پاره‌ای از موارد این سوال از وکیل پرسیده می‌شود که اگر چنانچه زوجه با زیر پا نهادن موازین شرعی و قانونی به ارتکاب اعمال منافی عفت روی آورد

    و حتی اگر این اعمال ناروای وی به موجب حکم دادگاه به اثبات برسد آیا این مسئله می‌تواند نسبت به مهریه او موثر باشد یا خیر؟

    وکیل مهریه در اصفهان در پاسخ به این سوال مجدداً تاکید می‌کند که:

     زن به محض انعقاد عقد نکاح؛ مالک تمام مهریه خود می‌شود و برای وی ایجاد مالکیت قطعی و منجز محقق خواهد شد.

    از سوی دیگر پس از آنکه مالکیت به صورت قطعی برای زوجه ایجاد شد؛ از بین رفتن آن نیاز به دلیل قطعی شرعی و قانونی دارد.

    اینطور نیست که حدوث هرگونه مسئله‌ای هرچند جدی باشد و هرچند به موجب رای دادگاه به اثبات برسد؛ در مهریه زوجه تاثیر داشته باشد.

    در خصوص مسائل منافی عفت نیز باید گفت که ضمانت اجرای این مسئله؛ داشتن ابعاد کیفری و جزایی می‌باشد و در بعد حقوقی می‌تواند تاثیری در مهریه زوجه داشته باشد.

    در صورتی که زوجه منزل مشترک را ترک نماید، وضعیت مهریه او چگونه خواهد بود؟

     

    سوال بعدی آن است که اگر زوجه از شوهر خود در منزل مشترک تمکین ننماید این مسئله چه تاثیری در مهریه زوج خواهد داشت؟

     

    وکیل وصول مهریه جهت آشنایی شما با موازین حقوق خانواده این مسئله را این چنین و با این مقدمه توضیح می‌دهد که:

    در عالم حقوق بروز هر موضوعی دارای ضمانت اجرای مخصوص به خود می‌باشد و قاعدتاً نمی‌توان مسائل و موضوعات را با یکدیگر خلط مبحث نمود.

    همین مسئله و همین قانون در خصوص عدم تمکین زوجه نیز وجود خواهد داشت.

    با این بیان که: در صورتی که زوجه از انجام تکلیف قانونی خود مبنی بر تمکین از شوهر امتناع نماید و بدون اجازه از شوهرش؛ منزل مشترک را ترک کند

    در این صورت شوهر فقط این حق را خواهد داشت که نسبت به الزام به تمکین زوجه اقدام نماید و دادخواست الزام به تمکین به طرفیت زوجه مطرح نماید.

    اما این مسئله منتهی به اسقاط حق مهریه زوجه نخواهد شد و مهریه وی که سابقاً به موجب عقد نکاح مالک آن گردیده همچنان پابرجا خواهد بود.

     

    علیرضا نوری بهترین وکیل مهریه اصفهان می باشد.

    نحوه و مراحل به اجرا گذاشتن مهریه چگونه است؟

    هرچند که مهریه یکی از حقوق مسلم زوجه می‌باشد و انعکاس آن در یک سند رسمی؛ قوت و اعتبار این حق را چندین برابر نموده است

    لیکن هرگونه حقی چنانچه از سوی طرف مقابل به صورت مسالمت آمیز ادا نگردد لاجرم باید از طریق مراجع ذی صلاح قانونی مورد مطالبه قرار گیرد.

    این مسئله در خصوص تمامی مسائل مالی و مطالبات و ادعاهای افراد از یکدیگر نیز جریان دارد.

    در واقع صاحب حق می ‌بایست با طی تشریفات قانونی و علی اصول از طریق طرح دادخواست قضایی و ارائه آن به مرجع ذیصلاح؛ حق خود را به اثبات برساند

    و از طریق سازوکارهای پیش بینی شده در قانون و با کمک گرفتن از وکیل خبره مطالباتش را وصول نماید.

    همین مسئله در خصوص مطالبات مالی ناشی از عقد نکاح نیز جریان خواهد داشت.

    مواردی از قبیل 1- مطالبه مهریه 2-مطالبه نفقه 3-مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت و غیره

    و از آنجایی که در کشور ما به ندرت شوهر به میل خود اقدام به پرداخت مهریه می‌نماید بنابراین لازم است که زوجه اقدامات قانونی را جهت مطالبه مهریه اش انجام دهد.

    سابقاً زوجه می‌توانست در وهله اول با مراجعه به دادگاه خانواده محل اقامت خود؛ مهریه‌اش را از طریق تقدیم « دادخواست مطالبه » مطالبه کند.

    لیکن اخیرا شرایط تا حدی تغییر نمود و زوجه مکلف گردیده که از سازوکار اداره اجرای ثبت اسناد این کار را انجام دهد

    و چنانچه پرونده مطروحه در اداره اجرای ثبت اسناد به نتیجه نرسد در وهله دوم می بایست به دادگاه خانواده رجوع شود.

    بنابراین در حال حاضر دو مرجع به عنوان مرجع صلاحیت‌دار قانونی برای مطالبه مهریه وجود دارد که ذیلا به هر دو مرجع و تشریفات اداری مربوطه اشاره خواهیم کرد:

    .

    مطالبه مهریه از طریق اداره اجرای ثبت

    وکیل مهریه در اصفهان اشاره نمود که زوج برای مطالبه مهریه خود مکلف است که در وهله اول این کار را از طریق مراجعه به اداره اجرای ثبت اسناد انجام دهد.

    برای این کار ابتدا لازم است که با همراه داشتن مدارک هویتی و اصل قباله یا همان سند نکاحیه؛ به دفترخانه‌ای که سند نکاحیه در آنجا به ثبت رسیده مراجعه نماید و با تکمیل فرم مربوط تقاضای صدور اجرایی نمایند.

    دفترخانه نیز پس از تکمیل مدارک و آماده بودن شرایط برگ اجراییه را صادر می‌نماید و در مرحله بعد اجرای به شوهر ابلاغ می‌شود.

    شوهر پس از ابلاغ برگ اجراییه به او ۱۰ روز فرصت دارد که مهریه را پرداخت نماید و یا اینکه رضایت زوجه را حاصل نماید.

    در غیر این صورت پرونده به اداره اجرای ثبت اسناد ارجاع خواهد شد و زوجه می‌تواند کلیه اقدامات اجرایی را در آن مرجع انجام دهد.

    این اقدامات بر اساس آیین‌نامه نحوه اجرای اسناد مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا انجام خواهد شد و از تشریفات خاصی تبعیت خواهد کرد.

    زوجه می‌تواند اموال احتمالی شوهر را از طریق اداره اجرای اسناد رسمی توقیف نماید

    و پس از آن؛ اموال توقیف شده توسط اجرای اسناد و از طریق برگزاری جلسه مزایده به فروش خواهد رسید و مبالغ حاصل از آن به زوجه پرداخت خواهد شد.

    بدیهیست که طبق تشریفات قانونی قبل از فروش هرگونه اموال می‌بایست قیمت آن از طریق ارجاع امر به کارشناس برآورد و ارزیابی گردد و نظریه کارشناس نیز به هر یک از طرفین ابلاغ گردد.

    پس از آنکه قیمت کارشناسی به قطعیت رسید مراتب در آگهی مزایده منعکس خواهد شد و در زمان مقرر جلسه مزایده برگزار می‌شود. ( وکیل ملکی اصفهان )

    .

    بهترین وکیل مهریه اصفهان در ادامه توضیحات خود اذعان می‌نماید که:

    در پاره ای از موارد امکان دارد که شوهر هیچگونه اموالی که توسط اداره اجرای ثبت اسناد قابل توقیف باشد نداشته باشد و به همین جهت پرونده در آن اداره مختومه گردد.

    در این صورت زوجه می‌تواند با دریافت گواهی مربوطه از آن اداره نسبت به انجام مرحله دوم که ذیلا توضیحات آن را ارائه خواهیم کرد اقدام نماید.

    وکیل متخصص مهریه اصفهان علیرضا نوری میباشد.

    مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده

    وکیل مهریه اصفهان در توضیح نحوه مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده این چنین بیان می‌دارد که: برای انجام این کار:

     

    ☑ 1-اولاً می‌بایست اقداماتی که فوقا در خصوص مراجعه به اداره اجرای ثبت اسناد گفتیم توسط زوجه انجام شده باشد. و موفق به گرفتن گواهی از اداره اجرای ثبت اسناد شده باشد

     

    ☑ 2-در مرحله دوم لازم است که دادخواستی تحت عنوان دادخواست مطالبه مهریه توسط وکیل وصول مهریه برای زوجه نوشته شود.

    دادخواست مطالبه مهریه برای آنکه در دادگاه خانواده منتهی به صدور حکم مهریه شود لازم است که دارای شرایط و ارکان اساسی و مهم ‌باشد و به صورت قانونی و مطابق قانون آیین دادرسی مدنی و نیز قانون حمایت از خانواده و قانون مدنی نوشته شده باشد.

     

    ☑ 3- این دادخواست به همراه سایر مدارک باید به دفتر خدمات قضایی تحویل داده شود تا پس از ثبت در سامانه مزبور به دادگاه خانواده ذی صلاح ارجاع گردد.

    در صورتی که زوج جهت تنظیم دادخواست مطالبه مهریه مایل باشد می‌تواند وکالت این کار را به وکیل وصول مهریه تفویض نماید تا با خیالی آسوده و راحت از وصول به حقوق قانونی خود اطمینان کسب نماید.

    در این صورت وکیل متخصص مهریه از طریق سامانه مربوطه اقدام به تنظیم وکالت‌نامه خواهد کرد و الباقی تشریفات دادرسی توسط وکیل مهریه در اصفهان به خوبی انجام خواهد شد.

     

    ☑ 4- در مرحله بعد پس از آنکه دادخواست مطالبه مهریه به یکی از شعب دادگاه خانواده ارجاع ‌شد؛ شعبه مزبور پس از تشکیل پرونده اقدام به تنظیم ابلاغیه جلسه رسیدگی برای اصحاب دعوا و وکلای آنها خواهد نمود.

    پس از تشکیل جلسه رسیدگی و بررسی ادله و مدارک طرفین توسط قاضی پرونده؛ در صورتی که دادخواست به درستی و با کمک بهترین وکیل مهریه اصفهان تنظیم شده باشد؛ احتمال صدور حکم محکومیت شوهر به پرداخت مهریه بسیار محتمل خواهد بود.

     

    ☑ 5- در مرحله بعد دادنامه مزبور به طرفین ابلاغ می‌شود و اگر شوهر در صدد به تعویق انداختن پرونده باشد امکان دارد که نسبت به دادنامه مزبور اعتراض و تجدید نظرخواهی نماید.

    که در صورت اعتراض به حکم؛ پرونده به یکی از شعب دادگاه تجدید نظر استان ارجاع می‌شود و قضات آن شعبه مجدداً پرونده را بررسی و به احتمال بسیار زیاد؛ دادنامه قبلی را تایید می‌نمایند.

     

    ☑ 6- در مرحله بعد زوجه می‌بایست پس از قطعی شدن دادنامه؛ تقاضای صدور اجراییه بنماید که در این صورت برگ اجراییه صادر می‌شود و به شوهر ابلاغ می‌گردد

    و ۱۰ روز پس از آن پرونده در یکی از شعب اجرای احکام مفتوح خواهد شد و زوجه با مراجعه به این شعبه می‌تواند اموال شوهر را توقیف نماید.

     و در صورتی که اموالی از نامبرده شناسایی نگردد خود  شوهر را جلب و بازداشت نماید.

    وکیل خوب مهریه در اصفهان علیرضا نوری است

     

    آیا امکان جلب و بازداشت شوهر بابت مهریه وجود دارد یا خیر؟

     

    بسیاری از همسران این سوال را از وکیل می‌پرسند که آیا امکان جلب و بازداشت شوهر بابت مهریه وجود دارد یا خیر؟ و شرایط آن چگونه است؟

    وکیل مهریه در اصفهان در پاسخ به این سوال بیان می‌دارد که:

    امکان جلب بازداشت شوهر بابت مهریه وجود دارد ولیکن این قضیه منوط به وجود شرایطی به شرح ذیل می‌باشد.

    .

    با این توضیح که:

    ☑ 1-در درجه اول زوجه می‌بایست مرحله اجرای ثبت را انجام داده باشد و پرونده در آن مرجع مختومه شده باشد.

    ☑ 2-ثانیاً می ‌بایست مراحل مربوط به مطالبه مهریه در دادگاه خانواده انجام شده و حکم محکومیت شوهر به پرداخت مهریه صادر شده باشد و این دادنامه به درجه قطعیت نیز رسیده باشد.

    ☑ 3-در درجه سوم زوجه می‌بایست تقاضای صدور اجراییه از شعبه بدوی دادگاه خانواده را نموده باشد و اجراییه صادر و به شوهر ابلاغ شده باشد و مهلت ۱۰ روزه آن به پایان رسیده باشد.

    ☑ 4-در مرحله بعد می‌بایست پرونده پس از صدور اجراییه به یکی از شعب اجرای احکام دادگاه خانواده ارجاع شده باشد.

    ☑ 5- شعبه اجرای احکام نیز اقدامات لازم را جهت استعلام اموال شوهر انجام داده باشد و هیچ گونه مالی از شوهر شناسایی نشده باشد.

    ☑ 6- و نهایتاً در مرحله آخر چنانچه یک ماه یک ماه از صدور اجراییه گذشته و شوهر اقدام به طرح دادخواست اعسار از پرداخت مهریه ننموده باشد.

     

    وکیل وصول مهریه در ادامه صحبت‌های خود اذعان می‌نماید که:

    اگر تمامی مراحل فوق به درستی طی شده باشد زوجه قادر خواهد بود که از شعبه اجرای احکام دادگاه خانواده تقاضای جلب و بازداشت شوهر را بنمای.

    که در این صورت دستور جلب نامبرده تحت نظر قاضی اجرای احکام و خطاب به کلیه مراجع انتظامی آن شهر صادر می‌گردد.

    در چنین شرایطی زوجه می‌تواند با در دست داشتن حکم جلب در هر مکان که شوهر را رویت نمودغ از طریق تماس با مراجع انتظامی نسبت به جذب و بازداشت شوهر اقدام نماید.

    .

    آیا شوهر برای اینکه بابت پرداخت مهریه جلب نشود راهکاری دارد یا خیر؟

    اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به پرداخت مهریه محکوم می‌شوند از وکیل خوب مهریه این سوال را می‌پرسند که برای جلب نشدن در پرونده مهریه چه راهکاری وجود دارد؟

    وکیل مهریه در اصفهان در مقام پاسخ به این سوال اذعان می‌نماید که:

    تمامی زوج هایی که به پرداخت مهریه محکوم شده‌اند راهکار بسیار ساده‌ای خواهند داشت تا از صدور حکم جلب آنان جلوگیری به عمل آید.

    توضیح مطلب آنکه: پس از آنکه حکم مهریه به قطعیت رسید و نیز پس از آنکه برگ اجراییه صادر و به شوهر ابلاغ گردید؛ شوهر به مدت یک ماه این فرصت را خواهد داشت که اقدامات لازم جهت تقدیم « دادخواست اعسار » از پرداخت مهریه را به شعبه مربوطه تقدیم نماید.

    در صورتی که این دادخواست پس از کمک گرفتن از وکیل متخصص مهریه و با رعایت جمیع شرایط قانونی تنظیم گردد

    و قبل از اتمام مهلت یک ماهه در دفتر خدمات قضایی ثبت شود می توان از صدور دستور جلب شوهر جلوگیری به عمل آورد.

    در سایر قسمت‌های سایت در خصوص نحوه تنظیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه در مقاله جداگانه صحبت خواهیم کرد.

     

    وکیل اعسار از پرداخت مهریه علیرضا نوری می باشد

    اگر شوهر فوت نماید آیا امکان مطالبه مهریه وجود دارد یا خیر و شرایط آن چگونه است؟

    وکیل مهریه اصفهان در پاسخ به این سوال بیان می‌دارد که:

    در پاره‌ای از موارد شوهر قبل از پرداخت مهریه دار فانی را وداع گفته و زوجه همچنان مهریه خود را طلبکار می‌باشد.

    در اینجا سوال آن است که آیا امکان مطالبه مهریه در صورت فوت شوهر وجود دارد یا خیر؟ و شرایط آن به چه شکل می‌باشد؟

    بهترین وکیل مهریه اصفهان در پاسخ به این سوال بیان می دارد که:

    همانطور که فوقا گفتیم زن به محض انعقاد عقد نکاح؛ مالک تمامی مهریه خود می‌شود و این مالکیت به صورت منجز و قطعی برای وی ایجاد می‌گردد.

    از سوی دیگر فوت شوهر نمی‌تواند به عنوان عاملی برای از بین رفتن مهریه تلقی گردد و زوجه همچنان نسبت به مهریه خود استحقاق شرعی و قانونی دارد.

    بنابراین چنانچه شوهر قبل از ادای دین فوت نماید؛ زوجه همچنان کمافی السابق مجاز در مطالبه مهریه خواهد بود.

    و نحوه مطالبه مهریه نیز به همان ترتیبی که فوق گفته شد می‌باشد و تغییر خاصی در آن وجود ندارد.

    تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود آن است که: در زمان تقاضای صدور اجراییه به جای ذکر نام شوهر؛ می‌بایست اسامی وارثین شوهر نوشته شود

    و زوجه می‌بایست برگه انحصار وراثت را نیز به همراه سایر مدارک نزد خود داشته باشد.

    آیا در صورت فوت شوهر و قبل از تسویه حساب مهریه توسط وراث؛ امکان تقسیم اموال وجود دارد یا خیر؟

    این سوال یکی از سوالات مهمی است که در زمان فوت شوهر از سوی زوجه از وکیل مهریه اصفهان پرسیده می‌شود.

    در واقع در بسیاری از موارد وراث قبل از اینکه بدهکاری‌های شوهر را پرداخت و تصفیه نموده باشند اقدام به تقسیم اموال به جا مانده از شوهر می نمایند و سهم الارث خود را برداشت و تملک می‌نمایند.

    متاسفانه در بسیاری از دعاوی و پرونده‌های این چنینی، حقوق قانونی زوجه مورد تضیع قرار می‌گیرد و زوجه با مراجعه به وکیل تقاضای احیای حقوق خود را می نماید

    و این مسئله برای وی جای سوال دارد و از بهترین وکیل مهریه اصفهان این پرسش به عمل می‌آید که آیا اقدامات وراث صحیح و قانونی بوده و یا اینکه به صورت اشتباه انجام شده و قابل ابطال است؟

    در پاسخ به این سوال وکیل خوب مهریه اذعان می‌نماید که:

    بر اساس مواد قانون مدنی در باب ارث و وراثت؛ وراث فقط و فقط پس از آنکه تمامی دیون متعلق به متوفی را پرداخت و تصفیه نمودند حق خواهند داشت که اموال مازاد بر آن را فیمابین خود تقسیم و تملک نمایند.

    به همین جهت لازم است که ابتدا نسبت به تصفیه حساب با زوج اقدام نمایند و تمامی مهریه وی را از ناحیه اموال متوفی پرداخت نمایند تا سپس شرایط تقسیم مال مهیا گردد.

    فلذا اگر چنانچه اموال به جا مانده از متوفی بدون رعایت این مسئله تقسیم شده باشد این مسئله فاقد وجاهت بوده و قابل ابطال در مراجع قانونی می‌باشد.

    البته توجهاً به تخصصی بودن این موضوع و اینکه در بسیاری از موارد اقلام مهریه زوجه مشتمل بر ارقام قابل توجهی می‌باشد بنابراین موکداً پیشنهاد می‌گردد که از خدمات وکیل استفاده گردد تا از بروز هرگونه ضرر و زیان مادی و تضیع حقوق زوجه جلوگیری به عمل آید

    حق الوکاله وکیل مهریه در اصفهان چقدر است؟

    وکیل مهریه در اصفهان موضوع حق الوکاله پرونده مهریه را این چنین توضیح می دهد که: که اصولا تعیین حق الوکاله در کلیه دعاوی و پرونده ها به صورت کاملا توافقی انجام می شود.

    در واقع وکیل مهریه در اصفهان پس از بررسی  موضوع دعوی وشرایط حاکم بر پرونده و تعیین مرجع صلاحیتدار، میزان حق الوکاله ای که مد نظر وی می باشد را اعلام می دارد

    و موکل نیز در صورتی که امکان و توان پرداخت این مبلغ حق الوکاله را داشته باشد با پیشنهاد مزبور موافقت می نماید و در نهایت قرارداد وکالت فیمابین وکیل مهریه اصفهان و موکل منعقد خواهد شد.

    همین مساله در پرونده های مهریه نیز به همین شکل وجود دارد و لذا نمی توان مبلغ ثابتی را بعنوان حق الوکاله پرونده مهریه در کلیه موارد تعیین نمود.

    علی الخصوص اینکه میزان مهریه در خصوص موکلین به صورت ثابت ویکسان نیست و مهریه هر موکل نسبت به سایر موکلین متفاوت می باشد.

    لیکن مطلب قابل توجهی که مورد تاکید وکیل مهریه در اصفهان قرار دارد آن است که در صورتی که شهروندان برای اعطای وکالت به دفتر وکیل مهریه اصفهان علیرضا نوری مراجعه نمایند، حداکثر تخفیفات قانونی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد

    و حتی اگر موکل ازشرایط مالی مطلوبی برخوردار نباشد امکان تقسیط حق الوکاله پرونده مهریه نیز وجود خواهد داشت.

    آیا حق الوکاله ای که به وکیل مهریه در اصفهان پرداخت خواهد شد از شوهر قابل وصول است؟

    از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق پرونده‌های مهریه منتهی به نتیجه مثبت خواهد شد و زوج به موجب دادنامه مزبور به پرداخت مهریه به زوجه محکوم می‌گردد؛

    به همین خاطر زوج قانوناً این حق را خواهد داشت که هزینه‌هایی که در راستای مطالبه حق خود متحمل شده است را از شوهر دریافت نماید

    این هزینه‌ها مشتمل بر مبالغی است که زوجه به عنوان هزینه دادرسی به دادگاه در زمان ثبت دادخواست مطالبه مهریه در دفتر خدمات قضایی پرداخت نموده است

    و نیز حق الوکاله‌ای که زوجه برای اعطای وکالت به وکیل وصول مهریه پرداخت نموده نیز در حکم دادگاه منعکس خواهد شد.

    بنابراین زوجه از جهت پرداخت مهریه نباید نگرانی داشته باشد چرا که هزینه‌های فوق به همراه اصل مهریه در حکم دادگاه نوشته می‌شود و شوهر به پرداخت آن محکوم می‌گردد.

    نحوه ارتباط با وکیل خوب مهریه اصفهان چگونه است؟

    معمولا اکثر اشخاصی که از خدمات ویژه وکیل مهریه اصفهان استفاده می نمایند در رسیدن به اهداف قضایی و حفظ و صیانت از اموال و دارایی های خود موفق تر از سایر اشخاص می باشند.

    همه شما عزیزان از توضیحات فوق درک کرده اید که مسائل مرتبط با دعاوی خانواده از پیچیدگی های زیادی برخوردار است و به جهت آنکه برخی از وکلا و  مشاورین در این زمینه ورود نکرده و دارای سابقه کار نمی باشند

    لذا قادر به ارائه خدمات قابل توجه و شایسته ای نیستند و حتی ممکن است که به جهت ارائه یک مشاوره ناصواب و ناصحیح، منافع مادی شما را به شدت در معرض خطر قرار دهند.

    در پایان باید گفت که شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با وکیل مهریه اصفهان  در ارتباط باشید. و هر یک از خدمات ذکر شده در این مقاله که مد نظر شماست را از وکیل خوب مهریه اصفهان دریافت نمائید.

    ما هرگز ادعا نمی کنیم که بهترین وکیل مهریه در اصفهان و یا وکیل متخصص مهریه هستیم و قطعا تا رسیدن به این درجه، راه زیادی وجود دارد لیکن بررسی فعالیت های وکالتی که از گذشته تاکنون داشته ایم و موفق به جلب رضایت حداکثری موکلین شده ایم؛ خود گویای همه چیز می باشد. ( سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی)

    شماره تماس وکیل خوب مهریه اصفهان

    در صورتی که مایل به برقراری ارتباط با وکیل مهریه در اصفهان می باشید می توانید این کار را از طریق شماره تماس 09028777441 انجام دهید در این صورت در اسرع وقت نسبت به برطرف شدن نیازهای حقوقی شما اقدام خواهد شد.

    بهترین وکیل برای شهادت کذب در اصفهان علیرضا نوری

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo