وکیل سند رهنی اصفهان - وکیل ورشکستگی

    وکیل سند رهنی اصفهان
    useradmin
    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    مقالات وکیل ملکی اصفهان
    120 بازدید

    آشنایی با وکیل سند رهنی اصفهان

    وکیل سند رهنی اصفهان موضوعی است که در این مقاله سعی می نمائیم شما را با اوصاف و ویژگی های وی آشنا کنیم. ضمنا خصوصیات و احکام مربوط به مبحث اجرای سند رهنی و نحوه صدور اجرائیه و مراحل صدور اجرائیه سند رهنی نیز توسط وکیل سند رهنی اصفهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    در جامعه امروزی تعداد زیادی از شهروندان کلمه «رهن» و «فک رهن» را شنیده اند اما اطلاعات بسیار کمی از آن داشته و اکثر آنها فقط این کلمات و عبارت به گوششان خورده است.

    عقد رهن یکی از شایع ترین عقودی است که عمدتا در زمینه فعالیت های بانکی مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه عقد رهن در قالب سند رسمی و محضری منعقد گردد به آن سند رهنی گفته می شود که حکایت از وجود عقد رهن دارد.

    در بخش های دیگر سایت نکات و مقدماتی را در خصوص « وکیل فک رهن اصفهان » و آشنایی با اوصاف و ویژگی های وی و خصوصیات و احکام مربوط به مبحث فک رهن بیان نمودیم که توصیه می شود ابتدا مقاله مزبور مورد مطالعه قرار گیرد.

    .

    آیا می دانید مراحل به اجرا گذاردن سند رهنی چیست؟

    به اجرا گذاردن سند رهنی مرحله بسیار حساس و دقیقی است و تمام امیدهای شخص طلبکار به همین مرحله معطوف می شود.

    اگر کمترین خطا و اشتباهی در این مرحله اتفاق بیفتد، دردسرهای حقوقی و ثبتی بسیار زیادی را به بار خواهد آورد.

    و شخص طلبکار علیرغم اینکه وقت و هزینه بسیار زیادی را صرف نموده، ممکن است این اقدامات اشتباه منتهی به صدور حکم ابطال اجرائیه و یا ابطال سند رهنی و یا ابطال مزایده و یا ابطال سند انتقال اجرایی را در پی داشته باشد و در این صورت تمامی اقدامات اجرایی به حالت قبل باز خواهد گشت.

    به همین علت تمامی مراجع ذیربط، تلاش خود را جهت انجام درست این تشریفات بعمل خواهند آورد تا از بروز کمترین خطایی جلوگیری شود.

     


    جهت ارتباط با وکیل ملکی اصفهان اینجا کلیک کنید.


     

    وکیل سند رهنی

    مراحل اجرای سند رهنی

    وکیل سند رهنی اصفهان با اشاره به این مساله اذعان می دارد که مراحل اجرای سند رهنی از ابتدا تا انتها به این شرح می باشد:

    .

    ☑ الف- مراجعه مرتهن به دفترخانه

    در ابتدا باید شخص مرتهن با در درست داشتن اصل سند رهنی و مدارک هویتی به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه نماید.

    بدیهی است که ابتدا باید عقد رهن فیمابین راهن و مرتهن منعقد شده باشد و تبلور این عقد در سند رهنی منعکس شده باشد تا امکان اجرای سند رهنی فراهم گردد. به عبارت دیگر تا زمانی که سند رهنی در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت رسمی نرسیده باشد، امکان صدور اجرائیه برای آن وجود نخواهد داشت.

    تنها دفترخانه ای که سند رهنی را تنظیم نموده، صلاحیت انجام این کار را دارد و در صورت مراجعه به سایر دفترخانه ها، انجام انجام امورات مربوط به اجرائیه امکان پذیر نخواهد بود.

    شخص مرتهن در وهله اول باید تقاضای صدور اجرائیه نماید. این کار از طریق تکمیل فرم مربوطه انجام می شود و باید کلیه مندرجات این فرم بر اساس سند رهنی تکمیل گردد.

    .

    ☑ ب-صدور برگ اجرائیه توسط دفترخانه

    دفترخانه پس از احراز هویت شخص متقاضی و اطمینان از اینکه سند مزبور توسط طرفین فسخ یا توسط مراجع قضایی ابطال نشده باشد، در اسرع وقت اقدام به صدور برگ اجرائیه خواهد نمود.

    هر گونه اقدام ثبتی و اجرایی منوط به آن است که برگ اجرائیه صادر و به راهن ابلاغ شده باشد.

    برگ اجرائیه نیز باید با مفاد سند رهنی و درخواست متقاضی مطابقت داشته باشد و در آن مغایرتی وجود نداشته باشد.

    .

    ☑ ج-ارسال اجرائیه به اداره اجرای ثبت اسناد و املاک

    پس از آنکه اجرائیه توسط دفترخانه تنظیم گردید این اوراق باید برای تشکیل پرونده به اداره اجرای ثبت اسناد منطقه ارسال گردد.

    در واقع دفترخانه دارای قوه اجرایی نیست و هیچ گونه ابزار و امکان قانونی جهت وصول طلب را ندارد و قانونا مجاز نیست که در این امر دخالت اجرایی نماید.

    تنها اقدام دفترخانه پس از تنظیم سند رهنی، صرفا صدور برگ اجرائیه است و مازاد بر آن حق و تکلیفی ندارد.

    وکیل اصفهان اذعان می نماید که انجام تمامی امورات اجرایی بر عهده دولت است و از طریق اداره اجرای اسناد رسمی انجام می  گردد.

     


    وکیل خوب اصفهان را در کنار خود داشته باشید.


     

    وکیل سند رهنی اصفهان

    .

    ☑ د- تشکیل پرونده توسط اداره اجرای اسناد رسمی و انجام امورات اجرای سند

    وکیل سند رهنی اصفهان در خصوص نحوه اجرای اسناد رهنی می گوید: اداره اجرای ثبت پس از وصول برگ اجرائیه و ابلاغیه های مربوط به آن، تشکیل پرونده داده و ابتدا صحت اقدامات انجام شده را بررسی و پس از کسب اطمینان از اینکه اقدامات قبلی مطابق با قانون انجام شده، اقدامات اجرایی را شروع خواهد نمود.

    .

    ☑ ح- برآورد ارزش و قیمت ملک مرهونه

    وکیل اصفهان اعلام می دارد: از آنجایی که وصول مطالبات از شخص راهن، از طریق فروش ملک مرهونه انجام می گردد، این کار منوط به آن است که قیمت و ارزش ملک به درستی برآورد گردد.

    بر اساس آئین نامه مربوطه، قیمت ملک می بایست از طریق ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری برآورد گردد.

    فلذا به قید قرعه یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه امور ساختمان تعیین می گردد و نامبرده ضمن بررسی کلیه ابعاد و جوانب قضیه، قیمت و ارزش روز ملک را تعیین و به اداره اجرا اطلاع خواهد داد.

    .

    ☑ خ-ابلاغ نظریه کارشناس به طرفین پرونده

    وکیل سند رهنی اصفهان به این نکته مهم اشاره دارد که هر گونه فروش مال منوط به آن است که قبلا قیمت و ارزشی که توسط کارشناس تعیین شده به طرفین پرونده ابلاغ گردد.

    طرفین پس از ابلاغ نظریه کارشناسی در صورتی که به این قیمت گذاری اعتراض داشته باشند می توانند اعتراض خود را در اسرع وقت به اداره اجرا اعلام نمایند.

    در صورتی که اعتراضی از سوی هر یک از طرفین واصل شود، مراتب مجددا توسط کارشناس دیگری بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

    در اکثر پرونده های اجرایی ثبتی که وکیل سند رهنی اصفهان در آن اخذ وکالت نموده، معمولا شخص راهن و یا شخصی که تسهیلات گیرنده می باشد، در تلاش است که قیمت ملک را از آن مبلغی که در نظریه کارشناسی آورده شده بالاتر ببرد.

    و از سوی دیگر شخص مرتهن و یا بانک تسهیلات دهنده در تلاش است که قیمت ملک را کمتر از قیمتی که در نظر کارشناس آورده شده نگاه دارد.

    در واقع هر یک از طرفین پرونده طبق منافع خود عمل خواهند نمود.

    نفع راهن در آن است که ملک خود را ارزشمندتر جلوه دهد و بتواند ان را به قیمت بالاتری بفروشد و نفع بستانکار و یا مرتهن در آن است که قیمت ملک را پائین تر جلوه دهد و بتواند ملک را به قیمت نازل تری خریداری نماید.

    .

    ☑ ج-تشکل جلسه مزایده

    پس از آنکه نظریه کارشناس مبنی بر ارزش گذاری ملک به قطعیت رسید، در مرحله بعد لازم است که ملک توسط اداره به فروش برود.

    این فروش دارای یک پروسه قانونی است و با فروش های عادی کمی تفاوت دارد. در واقع اداره اجرا مکلف است که صرفا فروش ملک را از طریق برگزاری مزایده انجام دهد.

    برای انجام مزایده ابتدا باید آگهی مزایده با ذکر تمام جزئیات و اوصاف و ویژگی های ملک منتشر و چاپ شود.

    در صورتی که این آگهی دارای نواقصی باشد و یا از طریق جراید منتشر نگردد، مزایده برگزار شده فاقد وجاهت می باشد.

     

     


    اگر می خواهید با 7 روش اثبات ورشکستگی آشنا شوید اینجا کلیک کنید.


     

    بهترین وکیل سند رهنی اصفهان

    ☑ چ- انتقال سند به خریدار

    پس از آنکه جلسه مزایده برگزار شد و ملک از طریق برگزاری مزایده به فروش رسید، طبیعتا شخص خریدار متقاضی انتقال سند به نام خود خواهد بود.

    بنابراین به تاکید وکیل سند رهنی اصفهان لازم است که سند ملک فروخته شده به نام خریدار و یا مرتهن انتقال یابد.

    در چنین شرایطی پس از آنکه جلسه مزایده تشکیل شد و ملک به فروش رفت، اداره اجرا پیش نویس انتقال سند را برای یکی از دفترخانه های اسناد رسمی تنظیم خواهد نمود و ضمن یک معرفی نامه، احدی از کارمندان اداره را جهت امضای سند به دفترخانه معرفی خواهد کرد.

    دفترخانه مزبور نیز با تنظیم سند انتقال اجرایی، سند ملک را  به نام خریدار انتقال خواهد داد.

    .

    آیا جریان پرونده اجرایی قابل ابطال می باشد؟

    سوال بسیار مهمی که به کرات از وکیل سند رهنی اصفهان پرسیده می شود و قسمت اعظم جلسات مشاوره در دفتر وکالت وکیل اصفهان را به خود اختصاص داده آن است که آیا اقداماتی که دفترخانه اسناد رسمی و اداره اجرای اسناد رسمی در راستای اجرای سند رهنی انجام می دهند، قابل ابطال است یا خیر؟

    وکیل خوب اصفهان این گونه به این پرسش پاسخ می دهد که: کلیه قوانین و مقرراتی که در آئین نامه اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا قانونگذاری شده به صورت آمره می باشد،

    و تمامی مراجعی که به هر نحو در این پروسه دخیل می باشند ( اعم از دفترخانه های اسناد رسمی و ادارات اجرای اسناد رسمی ) مکلف اند که حتی جزئیات اقدامات خود را نیز بر اساس قوانین مذکور انجام دهند.

    فلذا اگر چنانچه در اجرای قوانین ذره ای کوتاهی شده باشد به نحوی که حقوق اصحاب دعوی و یا اشخاص ثالث مورد تضییع قرار گرفته باشد، در این صورت شخص ذینفع این امکان را دارد که با مراجعه به دادگاه های صالح، دعوی مقتضی را جهت ابطال این اقدامات مطرح نماید.

    این دعاوی ممکن است در قالب دعوی « ابطال سند رهنی » و یا « ابطال اجرائیه » و یا « ابطال صورتجلسه مزایده » و یا «ابطال سند انتقال اجرائی » اقامه گردد.

    وکیل سند رهنی اصفهان  اذعان می نماید که با توجه به تخصصی بودن و پیچیده بودن این گونه دعاوی، طرح و اقامه آن در بسیاری از موارد از حیطه امکان و توان اشخاص عادی خارج بوده و پیشنهاد می گردد که با بهره مندی از خدمات وکیل سند رهنی اصفهان، بهترین و مطلوب ترین نتایج را برای خود رقم بزنید.

     


    آشنایی با خدمات وکیل خانواده اصفهان 


     

    وکیل ابطال اجرائیه اصفهان

    چند نکته مهم در خصوص اجرای سند رهنی

    .

    ☑ نکته اول:

    انجام کلیه مراحلی که فوقا توسط وکیل خوب اصفهان گفته شد مستلزم پرداخت هزینه است. در واقع از زمان تقاضای صدور اجرائیه، که در دفترخانه اسناد رسمی انجام می شود تا آخرین مراحل، باید هزینه های قانونی آن پرداخت گردد.

    وکیل سند رهنی اصفهان اذعان می نماید که پرداخت این هزینه های قانونی در وهله اول بر عهده بستانکار (طلبکار) می باشد و نامبرده ابتدا باید از ناحیه اموال شخصی خود، این هزینه ها را پرداخت نماید اما خبر خوب آنکه نامبرده می تواند کلیه این هزینه ها را از ناحیه همان سند رهنی و همان مال مرهونه استیفا و وصول نماید.

    در واقع در زمان برگزاری مزایده کلیه هزینه هایی که شخص مرتهن تا آن مرحله متقبل شده است توسط مسئول پرونده محاسبه می شود و این هزینه ها نیز علاوه بر مبلغ طلب وی، لحاظ خواهد شد و از ناحیه همان مال مرهونه قابل پرداخت خواهد بود.

    این هزینه ها عمدتا از قبیل هزینه صدور اجرائیه، هزینه ابلاغ اوراق و مکاتبات، حق الزحمه دستمزد کارشناس؛ حق الوکاله وکیل پرونده، حق الاجرای دولتی و حق مزایده می باشد.

    .

    ☑ نکته 2:

    در برخی از موارد و صرفا در صورت بروز آیتم هایی که در آئین نامه مربوطه آمده است، رئیس اداره ثبت حق دارد از برگزاری مزایده جلوگیری بعمل آورد. لیکن از آنجایی که تاخیر در برگزاری مزایده، می تواند مخل حقوق طلبکار باشد، لذا این موارد بسیار محدود بوده و پذیرش آن توسط رئیس اداره به سختی صورت خواهد پذیرفت.

    .

    ☑ نکته3:

    همانطور که وکیل خوب اصفهان فوقا اشاره نمود در صورتی که مراحل اجرایی با هر گونه اشکالی مواجه باشد، شخص ذی حق می تواند تقاضای ابطال اجرائیه یا ابطال صورتجلسه مزایده و ابطال سند انتقال اجرایی را از مراجع قضایی بنماید.

    .

    ☑ نکته4:

    از آنجایی که مراحل اجرای سند رهنی دارای ظرافت ها و حساسیت های بسیار زیادی است، وکیل سند رهنی اصفهان به شما عزیزان تاکید می کند که به تنهایی در این مسیر پرپیچ و  خم گام وارد نشوید و بدانید که شما قانونا این حق را خواهید داشت که در پرونده اجرای ثبت از خدمات وکیل سند رهنی اصفهان بهره مند شوید و کلیه امورات پرونده را به وی واگذار نمائید.توصیه ما به شما عزیزان آن است که هر گونه اقدامی در این رابطه را صرفا پس از اخذ مشاوره از  وکیل سند رهن اصفهان بعمل آورید و یا اینکه صفر تا صد این کار را به وی واگذار نمائید.

    درگاه خدمات الکترونیک قضایی، https://adliran.ir/

    آشنایی با بهترین وکیل ورشکستگی در اصفهان و خدمات وکیل ورشکستگی

    در این مقاله مواردی را در خصوص وکیل سند رهنی اصفهان برای شما بیان نمودیم. برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز  مشاوره تلفنی در خصوص وکیل سند رهنی اصفهان، با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در  ارتباط باشید. ضمنا می توانید از طریق آیدی alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo