وکیل فک رهن اصفهان - وکیل ورشکستگی

    وکیل فک رهن در اصفهان
    useradmin
    ۱ آبان ۱۴۰۲
    مقالات وکیل ملکی اصفهان
    120 بازدید

    آشنایی با وکیل فک رهن اصفهان

    وکیل فک رهن اصفهان موضوعی است که در این مقاله سعی می نمائیم شما را با اوصاف و ویژگی های وی آشنا کنیم. ضمنا خصوصیات و احکام مربوط به مبحث فک رهن و ابطال سند رهنی نیز توسط وکیل فک رهن اصفهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    در جامعه امروزی تعداد زیادی از شهروندان کلمه «رهن» و «فک رهن» را شنیده اند اما اطلاعات بسیار کمی از آن داشته و اکثر آنها فقط این کلمات و عبارت به گوششان خورده است.

    عقد رهن به صورت معمول توسط بانک ها و صندوق های قرض الحسنه و یا موسسات مالی و اعتباری و در زمان اعطای تسهیلات به شهروندان منعقد می شود.

    .

    اهمیت قرارداد رهنی در چیست؟

    وکیل فک رهن اصفهان معتقد است که عقد رهن یکی از حساس ترین و مهم ترین عقودی است که به صورت بسیار زیاد و مکرر در جامعه منعقد می گردد و لیکن کمتر کسی از اوصاف و ویژگی های آن مطلع است.

    بنابراین با توجه به حساسیت بسیار ویژه ای که این عقد در سرنوشت تجاری و حتی در زندگی شخصی شما عزیزان خواهد داشت، توصیه می کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر، در این مقاله با وکیل فک رهن اصفهان همراه باشید.

    .

    تعریف عقد رهن از نظر وکیل فک رهن اصفهان

    عقد رهن عقدی است که به موجب آن، شخص مالک، مال خود را بعنوان  تضمین مطالبات، در وثیقه طلبکار قرار می دهد.

    به دیگر سخن شخصی که مالک یک مال غیر منقول است، بدهی خود یا شخص دیگری را تضمین می نماید و به طلبکار اذن و اجازه می دهد که در صورتی که مبلغ بدهکاری، در زمان مقرر پرداخت نگردد، طلبکار بتواند حقوق و مطالبات خود را از ناحیه مال مورد وثیقه وصول نماید.

    در این رابطه به شخصی که مال خود را در رهن قرار می  دهد، اصطلاحا «راهن» گفته می شود و شخصی که مال را در وثیقه خود می گیرد، «مرتهن» نام دارد.

    .

    آیا می دانید آثار عقد رهن چیست؟

    بهترین وکیل فک رهن اصفهان در خصوص آثاری که عقد رهن به جای خواهد گذاشت معتقد است که:

    1- ایجاد محدودیت برای راهن

    در واقع مهم ترین اثر عقد رهن، محدود شدن حق تصرف صاحب مال می باشد.

    به عبارت دیگر پس از آنکه عقد رهن به درستی منعقد شد و آثار حقوقی آن منجز گردید، شخص راهن از برخی اقداماتی که قبل از آن می توانست در مال خود انجام دهد محروم و محدود خواهد شد.

    در واقع راهن به صورت کلی از هر گونه تصرفات و اقداماتی که بر خلاف حقوق شخص طلبکار باشد، منع شده اند.

    در حالیکه این محدودیت تا قبل از انعقاد عقد رهن وجود نداشته و قانون به شخصی که مالک یک مال باشد اجازه داده است که انواع تصرفات را در مایملک خود داشته باشد.


    وکیل خوب اصفهان را در کنار خود داشته باشید.


    وکیل فک رهن اصفهان

    2-از بین نرفتن مالکیت راهن نسبت به مال مرهون

    وکیل فک رهن اصفهان به این نکته مهم اشاره می نماید که: صرف انعقاد عقد رهن به معنای سلب مالکیت از راهن و تملیک مال به مرتهن نیست و صرفا شخص مرتهن قادر خواهد بود با استفاده از سند رهنی، طلب خود را وصول نماید. و بنابراین مادمی که مرتهن سند رهنی را به اجرا نگذارده باشد و ملک را تملک خود در نیاورده باشد، قادر نخواهد بود وجهی تحت عنوان اجرت المثل منزل را از راهن مطالبه نماید.

    3- ایجاد حق عینی و حق اولویت برای مرتهن

    سومین اثر مهم عقد رهن از نظر وکیل فک رهن اصفهان آن است که به محض آنکه عقد رهن به صورت صحیح و قانونی منعقد شد، برای شخص طلبکار در خصوص مال مرهونه، حق اولویت و حق رجحان ایجاد می گردد.

    به عبارت دیگر شخص طلبکار این حق را خواهد داشت که از ناحیه فروش مال مرهون، کلیه مطالبات خود را استیفا نماید.

    در واقع فلسفه و مبنای انعقاد عقد رهن آن است که شخص طلبکار از وصول مطالبات خود اطمینان خاطر به دست آورد.

    در پاره ای از موارد شخص طلبکار به جهت حساسیت موضوع و یا مبلغ بالای قرض و طلبکاری و یا به جهت بد حساب بودن و عدم اطمینان به شخص بدهکار، به جای آنکه از او تضامینی از قبیل چک و سفته و تعهد نامه و غیره دریافت نماید، او را ملزم می نماید که یکی از املاک خود را به عنوان تضمین و وثیقه در رهن شخص طلبکار قرار دهد.

    انعقاد عقد رهن به شخص طلبکار اطمینان بالایی خواهد داد و نامبرده با ضریب بسیار بالایی اطیمنان خواهد داشت که در صورت معوق شدن طلب وی، خواهد توانست از طریق سند رهنی به مطالبات خود دست پیدا کند.

    4-عقد رهن از سوی راهن لازم الاجرا و لازم الوفاست

    وکیل سند رهنی اصفهان چهارمین اثر عقد رهن را لازم الاجرا بودن آن برای راهن می داند.

    به عبارت دیگر در صورتی که عقد رهن منعقد شود، شخص راهن مکلف است که به مفاد این عقد پایبند باشد و حق فسخ آن را نخواهد داشت.

    وکیل فک رهن با اشاره به این نکته بیان می کند که عقد رهن برای راهن اصطلاحا یک عقد لازم خواهد بود و حق انحلال آن و یا فسخ آن و یا بر هم زدن آن برای راهن وجود نخواهد داشت.

    .

    سند رهنی در کجا و چگونه تنظیم و صادر می شود؟

    وکیل سند رهنی این گونه به این سوال پاسخ می دهد که: اشخاصی که قصد تنظیم سند رهنی را دارند در ابتدا باید به یکی از دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه نمایند.

    دفترخانه مزبور در گام اول می بایست مراتب مالکیت این پلاک ثبتی را از اداره ثبت اسناد و املاک منطقه استعلام بگیرد.

    پس از آنکه مالک بودن شخص راهن محرز شد، لازم است که وضعیت توقیف یا رهن بودن یا بازداشت نبودن ملک بررسی شود.

    در این راستا استعلامی از اداره ثبت اسناد و املاک منطقه گرفته خواهد شد و جزء سوابق سند رهنی توسط دفترخانه نگه داشته خواهد شد.

    چنانچه موارد فوق به درستی و بدون بروز هر گونه مشکل انجام شود، دفترخانه پس از احراز هویت متعاملین، سند رهنی را تنظیم و به امضای طرفین خواهد رساند.

     


    در اینجا با اوصاف و ویژگی های وکیل ملکی آشنا خواهید شد.


     

    آیا می دانید ویژگی های بهترین وکیل اصفهان چیست

    سازوکار تسویه حساب و وصول مطالبات از ناحیه سند رهنی چگونه است؟

    سوالی که به صورت مکرر از وکیل فک رهن اصفهان پرسیده می شود آن است که شخص مرتهن چگونه می تواند نسبت به سند رهنی اقدام کند و سازوکار تسویه حساب چگونه است؟

    همانطور که گفته شود هدف از تنظیم و انعقاد عقد رهن آن است که در روز مبادا از آن استفاده شود و جبران مافات نماید.

    بنابراین یکی از مراحل حساس در این پروسه، مرحله وصول مطالبات و به اجرا گذاردن سند رهنی است.

    وکیل فک رهن اصفهان در خصوص این مراحل اعلام می دارد که کلیه اقدامات اجرایی که جهت وصول طلب بر روی سند رهنی انجام می شود لازم است که حتما گام به گام بر اساس آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی انجام گردد.

    و در صورتی که هر قسمت از عملیات اجرایی بر خلاف این آئین نامه جریان یابد، فاقد اعتبار قانونی خواهد بود و هر یک از اشخاص ذینفع، حق خواهند داشت که از طریق طرح دادخواست مقتضی ، سند رهنی یا اجرائیه یا عملیات اجرایی و غیره را باطل نمایند.

    .

    آیا خود مرتهن حق فروش مال مرهونه را دارد؟؟

    وکیل فک رهن اصفهان توجه شما را به این نکته مهم جلب می نماید که: اگر چنانچه مرتهن قصد داشته باشد مطالبات خود را از ناحیه سند رهنی وصول نماید، حق ندارد که مستقیما و شخصا مال مرهونه را بفروشد.

    و در هیچ کجای مفاد سند رهنی هم چنین حقی برای وی در نظر گرفته نشده است. و به تاکید وکیل اصفهان این کار باید از طریق مقامات ذی صلاح و پس از طی تشریفات قانونی انجام گردد.

    این مقدمات و تشریفات در ادامه مقاله توسط وکیل اصفهان تشریح خواهد شد.

    بنابراین اگر مرتهن مستقیما اقدام به فروش ملک مرهونه نماید، از آنجایی که چنین حق و اذنی به او داده نشده، این کار هیچ گونه آثار حقوقی نداشته و اصطلاحا باطل و بلااثر می باشد.

     


    در همین ارتباط، توصیه میکنیم مقاله وکیل سند رهنی اصفهان را هم مطالعه کنید.


     

    آیا فروش ملک مرهونه توسط خود مرتهن می تواند عواقب کیفری برای وی به دنبال داشته باشد؟

    در بند فوق گفتیم که مرتهن شخصا حق فروش ملک مرهونه را ندارد و این کار از لحاظ حقوقی، ناصحیح و باطل خواهد بود.

    لیکن سوالی که مرتبا از وکیل اصفهان پرسیده می شود آن است که آیا این فروش می تواند عواقب کیفری و جزایی برای مرتهن به دنبال داشته باشد یا خیر؟

    وکیل اصفهان اذعان می نماید که:

    اولا : از آنجایی که اولا با انعقاد عقد رهن، شخص مرتهن هنوز هیچ گونه مالکیتی نسبت به سند رهنی به دست نخواهد آورد

    ثانیا: اینکه مالکیت مال همچنان متعلق به راهن خواهد بود

    ثالثا: اینکه در سند رهنی حق فروش و واگذاری ملک به مرتهن داده نشده بنابراین حتی ممکن است عواقب کیفری نیز برای مرتهن به دنبال داشته باشد.

    این کار ممکن است از مصادیق فروش مال غیر تلقی گردد که هم دارای حبس و هم رد مال و هم جزای نقدی می باشد و می  تواند عاقبت تلخی را برای مرتهن به دنبال داشته باشد.

    در این مقاله مواردی را در خصوص وکیل فک رهن اصفهان برای شما بیان نمودیم. توصیه ما به شما عزیزان آن است که هر گونه اقدامی در این رابطه را صرفا پس از اخذ مشاوره از  وکیل فک رهن اصفهان بعمل آورید و یا اینکه صفر تا صد این کار را به وی واگذار نمائید.

    درگاه خدمات الکترونیک قضایی، https://adliran.ir/

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز  مشاوره تلفنی در خصوص وکیل فک رهن اصفهان، با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در  ارتباط باشید. ضمنا می توانید از طریق آیدی alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    وکیل-ورشکستگی

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo