ورشکستگی شرکت سهامی خاص - وکیل ورشکستگی

    علیرضا نوری وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص
    useradmin
    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    مقالات وکیل ورشکستگی
    56 بازدید

    ورشکستگی شرکت سهامی خاص

    ورشکستگی شرکت سهامی خاص موضوعی است که در این مقاله در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. قطعاً علت حضور شما در این صفحه آشنایی با شرایط و نتایج ورشکستگی شرکت سهامی خاص می‌باشد.

    شرکت سهامی خاص یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین شرکت‌های فعال در جامعه می‌باشد و اکثر اشخاصی که درصدد تاسیس شرکت می‌باشند نوع شرکت را « سهامی خاص » انتخاب می‌کنند

    و اکثریت شرکت‌های فعال در حال حاضر از نوع شرکت سهامی خاص می‌باشد؛ لذا به همین مناسبت مبحث ورشکستگی شرکت سهامی خاص نیز مورد توجه عده کثیری از فعالین اقتصادی و موکلین در دفتر وکالت بنده قرار گرفته است.

    در این مقاله پیرامون شرایط ورشکستگی شرکت سهامی خاص و همچنین آثار و نتایجی که ورشکستگی شرکت سهامی خاص به دنبال خواهد داشت با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

    مطالب مندرج در این مقاله ماحصل سال‌ها زحمت و تلاش و تجربیات وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص می‌باشد که در اختیار موکلین عزیز قرار می‌گیرد.

    .

    شرایط ورشکستگی شرکت سهامی خاص

    شرایط ورشکستگی شرکت سهامی خاص و آثار و نتایجی که ورشکستگی برای شرکت به بار خواهد آورد؛ یکی از مهمترین سوالاتی است که توسط مدیران شرکت سهامی خاص و سهامداران از بنده وکیل ورشکستگی اصفهان مرتباً پرسیده می‌شود.

    در واقع موکلین درصدد هستند که بدانند ورشکستگی شرکت سهامی خاص دارای چه آثار مثبت و منفی هم برای خود شرکت و هم برای مدیران و هم برای سهامداران و هم برای طلبکاران و هم برای طرف‌های قراردادی به بار خواهد آورد.

    وکیل ورشکستگی شرکت ها در این قسمت پیرامون شرایط ورشکستگی شرکت سهامی خاص این چنین بیان می‌دارد که:

    برای صدور حکم ورشکستگی، وجود چندین شرط لازم و ضروری است و در صورتی که هر یک از این شروط قانونی در پرونده ورشکستگی وجود نداشته باشد، حکم ورشکستگی شرکت صادر نخواهد شد. این شروط عبارتند از:

    .

    ☑ الف- تاجر بودن متقاضی

    می‌دانیم که برای صدور حکم ورشکستگی؛ اولین شرط اساسی آن است که شخص متقاضی اصطلاحاً « تاجر » باشد.

    قبلا در قسمت‌های دیگر سایت گفته شد که مسایل مربوط به ورشکستگی منحصراً مربوط به اشخاص تاجر می‌باشد و سایر افراد عادی مجاز به استفاده از این ساز و کار نیستند.

    نامبردگان در صورتی که از پرداخت دیون خود ناتوان باشند مکلف هستند که از سازوکار اعسار استفاده نمایند.

    در خصوص شرکت سهامی خاص باید گفت که به تصریح ماده 3 قانون تجارت شرکت سهامی خاص در زمره اشخاص تاجر قرار گرفته و به همین مناسبت در تاجر بودن آن هیچ گونه شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

    بنابراین شرکت سهامی خاص اولین شرط استفاده از موازین ورشکستگی را دارد.

    .


    شماره تماس وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص 09028777441


    .

    تنظیم دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط وکیل ورشکستگی علیرضا نوری

    .

    ☑ ب- بدهکار بودن شرکت سهامی خاص

    بدهکار بودن شرکت سهامی خاص را می‌توان به عنوان دومین شرط اساسی برای استفاده از مبحث ورشکستگی ذکر نمود.

    همانطور که از کلمه ورشکستگی و معنای عرفی آن به راحتی قابل استنباط است ورشکستگی شرکت سهامی خاص زمانی محقق می‌شود که این شرکت دارای بدهکاری‌ها و دیون بسیار زیادی باشد تا بتوان گفت که در حیطه ورشکستگی وارد شده است.

    .

    ☑ ج_ فزونی بدهکاری‌ها از اموال و دارایی ها

    یکی دیگر از شرایط ورشکستگی شرکت سهامی خاص آن است که میزان اموال فعلی و موجود این شرکت و میزان دارایی‌های مثبت آن کمتر از میزان بدهکاری‌ها و دیون شرکت باشد.

    قانون تجارت نیز مسئله توقف و ورشکستگی را به همین نحو ترسیم نموده و در ماده 412 آماده است که ورشکستگی تاجر یا شرکت تجارتی در نتیجه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده اوست حاصل می شود.

    بنابراین واضح است که چنانچه ارزش دارایی‌های مثبت شرکت اعم از اموال وجوه نقد؛ وسایل و تجهیزات و دستگاه‌ها، اموال غیرمنقول؛ اعتبارات؛ علائم تجاری؛ لوگو و برند و غیره بیشتر از بدهکاری‌های شرکت باشد؛ این شرکت ورشکسته محسوب نمی‌گردد

    چرا که با استفاده از اموال و اعتبارات خود قاددر به ادای دیون و بدهکاری‌های خویش می‌باشد بنابراین مفهوم توقف و ورشکستگی منتفی است.

    .

    چه کسی باید ورشکستگی شرکت سهامی خاص را اعلام کند؟

    باید دانست که مسئله ورشکستگی شرکت سهامی خاص تا زمانی که به موجب حکم دادگاه محرز و مسلم نشود؛ دارای اعتبار قضایی نخواهد بود و هیچ یک از آثار حکم ورشکستگی برای شرکت سهامی خاص ایجاد نخواهد شد.

    بنابراین چاره‌ای نیست که مسئله ورشکستگی شرکت به دادگاه صلاحیت‌دار ورشکستگی اعلام گردد تا پس از طی پروسه قضایی و انجام تحقیقاتی که توسط دادگاه صلاحیت‌دار ورشکستگی انجام خواهد شد این مسئله به اثبات برسد.

    پس طبیعتاً قانونگذار اشخاصی را مکلف نموده است که مسئله ورشکستگی را به مراجع قضایی اعلام نمایند.

    در خصوص اشخاص عادی قانونگذار تصریح نموده است که «خود تاجر» تکلیف قانونی جهت اعلام ورشکستگی خودش به دادگاه را دارد

    و در صورتی که ظرف سه روز به این تکلیف عمل ننماید ضمانت اجرای قانونی آن برای وی مترتب خواهد شد.

    در خصوص شرکت‌ها نیز باید گفت که این مسئولیت و تعهد قانونی بر عهده مدیران شرکت می‌باشد و نامبردگان مکلفند که به محض مشاهده ورشکستگی شرکت سهامی خاص و وضعیت نابسامان آن؛ بلافاصله مراتب را به دادگاه اعلام نمایند.

    از آنجایی که در صورت بروز ورشکستگی شرکت سهامی خاص آثار متعددی برای کلیه اشخاصی که به هر نحو با این شرکت در ارتباط می‌باشند به بار خواهد آورد؛

    بنابراین نباید تصور کرد که اعلام ورشکستگی شرکت سهامی خاص صرفاً یکی از حقوق مدیران شرکت می‌باشد و نامبردگان اختیار دارند که از این حق استفاده بکنند یا استفاده نکنند و آن را نادیده بگیرند.

    بلکه همانطور که گفته شد اعلام ورشکستگی شرکت سهامی خاص به مراجع قضایی جزء تعهدات و تکالیف قانونی مدیران شرکت می‌باشد.


    آشنایی با نحوه نگارش دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص 


    .

    ورشکستگی شرکت سهامی خاص

    .

    چه اشخاصی می‌توانند دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص را تقدیم نمایند؟

    وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در بند فوق بیان نمود که اعلام ورشکستگی یکی از وظایف مدیران شرکت سهامی خاص می‌باشد؛ اما همیشه باید در نظر داشت که چه بسا مدیران شرکت سهامی خاص از انجام این وظیفه قانونی خود امتناع نمایند

    و به جهت وجود نفع شخصی و یا ناآگاهی از قوانین و یا هر دلیل دیگر؛ دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص را تقدیم ننمایند.

    .

    در این صورت چاره چیست و چه راهکار قانونی وجود دارد؟

    در صورتی که مدیران شرکت سهامی خاص از انجام وظایف قانونی خود امتناع نمایند در این صورت راهکار قانونی بدین صورت خواهد بود که اشخاص ذیل با استناد به ماده 415 قانون تجارت می توانند شخصا این کار را انجام دهند و با تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص، از منافع خود حمایت و حراست نمایند.

    اشخاص مزبور عبارتند از:

    ☑ الف- تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط هر یک از طلبکاران شرکت سهامی خاص

    ممکن است که بر اساس ماده 415 قانون تجارت هر یک از طلبکاران شرکت سهامی خاص جهت حفظ منافع خود و گرفتن رای ورشکستگی اقدام به تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص نمایند.

    در چنین پرونده‌ای شخص طلبکار سعی می‌کند که با گرفتن رای ورشکستگی بر علیه شرکت سهامی خاص؛ از منافع خود حراست و حمایت نماید.

    و یا اینکه همانطور که گفته شد بخواهد معاملات شرکت سهامی خاص را ابطال نمایند تا از این طریق بتواند اموالی را که مدیران شرکت سهامی خاص با تبانی به نام سایر افراد انتقال داده اند را مسترد نماید

    و یا اموالی که توسط هر یک از طلبکاران وصول شده و از دسترس شرکت سهامی خاص و سایر طلبکاران خارج شده است را مسترد نماید

    هر چند این اقدامات بسیار مهم به لحاظ تئوری و علمی کاملاً امکان‌پذیر است لیکن در عمل برای موفقیت در چنین کار مهمی استفاده از خدمات وکیل ورشکستگی شرکت بسیار حیاتی و ضروری بوده و در صورت حضور وی در این دعوی می‌توان امیدوار بود که نتیجه مد نظر حاصل گردد.

    .

    ☑ ب- تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط دادستان

    می‌دانیم که قانون تجارت در ماده 415 به دادستان این حق را داده است که چنانچه شرکت سهامی خاص را در آستانه ورشکستگی ببیند بتواند دادخواست ورشکستگی وی را به دادگاه صلاحیت‌دار تقدیم نماید.

    در واقع در چنین پرونده‌ای خواهان پرونده می‌شود دادستان و خوانده دعوی نیز علی القاعده شرکت سهامی خاص قرار خواهد گرفت.

    اعطای چنین حقی به دادستان کاملا دارای توجیه عقلایی می باشد. چرا که حکم ورشکستگی همیشه می تواند دارای آثار مختلفی نسبت به عده کثیری از افراد جامعه باشد

    و از آنجایی که شخص دادستان نیز نماینده جامعه می باشد بنابراین این حق را دارد که در پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص ورود کند و از این طریق به حفظ و حراست از منافع عمومی بپردازد.


    نحوه و چگونگی اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص 


    .

    وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص علیرضا نوری است

    .

    حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص در چه صورتی صادر می‌شود؟

    حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص و صدور چنین حکمی یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در این پروسه روی خواهد داد.

    در بندهای فوق وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص بیان نمود که شرط اساسی برای صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص؛ فزونی بدهکاری‌های شرکت سهامی خاص از دارایی‌های آن شرکت می‌باشد.

    بنابراین در کلیه پرونده‌های ورشکستگی پس از آنکه دادخواست ورشکستگی که توسط وکیل ورشکستگی نگارش یافته به مرجع قضایی ارسال شد

    و پس از آنکه جلسه اول رسیدگی به پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص با حضور وکیل اصفهان و اصحاب دعوا برگزار گردید

    .

    قاضی پرونده در وهله اول مراتب را جهت بررسی میزان اموال و دارایی‌ها و نیز میزان دیون و بدهکاری‌ها به کارشناسی رسمی دادگستری در زمینه امور حسابداری ارجاع خواهد نمود.

    کارشناس مزبور نیز پس از انجام یک پروسه نفسگیر و زمانبر و دریافت کلیه اطلاعات مالی شرکت از مدیران شرکت سهامی خاص و بررسی و تطبیق آن با مدارک موجود در شرکت و نیز بررسی و رعایت اطلاعات بانکی شرکت سهامی خاص؛ نظریه کارشناسی خود را صادر خواهد نمود.

    در صورتی که مسئله ورشکستگی شرکت سهامی خاص برای کارشناس محرز و مسلم گردید نامبرده اقدام به صدور نظریه کارشناسی خواهد نمود.

    به موجب این نظریه اولاً اصل مقوله ورشکستگی شرکت سهامی خاص و ثانیاً تاریخ توقف شرکت سهامی خاص را اعلام خواهد کرد.

    این نظریه طبیعتاً می‌بایست به اصحاب دعوا ابلاغ گردد تا چنانچه نسبت به مفاد آن اعتراض دارند اعتراض خود را تشریح نموده و ادله مربوطه را نیز به آن پیوست نمایند.

    در نهایت پس از قطعی شدن نظریه کارشناسی؛ دادگاه اقدام به صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص خواهد نمود.

    .


    اگر شما مدیر یک شرکت هستید، می توانید در این قسمت با مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته آشنا شوید.


    .

    البته باید گفت که صدور این حکم علاوه بر اینکه به نظریه کارشناسی نیاز دارد صرفاً در صورتی صادر خواهد شد که دادخواست ورشکستگی دارای هیچ گونه اشکال شکلی و ماهوی نباشد

    و با در نظر گرفتن کلیه قوانین مربوط به آیین دادرسی مدنی و توسط وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص نگارش یافته باشد

    به بیان وکیل ورشکستگی شرکت ها در بسیاری از پرونده‌های ورشکستگی به جهت آنکه اصحاب دعوا تنظیم دادخواست ورشکستگی که یک مسئله کاملاً تخصصی و فنی می‌باشد را شخصاً انجام داده‌اند

    و در این مسیر نتنها تنظیم دادخواست را به وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص محول ننموده بلکه حتی هیچگونه مشاوره‌ ورشکستگی از وکیل ورشکستگی دریافت ننموده اند؛ به جهت وجود اشکالات شکلی و ماهوی در این دادخواست؛ دعوی ورشکستگی توسط دادگاه مردود اعلام شده است.

    بنابراین به شدت توصیه می‌شود که از اولین ساعاتی که برای ورشکستگی شرکت سهامی خاص تصمیم گیری می‌نمایید اقدامات خود را تحت نظارت وکیل ورشکستگی اصفهان انجام دهید و لحظه به لحظه از مشاوره‌های تخصصی و کارگشا و راهنمایی‌های وکیل ورشکستگی استفاده نمایید. قطعاً این کار به نتایج خوب و درخشانی برای شما منتهی خواهد شد


    اگر درصدد آشنایی با  خدمات وکیل اصفهان هستید اینجا کلیک کنید.


    .

    ورشکستگی شرکت سهامی خاص

    .

    دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص چگونه تنظیم می‌شود؟

    دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص دادخواستی است که نگارش و تنظیم آن می ‌بایست به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای انجام گردد.

    و با عنایت به پیچیدگی‌های دعوی ورشکستگی و اینکه موضوع ورشکستگی شرکت سهامی خاص در زمره مسائل کاملاً تخصصی حقوق تجارت می‌باشد لذا تنظیم آن عمدتاً از توان علمی و تجربی اشخاص عادی خارج است

    و در صورتی که جهت تنظیم دادخواست شرکت سهامی خاص از وکیل ورشکستگی کمک گرفته نشود احتمال رد دعوی و دادخواست بسیار زیاد خواهد بود.

    برای تنظیم این دادخواست در ابتدا باید مشخص شود که خوانده دعوی چه شخصی است و اسناد و مدارک و دلایلی که جهت اثبات ادعا و اثبات ورشکستگی می‌توانند مفید باشند شامل چه مواردی می‌شوند و نیز در شرح دادخواست چه مطالبی باید نگاشته شود.

    .

    الف- در دادخواست شرکت سهامی خاص خوانده دعوی چه کسی می‌باشد؟

    اگر دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط مدیران شرکت تقدیم شده باشد؛ در این صورت باید خود شخصیت حقوقی شرکت به عنوان خواهان دعوی نوشته شود

    و نام و مشخصات مدیرانی که مضا کننده دادخواست می‌باشند می‌بایست به عنوان نماینده قانونی شرکت در دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص درج گردد.

    در این صورت ممکن است که دعوی توسط شرکت ورشکسته به طرفیت هر یک از طلبکاران اقامه گردد.

    شخص طلبکار می‌تواند هم شامل طلبکاران عادی و هم طلبکاران حقوقی گردد.

    از قبیل:

    سایر شرکت‌های طرف قرارداد

    بانک‌هایی که به واسطه اعطای تسهیلات از شرکت مزبور مطالباتی دارند

    ارگان‌های دولتی از قبیل سازمان امور مالیاتی و یا اداره امور تامین اجتماعی و یا شهرداری و غیره

    اسامی تمام یا بعضی از این طلبکاران را می‌توان به عنوان «خوانده» در دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص ذکر نمود.

    .

    پس از صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص چه اتفاقی می‌افتد؟

    وکیل شرکت سهامی خاص جهت توضیح این مطلب بیان می‌دارد که: پس از صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط دادگاه چندین اقدام مهمی می بایست انجام شود تا ابتدا حکم دادگاه به قطعیت برسد و سپس قابلیت اجرا داشته باشد. این اقدامات به شرح ذیل می‌باشد:

    .

    ☑ 1-ابلاغ حکم ورشکستگی:

    در جمیع پرونده‌های حقوقی و کیفری پس از آنکه حکم پرونده توسط قاضی صادر شد در وهله اول می‌بایست این حکم به طرفین دعوی ابلاغ گردد.

    همین مسئله در پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص نیز وجود دارد و طبیعتاً ابتدا باید حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص به طرفین پرونده ابلاغ گردد.

    ابلاغ حکم شرکت سهامی خاص از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و نسخه‌ای از حکم شرکت سهامی خاص برای خواهان پرونده و نسخه دیگر برای هر یک از خواندگان در سامانه قرار می‌گیرد

    .

    ☑ ۲_رعایت مهلت ۲۰ روزه جهت اعتراض به حکم:

    از آنجایی که حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص قابل اعتراض و تجدید نظرخواهی می‌باشد بنابراین دادگاه پس از ابلاغ حکم ورشکستگی؛ مکلف است که تا ۲۰ روز پرونده را در قسمت بایگانی نگه دارد تا مشخص گردد که آیا خواهان یا خوانده پرونده اقدام به اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص می نمایند یا خیر


    وکیل شرکت در اصفهان را در کنار خود داشته باشید.


    .

    بهترین وکیل ورشکستگی شرکت ها علیرضا نوری است

    .

    ☑ ۳_ارسال دادخواست تجدیدنظرخواهی از حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص برای طرف مقابل:

    در صورتی که دادخواست اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص از سوی هر یک از طرفین پرونده به دادگاه تقدیم شود؛ دادگاه مکلف است که نسخه‌ای از دادخواست اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص را برای طرف مقابل ارسال نماید

    تا چنانچه نامبرده پاسخی دارد ظرف مهلت ۱۰ روز پاسخ خود را به دادگاه تقدیم نماید.

    پاسخ اعتراض به حکم روشکستگی شرکت سهامی خاص می‌بایست به دفاتر خدمات قضایی تقدیم شود تا از آن طریق برای دادگاه ارسال گردد و ضمیمه مدارک پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص گردد.

    .

    ☑ ۴_ارسال پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص به دادگاه تجدید نظر استان:

    پس از آنکه دادگاه بدوی در خصوص موضوع ورشکستگی شرکت سهامی خاص اظهار نظر نمود و رای صادر کرد از آن به بعد حق اتخاذ تصمیم مجدد را ندارد و صدور حکم مجدد در این رابطه صرفاً در صلاحیت دادگاه تجدید نظر استان می‌باشد.

    دادگاه تجدید نظر استان متشکل از سه نفر قاضی بوده که مجدداً دادخواست بدوی و نیز تحقیقات صورت گرفته در مرحله بدوی و لوایح طرفین دعوی و نظریات کارشناسان و نیز سایر ادله و مدارک را به همراه دادخواست تجدید نظرخواهی از حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص را بررسی خواهند کرد

    و در صورتی که حکم دادگاه بدوی دارای هیچ گونه اشکالی نباشد آن را تایید خواهند نمود

    و در صورتی که به هر دلیل آن را شایسته تایید ندانند اقدام به نقض دادنامه و صدور حکم مجدد خواهند نمود.

    .

    ☑ ۵_انتشار حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص در روزنامه و جراید:

    می‌دانیم که به تکلیف مقرر در ماده 536 قانون تجارت دادگاه مکلف است که نسخه‌ای از حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص را در روزنامه و جراید منتشر نماید تا در معرض دید کلیه اشخاصی که ذینفع می‌باشند قرار گیرد.

    از آنجایی که ممکن است اسامی تعدادی از طلبکاران و اشخاص ذینفع در دادخواست ورشکستگی شرکت سهامی خاص نوشته نشده باشد و احتمال اینکه شرکت ورشکسته دارای طلبکاران بسیار زیادی باشد که از وجود پرونده ورشکستگی شرکت سهامی خاص و نیز از صدور حکم دادگاه بی‌خبر باشند؛

    بنابراین قانونگذار این چنین مقرر کرده است که حکم بر شکستگی شرکت سهامی خاص حتماً می‌بایست در روزنامه‌های کثیر الانتشار چاپ شود تا کلیه اشخاص ذینفع احتمالی از مفاد آن مطلع گردند

    .

    ☑ 6- تنظیم و صدور گواهی قطعیت دادنامه:

    پس از آنکه حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص در روزنامه‌ها منتشر شد دادگاه می‌بایست به مدت یک ماه پرونده را بایگانی نماید تا فرصت اعتراض ثالث به این حکم منقضی گردد و اصطلاحا حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص به قطعیت برسد.

    بدیهیست اجرای هرگونه حکم و دادنامه‌ای مربوط به آن است که ابتدا به قطعیت برسد تا پس از آن قابلیت اجرا پیدا کند.

    همین مسئله در خصوص حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص نیز جریان دارد و تا قبل از قطعی شدن این حکم؛ اقدام خاصی جهت اجرای آن انجام نمی‌شود.

    .

    ☑ 7- مکاتبه با اداره تصفیه امور ورشکستگی:

    پس از آنکه حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص به قطعیت رسید و مدت ۳۰ روزه آن منقضی شد شعبه دادگاه اقدام به صدور نامه ای خطاب به اداره تصفیه امور ورشکستگی استان می‌نماید

    و مراتب قطعیت دادنامه و اعلام تاریخ توقف و ورشکستگی شرکت سهامی خاص را به آن اداره اعلام می‌نماید

    و نسخه‌ای از حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص را نیز برای اداره تصفیه امور ورشکستگی ارسال می‌دارد و دستور شروع فرایند تصفیه را به اداره موصوف صادر خواهد کرد.


    آیا به وکیل قرارداد در اصفهان نیاز دارید؟ با ما در تماس باشید


    .

    علیرضا نوری وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص می باشد

    .

    طلبکاران در صورت ورشکستگی شرکت سهامی خاص چه باید بکنند؟

    این سوال که طلبکاران در صورت ورشکستگی شرکت سهامی خاص چه اقداماتی را باید انجام دهند یکی از سوالاتی است که همیشه از وکیل ورشکستگی شرکت ها پرسیده می‌شود.

    در واقع طلبکاران می‌خواهند بدانند که وضعیت مطالبات آنها پس از ورشکستگی شرکت سهامی خاص چه سرانجام و عاقبتی خواهد داشت؟

    و نحوه اصول این مطالبات از شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص چگونه خواهد بود؟

    .

    وکیل ورشکستگی شرکت در پاسخ به این سوال به این نکته مهم اشاره می‌نماید که:

    همانطور که مستحضر هستید در سایر قسمت‌های این سایت نیز به کرات گفته شد شخص ورشکسته از تاریخ ورشکسته شدن حق هیچگونه دخالتی در اموال خود را نخواهد داشت

    و قانونگذار جهت رعایت مصلحت و منافع سایر بستانکاران و طلبکاران؛ شخص ورشکسته را از هرگونه تصرف مادی و معنوی در اموال و دارایی‌های خود ممنوع نموده است

    بنابراین مدیران شرکت سهامی خاص حق پرداخت مطالبات طلبکاران را به هیچ وجه نخواهند داشت

    چرا که این کار منتهی به تبعیض بین بستانکاران و ترجیح دادن بعضی از آنها نسبت به دیگران می‌شود و این مسئله با اصل تساوی حقوق بستانکاران در تعارض جدی است.

    پس این سوال مطرح می‌شود که طلبکاران شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص چگونه باید مطالباتشان را وصول نمایند؟

    وکیل شرکت سهامی خاص در ادامه اظهارات خود بیان می‌نماید که: قانونگذار در صورتی که ورشکستگی شرکت سهامی خاص به اثبات برسد سازوکار ویژه‌ای را برای طلبکاران شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص در نظر گرفته که حتماً می‌بایست از همین طریق اقدام گردد.

    با عنایت به اینکه در خصوص شرکت ورشکسته سهامی خاص مسیر عادی وصول طلب مسدود می‌باشد بنابراین طلبکاران شرکت سهامی خاص می‌بایست منتظر شروع فرایند تصفیه توسط اداره امور ورشکستگی باشند

    و به محض آنکه اولین آگهی توسط اداره مزبور منتشر شد؛ بلافاصله با در دست داشتن کلیه اسناد و مدارک خود به اداره مزبور مراجعه و در آنجا اعلام طلب نمایند تا برای نامبردگان پرونده بستانکاری تشکیل گردد.

    اداره مزبور پس از بررسی اوراق و مدارک شخص مدعی و نیز متعاقب جلب نظر کارشناس میزان واقعی مطالبات را بررسی و آن را تصدیق خواهد نمود.

    .


    وکیل ورشکستگی شرکت با مسئولیت محدود


    .

    آیا طلبکاران پس از ورشکستگی شرکت سهامی خاص می‌توانند برای مطالبات خود در دادگاه دادخواست بدهند؟؟

    وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در پاسخ به این سوال اذعان می‌نماید که:

    همانطور که در بند فوق توضیح داده شد اداره امور ورشکستگی پس از شروع فرایند تصفیه؛ آگهی‌های قانونی را در روزنامه‌ منتشر می‌نماید و از طلبکاران تقاضا می‌نماید که با در دست داشتن مدارک خود به اداره موصوف مراجعت نمایند.

    بنابراین پس از صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص؛ دیگر مراجع قضایی صلاحیت ورود به دعاوی مطالباتی که علیه شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص قامه می‌گردد را نخواهند داشت

    و در صورتی که دادخواستی در این راستا به دادگاه تقدیم گردد با عدم موافقت مرجع قضایی روبرو خواهد شد.

    اشخاصی که مدعی هستند از شرکت سهامی خاص طلبکار می‌باشند و یا اینکه هرگونه حق عینی یا دینی شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص طلب دارد می‌توانند به اداره ورشکستگی مراجعه نمایند.

    .

    آیا برای شرکت سهامی خاص مدیر تصفیه مشخص می‌شود؟

    پس از آنکه حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط دادگاه صادر شد دادگاه موظف است که در حکم ورشکستگی؛ یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه و یک نفر را به عنوان عضو ناظر مشخص نماید.

    مدیر تصفیه و عضو ناظر دارای وظایف و مسئولیت‌های گوناگونی می‌باشند و مکلفند که تمامی امورات شرکت ورشکسته شرکت سهامی خاص را به بهترین شکل ممکن انجام دهند

    و کارها و پروژه‌های ناتمام را به اتمام برساند و مطالبات بستانکاران را بررسی و آن را تصدیق نمایند و اموال شرکت سهامی خاص را جمع آوری و توقیف کنند

    و آن را از طریق مقتضی به فروش برساند و مبالغ حاصل از فروش این اموال را بین طلبکاران و بستانکاران تقسیم نمایند.

    البته مدیر تصفیه و عضو ناظر دارای مسئولیت‌ها و وظایف بسیار زیادی می‌باشند که ذکر آن از حوصله مقاله خارج است

    و برای دانستن این مسئولیت‌ها می‌توانید به سایر مقالات مندرج در سایت مراجعه نمایید.

    لازم به ذکر است که در شهرهایی که اداره تصفیه امور ورشکستگی تشکیل شده است کلیه این وظایف و مسئولیت‌ها بر عهده اداره مزبور خواهد بود و در چنین مواردی مدیر تصفیه و عضو ناظر در حکم دادگاه مشخص نخواهند شد.


    آشنایی با وظایف مدیر تصفیه ورشکستگی


    تنظیم دادخواست تجدیدنظرخواهی از حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص توسط بهترین وکیل ورشکستگی علیرضا نوری

    .

    پس از ورشکستگی شرکت سهامی خاص سمت مدیران شرکت چه می‌شود؟

    می‌دانیم که تمامی اعمال حقوقی که در یک شرکت می‌بایست انجام شود توسط مدیران آن شرکت و علی الخصوص توسط مدیران صاحب امضای آن شرکت انجام می‌گردد.

    شرکت سهامی خاص نیز از این قاعده مستثنی نیست و کلیه اقدامات مالی و اداری و حقوقی که برای انجام امورات شرکت باید انجام شود توسط مدیران انجام خواهد شد.

    لیکن در صورت صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص؛ ماجرا تا حدودی متفاوت خواهد شد.

    با این توضیح که قانونگذار صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص را به عنوان یکی از موارد انحلال شرکت سهامی خاص برشمرده

    و بدین معناست که پس از صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص، این شرکت منحل شده تلقی می‌گردد.

    .

    قاعدتاً پس از انحلال شرکت سهامی خاص؛ سمت مدیران شرکت سهامی نیز به پایان خواهد رسید و نامبردگان قانونا هیچگونه اذن و اختیاری جهت انجام امورات شرکت نخواهند داشت.

    از طرفی قانونگذار محاکم را مکلف نموده است که در صورت صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص برای آن شرکت مدیر تصفیه مشخص نمایند و یا اینکه امورات تصفیه را به اداره تصفیه امور ورشکستگی محول نمایند.

    بنابراین می‌توان گفت که پس از صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص؛ مدیران سابق شرکت مزبور من بعد هیچگونه سمت و اذن و اختیاری جهت انجام امورات شرکت نخواهند داشت

    و در صورتی که هرگونه اعمال حقوقی توسط نامبردگان و به نمایندگی از طرف شرکت ورشکسته سهامی خاص انجام شود باطل خواهد بود و دارای اعتبار قانونی نیست.

    وکیل اصفهان اظهار می‌نماید که قانونا کلیه این اختیارات بدون استثنا به مدیر تصفیه و یا اداره تصفیه امور ورشکستگی محول شده و صدور حکم ورشکستگی شرکت سهامی خاص به معنای پایان سمت مدیران آن شرکت محسوب می‌شود.

    .

    توصیه وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان ( علیرضا نوری)

    از آنجایی که دعاوی مربوط به ورشکستگی شرکت سهامی خاص بسیار گسترده و دارای طیف وسیعی بوده و اشراف کامل اشخاص به کلیه این قواعد و ریزه کاری ها برای اشخاصی که حقوقدان نیستند عملا غیر ممکن است و در صورت انجام اقدامات خودسرانه، احتمال بروز دردسر ها و خسارات فراوانی محتمل است

    لذا توصیه ما به شما عزیزان این است که حتماً ضمن مشورت با وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان و استفاده موثر از تخصص و تجربیات وی؛ با آسودگی بیشتری، موضوع دعاوی شرکتی خود را پیگیری نمایید.

    .

    دفتر وکالت وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان کجاست؟

    در صورتی که شما عزیزان قصد داشته باشید به صورت حضوری در دفتر وکالت وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان حاضر شوید و به صورت حضوری از خدمات وی بهره مند شوید می توانید به نشانی اصفهان خیابان بزرگمهر ابتدای خیابان سپهبدقرنی ساختمان میلاد نور طبقه چهارم واحد 403 مراجعه نمائید.

    لازم است که قبل از مراجعه حضوری، با شماره تماس 09028777441 تماس گرفته تا روز و ساعت حضور برای شما ثبت شود.

    .

    شماره تماس وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان

    جهت ارتباط با وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان و دریافت مشاوره تلفنی در خصوص ورشکستگی شرکت سهامی خاص و اقدامات قبل و بعد از آن می توانید با شماره تماس 09028777441 در ارتباط باشید.


    علیرضا نوری، وکیل خبره ورشکستگی 


    .

    ایا می دانید علیرضا نوری بهترین وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص در اصفهان است

    ورشکستگی شرکت سهامی خاص با عنایت به آثار بسیار مهمی که هم برای سهامداران و هم مدیران و نیز طلبکاران شرکت سهامی خاص دارد، دارای اهمیت زیادی است. شما می توانید برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی در خصوص ورشکستگی شرکت سهامی خاص با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در  ارتباط باشید. ضمنا می توانید از طریق آیدی alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo