مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته - وکیل ورشکستگی

    بررسی مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته توسط وکیل ورشکستگی
    useradmin
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    مقالات وکیل ورشکستگی
    14 بازدید

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته یکی از حساسترین و چالش برانگیزترین موضوعات حقوق تجارت میباشد به نحوی که اکثر مراجعه کنندگان به دفتر وکالت بنده یکی از مهم ترین سوالاتی که دائماً مطرح مینمایند، مبحث مربوط به مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته می باشد.

    برخی از این اشخاص هنوز نسبت به ورشکستگی شرکت خود قدام ننموده اند و قبل از هرگونه اقدام میخواهند بدانند که در صورتی که حکم ورشکستگی شرکت صادر شد؛ آیا این حکم برای مدیران شرکت مسسئولیتهای حقوقی و جزایی ایجاد میکند یا خیر؟

    و برخی دیگر؛ مدیران شرکت ورشکسته هستند که قبلاً حکم ورشکستگی شرکت آنها صادر شده و اکنون جهت جلوگیری از ایجاد تبعات بعدی؛ درصدد چاره جویی برآمده اند.

    وکیل ورشکستگی در این مقاله تجربیات خود را در خصوص مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

    .

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته ناشی از قراردادها:

    سوال این است که اگر شرکتی که حکم ورشکستگی آن صادر شده؛ قراردادی را با یک شخص حقیقی یا حقوقی منعقد نموده باشد در این صورت تکلیف این قرارداد چه خواهد بود و چه سرنوشتی در انتظار مدیران شرکت ورشکسته اشی از قراردادها می باشد؟

    وکیل پرونده ورشکستگی در این خصوص اذعان می نماید که:

    چنانچه مدیران شرکت به نمایندگی از طرف شرکت اقدام به انعقاد قرارداد با هر موضوعی و با هر شخصی نموده باشند؛ بر اساس مقررات قانون مدنی؛ تمام آثار و تبعات قراردادهایی که به نمایندگی از طرف شرکت منعقد می شود متوجه شخصیت حقوقی خود شرکت خواهد بود.

    آثار این قرارداد اعم از آثار منفی و آثار و نتایج مثبت؛ کمترین ارتباطی به مدیران شرکت ورشکسته ندارد و امضای مدیران شرکت ورشکسته که در ذیل قراردادهای شرکت درج می گردد علی القاعده در فرض اولیه برای خود مدیران مسئولیت ساز و دردسرساز نیست.

    به عنوان مثال اگر مدیران شرکت ورشکسته اقدام به انعقاد قراردادی با موضوع فروش یکی از اموال شرکت با شخص دیگری بنمایند

    در این صورت از بعد حقوقی؛ خود شرکت مسئولیت انجام تعهدات ناشی از قرارداد را بر عهده دارد.

    و شخص خریدار حق ندارد که « دادخواست الزام به تحویل مبیع » را به طرفیت مدیر شرکت مطرح نماید

    و در واقع خوانده قرار دادن مدیر شرکت ورشکسته با انگیزه الزام وی به انجام تعهداتی که شرکت ورشکسته به عهده گرفته؛ برخلاف موازین قانون مدنی و قانون آیین دادرسی مدنی و قوانین تجاری می باشد.

    .


    شماره تماس وکیل ورشکستگی شرکت ها 09028777441


    .

    تنظیم دادخواست ورشکستگی شرکت توسط وکیل ورشکستگی علیرضا نوری

    .

    در صورت ورشکستگی شرکت؛ تکلیف طرفهای قراردادی چه می شود؟

    اگر قرار باشد که شخصیت حقیقی مدیران نسبت به آثار و نتایج قراردادهایی که به نمایندگی از طرف شرکت ورشکسته منعقد نمودند مبرا باشد و با هیچ تکلیفی روبرو نباشند، بنابراین این سوال مطرح می شود که در صورت ورشکستگی شرکت؛ تکلیف طرفهای قراردادی چه می شود؟

    و اشخاصی که به عنوان مثال از شرکت ورشکسته مالی را خریداری نموده اند چه باید بکنند و وکیل پرونده ورشکستگی چه راهکار حقوقی را برای ایشان پیشنهاد می نماید؟

    .

    انعقاد قرارداد با شرکت ورشکسته قبل از تاریخ توقف

    در پاسخ به این سوال باید گفت که: اگر تاریخ انعقاد قرارداد مزبور مربوط به دوران قبل از تاریخ توقف باشد؛ این قرارداد به لحاظ حقوقی کاملاً صحیح و درست و خالی از اشکال بوده و آثار حقوقی خود را خواهد داشت.

    بنابراین شخصی که قبل از تاریخ توقف شرکت؛ مالی را از مدیران شرکت خریده باشد در صورتی که شرکت ورشکسته شود می تواند طبق سازوکاری که در قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی پیش بینی شده است با مراجعه به اداره مذکور در بازه زمانی قانونی؛ ادعای حق نمایند

    و مدارک خود را جهت اثبات ذی حق بودن به متصدی پرونده در اداره ورشکستگی تحویل دهد.

    اداره مزبور نیز پس از بررسی صحت قرارداد و اطمینان از آنکه این قرارداد با تبانی و به صورت صوری و غیر واقعی منعقد نشده؛ حقوق شخص خریدار را به رسمیت خواهند شناخت و آن را تصدیق خواهند کرد.

    .

    انعقاد قرارداد با شرکت ورشکسته پس از تاریخ توقف

    در حالت دوم اگر قرارداد منعقد شده با شرکت ورشکسته مربوط به بازه زمانی بعد از تاریخ توقف باشد در این صورت اگر قرارداد موصوف یکی از مصادیق قراردادهای موضوع ماده ۴۲۳ قانون تجارت تلقی گردد؛ این قرارداد فاقد اعتبار بوده و اصطلاحا باطل است

    و می دانیم که به جهت باطل بودن قرارداد؛ هیچ گونه آثار شرعی و قانونی از آن ایجاد نخواهد شد و در واقع خریدار نمی تواند با استناد به قرارداد خویش؛ ادعای مالکیت مطرح نماید.

    و چه بسا مدیر تصفیه یا اداره تصفیه امور ورشکستگی اقدام به طرح دعوی جهت ابطال قرارداد موصوف نماید.

    بنابراین در فرضی که قرارداد مربوط به خریدار را باطل بدانیم نام برده فقط به ازای مبلغی که بابت این قرارداد به شرکت ورشکسته پرداخت نموده؛ می تواند ادعای طلب نماید

    و در صورتی که اموالی از شرکت ورشکسته باقی مانده باشد نامبرده به تمام یا قسمتی از طلب خود خواهد رسید

    اما همانطور که گفته شد نمی تواند ادعایی در خصوص اموال خریداری شده بنماید

    و همچنین حق ندارد که به تصور مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته؛ نامبردگان را مسئول جبران حقوق از دست رفته خود بداند.

    .


    وکیل ورشکستگی شرکت سهامی خاص 

    .


    بهترین وکیل پرونده ورشکستگی در اصفهان علیرضا نوری

    .

    اگر خریدار دادخواستی را علیه مدیران شرکت ورشکسته مطرح نماید سرنوشت دعوی چه خواهد شد؟

    بعید نیست که بعضی از اشخاصی که قراردادهایی را با شرکت ورشکسته منعقد نموده اند اقدام به طرح دعوی علیه مدیران شرکت ورشکسته بنمایند

    و درصدد باشند که نامبردگان را به جبران خسارات خود محکوم کنند.

    در بدو امر کاملاً مشخص است که اگر این عزیزان از سطح اطلاعات حقوقی بیشتری برخوردار بودند و یا اگر اقدام به اخذ مشاوره ورشکستگی از وکیل پرونده ورشکستگی می نمودند هرگز پای خود را در این مسیر اشتباه نمی گذاشتند و وقت و سرمایه خود را ز بین نمی بردند

    چرا که همانطور که گفته شد آثار قراردادهایی که با شرکت ورشکسته منعقد شده است هیچگونه ارتباطی به شخص مدیران شرکت ورشکسته ندارد

    و چنانچه دادخواستی علیه مدیران شرکت ورشکسته داده شود قطعاً مستند به ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی با قرار عدم استماع دعوی روبرو خواهد شد و دادگاه هرگز چنین دادخواستی را نخواهد پذیرفت.

    بنابراین همانطور که وکیل خبره ورشکستگی برای شما عزیزان موضوع مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته را تشریح نمود؛ این مدیران در حالت عادی نه قبل از تاریخ توقف شرکت و نه پس از آن در خصوص قراردادهای تنظیمی هیچگونه مسئولیت شخصی و مستقیمی ندارند.

    .

    مسئولیت ناشی از صدور اسناد تجاری

    در بسیاری از موارد مدیران شرکت ورشکسته در زمان مدیریت خود به نمایندگی از طرف شرکتغ اقدام به صدور اسناد تجاری از قبیل چک و سفته می نمایند و این مسئله در عرف شرکتها کاملاً طبیعی و عادی است.

    سوال این است که چنانچه شرکتی که اقدام به صدور چک یا سفته نموده ورشکسته شود تکلیف دارنده چک چه خواهد شد و حق مراجعه به چه اشخاصی را خواهد داشت؟

    در فرض این سوال خود شرکت ورشکسته صاحب حساب می باشد و چکهای مزبور توسط مدیران از حساب خود شرکت صادر شده است علی القاعده خود شرکت مسئولیت پرداخت مبالغ را به دارنده چک دارد

    اما موضوع مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته در خصوص اسناد تجاری با موضوع مسئولیت ناشی از قراردادها قدری متفاوت است.

    با این توضیح که در خصوص چک ماده ۱۹ قانون صدور چک به صراحت عنوان نموده است که چنانچه چک به نمایندگی از طرف صاحب حساب صادر شود؛ هم صادر کننده و هم صاحب حساب متضامناً مسئول پرداخت مبلغ آن می باشند.

    بنابراین در صورتی که شرکت ورشکسته شود دارنده چک از یک طرف می تواند به خود شرکت و از طرف دیگر می تواند به صادر کننده چک که همان مدیر شرکت ورشکسته می باشد مراجعه نماید.

    لازم به ذکر است که حکم مزبور صرفاً به جهت وجود قانون خاص در این زمینه بوده و قابل تسری به سایر موارد نمی باشد

    به عنوان مثال در صورتی که مدیر شرکت ورشکسته به نمایندگی از طرف شرکت اقدام به صدور سفته نماید از آنجایی که در خصوص سفته هیچگونه قانون خاصی وجود ندارد؛

    بنابراین نمی توان صادر کننده که همان مدیر شرکت میباشد را شخصاً مسئول پرداخت وجه سفته دانست.

     


    آشنایی با نحوه نگارش دادخواست ورشکستگی شرکت با مسئولیت محدود 


    .

    تنظیم دادخواست ورشکستگی شرکت توسط بهترین وکیل ورشکستگی

    .

    توصیه وکیل خبره ورشکستگی در خصوص دریافت چک از مدیر شرکت

    از آنجایی که این امتیاز صرفاً در خصوص چک بوده نه سایر قراردادها یا سفته؛ به همین جهت توصیه وکیل پرونده ورشکستگی به شما عزیزان آن است که در مواردی که با یک شرکت وارد قرارداد می شوید؛ حتماً به جای دریافت سفته؛ اقدام دریافت چک از مدیران شرکت نمایید

    چرا که گرفتن چک به جای سفته از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار است و مسئولین و متعهدین چک بیشتر از سفته می باشند

    .

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته نسبت به خسارت تاخیر تادیه و دیرکرد

    مطالبه خسارت تاخیر تادیه از مدیران شرکت ورشکسته نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که مد نظر موکلین قرار دارد.

    با این توضیح که چنانچه شخص طلبکار از شرکت ورشکسته دارای چک باشد در صورتی که بر روی چک موصوف اقدام قضایی نماید قطعاً درصدد مطالبه تاخیر تادیه و دیرکرد چک نیز برخواهد آمد.

    سوال اینجاست که آیا دارنده چک می تواند خسارت تاخیر تادیه از خود شرکت ورشکسته یا مدیران شرکت ورشکسته دریافت نماید یا خیر؟

    قطعاً شما عزیزان از وجود رای وحدت رویه شماره 155 آگاه می باشید و می دانید که بر اساس این رای که در حکم قانون می باشد و تبعیت از آن برای کلیه مراجع الزامی است؛ مطالبه هرگونه خسارت تاخیر تادیه و دیرکرد از شخص ورشکسته ممنوع شده است.

    بنابراین در صورتی که شما از یک شرکت ورشکسته چک دریافت کرده باشید حق مطالبه خسارات تاخیر تادیه مربوط به این چک را از خود شرکت ندارید

    .

    اما از مدیران شرکت ورشکسته چطور؟؟

    با عنایت به اینکه قانونگذار در ماده ۱۹ قانون صدور چک؛ مدیران شرکت که اقدام به صدور چک نموده را به صورت تضامنی مسئول پرداخت وجه چک دانسته است و در این ماده از کلمه «تضامن» استفاده شده بنابراین مسئله ضمانتی بودن مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته کاملا محرز است.

    از سوی دیگر بر اساس رای وحدت رویه شماره 788 به صراحت آمده است که میزان مسئولیت ضامن ورشکسته؛ دقیقاً به اندازه مسئولیت خود شخص ورشکسته می باشد نه بیش از آن

    با این توضیح که سابقاً در خصوص میزان مسئولیت ضامن شخص ورشکسته بین شعب مختلف دادگاه اختلاف نظر وجود داشت

    برخی از مراجع قضایی معتقد بودند که شخص ضامن صرف نظر از آنکه میزان مسئولیت ورشکسته چقدر باشد به اندازه کل مبلغ بدهی مسئولیت دارد

    و صدور حکم ورشکستگی برای یک شخص تاثیری در میزان مسئولیت ضامن آن شخص ندارد.

    از طرف دیگر برخی شعب معتقد بودند که شخص ضامن با انعقاد عقد ضمانت در واقع به صورت تلویحی عنوان نموده است که شخص ورشکسته هر چقدر مسئولیت داشته باشه من هم به همان اندازه دارای مسئولیت و ضمانت خواهم بود

    و در این صورت نمی توان ضامن را به پرداخت مبلغی بیش از مبلغی که بر عهده شخص ورشکسته مستقر می گردد محکوم نمود.

    تا اینکه این اختلافات در نهایت منتهی به صدور رای وحدت رویه به شماره 788 شد

    و مقرر گردید که میزان مسئولیت ضامن دقیقاً به اندازه میزان مسئولیت خود ورشکسته میباشد نه فراتر از آن

    بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته صرفاً در خصوص اصل مبلغ چک می باشد و نمی توان جهت دریافت خسارت تاخیر تادیه علیه مدیران شرکت ورشکسته دادخواست داد.

    لیکن ذکر نکته نیز لازم است که ورشکسته شدن شرکت باعث از بین رفتن مسئولیت مدیر شرکت ورشکسته نسبت به اصل مبلغ چک نخواهد بود

    و نامبردگان که چکهای شرکت را امضا نموده اند در هر صورت مسئول پرداخت اصل مبلغ می باشند.


    اگر درصدد آشنایی با  خدمات وکیل اصفهان هستید اینجا کلیک کنید.


    .

    نشانی وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان خیابان بزرگمهر

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته پس از حدوث ورشکستگی

    در صورتی که یک شرکت ورشکسته شود مسئولیت ها و وظایف متعددی بر عهده مدیران شرکت ورشکسته قرار خواهد گرفت که می بایست آنها به صورت قانونی و در اسرع وقت و به درستی انجام دهند تا مشمول ضمانت اجراهای قانونی آن نشوند.

    طبیعی است که چنانچه این تکالیف قانونی یا انجام نشود و یا اینکه در بازه زمانی مقرر انجام نگردد؛ مدیران شرکت ورشکسته را با مسئولیت های قانونی روبرو خواهد کرد و ممکن است که سرانجام نامطلوبی برای آنها رقم بخورد.

    بنابراین وکیل ورشکستگی در این مقاله آن دسته از اقداماتی که می بایست توسط مدیران شرکت ورشکسته انجام شود را بازگو خواه کرد:

    .

    الف- مراجعه به وکیل خبره ورشکستگی شرکت و دریافت مشاوره

    می دانیم که مسائل مربوط به ورشکستگی شرکتها عمدتاً از پیچیدگی ها و ظرایف زیادی برخوردار است

    به نحوی که نه تنها مدیران شرکت ورشکسته، بلکه پارهای از حقوقدانان و وکلا نیز نسبت به جزئیات آن اشراف زیادی ندارند

    و همین مسئله ضرورت رجوع به وکیل پرونده ورشکستگی را دوچندان نموده است.

    قواعد مربوط به ورشکستگی شرکتها یک مسئله چند وجهی می باشد و تلفیقی است از قواعد مدنی و قواعد آیین دادرسی مدنی و نیز قواعد تجاری

    و طبیعی است که اشراف بر کلیه موازین قانونی از صلاحیت و عهده اشخاص عادی خارج باشد

    و تنها وکیلی که سالیان سال در این زمینه فعالیت نموده و دارای تجارب کاری قابل قبولی می باشد از عهده آن به خوبی بر خواهد آمد.

    مدیران شرکت ورشکسته نیز از آنجایی که هم در خلال پروسه ورشکستگی شرکت و هم قبل از آن و علی الخصوص بعد از ورشکستگی شرکت؛ می بایست اقدامات متنوعی را انجام دهند و هر یک از این اقدامات در مراجع مختلف و با موضوعات مختلف و با استناد به ادله گوناگون و مقتضی می بایست انجام شود؛

    بنابراین لازم است که تمامی اقدامات خود را تحت نظارت وکیل پرونده ورشکستگی انجام دهند.

     


    وکیل شرکت در اصفهان را در کنار خود داشته باشید.


    .

    نحوه اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت توسط مدیران شرکت ورشکسته

    همانطور که در بالا گفته شد بهره‌بندی از خدمات وکیل ورشکستگی در اصفهان احتمال دسترسی به حقوق شما را چندین برابر خواهد نمود.

    در این راستا تمامی افراد تصمیمات یکسانی را اتخاذ نمی‌کنند و عملکرد آنها ممکن است شامل یکی از مراحل ذیل باشد و به چند دسته تقسیم می‌شوند:

    .

    ☑ 1-دریافت مشاوره از وکیل ورشکستگی:

    این دسته از افراد با مراجعه به دفتر وکیل ورشکستگی و تبیین موضوع و پرونده خود؛ صرفا درصدد دریافت مشاوره از وکیل ورشکستگی هستند و می خواهند که پس از اشراف کامل بر موضوع؛ اقدامات لازم را شخصا انجام دهند.

    غرض اصلی این دسته از افراد آن است که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند و بعضاً اشخاصی که امید زیادی به حصول نتیجه در پرونده خود ندارند؛ پرداخت حق الوکاله را به صلاح خود نمی‌دانند.

    برخی از این افراد احساس می‌کنند که شخصاً از پس انجام مورات پرونده بر می‌آیند و برای همین ضرورتی برای حضور وکیل در پرونده احساس نمی‌کنند.

    هرچند اقدام این اشخاص جهت اخذ مشاوره از بهترین وکیل ورشکستگی  قابل ستایش می‌باشد لیکن از آنجایی که انجام امورات پرونده به تخصص و دانش حقوقی نیاز دارد و انجام این کار در بسیاری از موارد از عهده خود اشخاص بر نمی‌آید؛

    لذا علی رغم اینکه وکیل ورشکستگی تمامی تلاش خود را جهت تفهیم مطلب انجام خواهد داد؛ لیکن امکان بروز اشتباه از سوی اصحاب دعوا همیشه وجود دارد و ممکن است که اولین اشتباه آخرین اشتباه باشد و مسیر پرونده را به سمت و سوی اشتباهی ببرد.

    راه چاره این دسته از افراد آن است که صرفاً به یک جلسه مشاوره اکتفا ننمایند و دائماً و مرتباً جزئی‌ترین اتفاقات پرونده را با وکیل ورشکستگی در میان گذارند تا شاید از این طریق بتوانند عدم حضور وکیل ورشکستگی  را در پرونده جبران نمایند.

    به همین جهت اشخاصی که درصدد اعتراض به حکم ورشکستگی می‌باشند می‌توانند مشاوره‌های خوب و با کیفیتی را در همین زمینه از آقای علیرضا نوری وکیل ورشکستگی اصفهان دریافت نمایند و شخصاً امورات و اقدامات مربوط به اعتراض به حکم و شکستگی را انجام دهند.

    .

    ☑ 2- تنظیم دادخواست؛ لایحه و متن های حقوقی توسط وکیل ورشکستگی:

    دسته دوم از افراد نه تنها با مراجعه به دفتر وکیل ورشکستگی آقای علیرضا نوری مشاوره‌های بسیار خوب و با کیفیتی را از وی دریافت می‌نمایند بلکه تنظیم کلیه متن‌های حقوقی از جمله دادخواست ورشکستگی و لایحه اعتراض به حکم ورشکستگی و اعتراض به نظر کارشناس و لایحه دفاعیه و غیره را به وکیل ورشکستگی اصفهان محول می‌نمایند.

    اقدامات این گروه در مقایسه با گروه اول عاقلانه‌تر و صحیح‌تر می‌باشد چرا که تنظیم متن‌های حقوقی قطعاً به دانش و تخصص و تجربه بالایی نیازمند است

    و باید به نحوی نگاشته شود که با هیچ یک از قوانین در تعارض نباشد و موضوع پرونده را به شخص قاضی تفهیم نماید.

    عموماً اشخاصی که لوایح حقوقی را خودشان تنظیم می‌نمایند مرتکب اشتباهات غیر قابل جبرانی می‌شوند یا حقوق خود را به کلی از دست می‌دهند.

    .

    و عمدتا پرونده آنها با شکست مواجه می‌شود و مجبور می‌شوند مجدداً طرح دعوی نمایند و از این طریق هم زمان را از دست می‌دهند و همین که برای یک موضوع باید چند بار هزینه کنند.

    در بسیاری از موارد دیده شده است که اشخاص موضوعات و مسائل فرعی که کمترین ارتباطی با موضوع پرونده ندارد را در لوایح خود عنوان می‌کنند و با زیاده گویی و احیاناً صحبت‌های نابجا خود را از هدف و نتیجه کاملاً دور می‌کنند.

    این در حالیست که بهترین وکیل ورشکستگی به واسطه دانش و تجربه‌ای که در امر لایحه نویسی و دادخواست نویسی کسب نموده است به راحتی از پس انجام این کار برمی‌آید و در کمترین زمان ممکن لایحه‌ای که حداکثر اثر حقوقی را به همراه دارد تنظیم می‌نماید و به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

    بنابراین این دسته از افراد که با احتیاط بیشتر هم اقدام به اخذ مشاوره حقوقی ورشکستگی از وکیل خبره ورشکستگی می‌نمایند و همین این که وظیفه تنظیم لوایح حقوقی را به او واگذار می‌نمایند قطعاً به نتیجه و هدف خود نزدیک‌تر می‌باشند.

    بنابراین اشخاصی که در صدد اعتراض به حکم ورشکستگی می‌باشند برای دریافت مشاوره ورشکستگی و نیز تنظیم دادخواست اعتراض به حکم ورشکستگی و نیز لایحه اعتراضیه می‌توانند از خدمات وکیل متبحر ورشکستگی استفاده نمایند و امیدوار باشند که با احتمال بیشتری به حق و حقوق خود نائل می‌شوند.

    .

    ☑ 3- تفویض وکالت به بهترین وکیل ورشکستگی:

    دسته سوم افرادی هستند که عاقلانه‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهند و با توجه به تخصصی بودن و آثار مهمی که دعاوی ورشکستگی هم برای شخص طلبکار و هم برای شخص تاجر به بار خواهد آورد؛ تمامی امورات پرونده خود را به وکیل خبره ورشکستگی  محول می‌نماید.

    این افراد با توجه به شناخت و اطلاعاتی که نسبت به سوابق بهترین وکیل ورشکستگی به دست آورده‌اند و با عنایت به پرونده‌های درخشانی که از نامبرده وجود دارد به وی اعتماد صد در صد پیدا کرده و اقدام به تفویض وکالت به وی می‌نمایند.

    برای انجام چنین کاری ابتدا وکیل ورشکستگی اصفهان موضوع پرونده آنها را با دقت بررسی نموده و ادله ای که برای اثبات ادعای خود در دست دارند را به همراه مابقی شرایط و جزئیاتی که برای اثبات دعوا لازم است با دقت هرچه تمام‌تر تجزیه و تحلیل نموده و صرفاً در صورتی که احتمال کسب نتیجه مثبت در پرونده ورشکستگی را بدهد قبول وکالت خواهد نمود.

    قطعاً وکیل ورشکستگی از پذیرش وکالت در دعاوی که به هر دلیل امکان حصول نتیجه محتمل نیست و دعاوی که ادله و مدارک شخص به قدر کافی اثبات کننده ادعای او نیست خودداری خواهد کرد. و موکل را به طرح صحیح دعوی ارشاد خواهد نمود و از این طریق در هزینه های  موکل هم صرفه جویی بسیار زیادی ایجاد خواهد شد و بابت دعاوی موهوم و پرونده هایی که ره به جایی نخواهد برد و به ثمر نخواهد رسید هزینه ای نخواهد کرد.

    در خصوص موضوع اعتراض به حکم ورشکستگی نیز شهروندان این امکان را دارند که کلاً اقدام به تفویض وکالت به وکیل ورشکستگی اصفهان نمایند تا نامبرده به محض اخذ وکالت از ایشان تمامی امورات پرونده را با جدیت و به بهترین شکل ممکن انجام دهد

    و با تنظیم دادخواست اعتراض به حکم ورشکستگی و تجدید نظرخواهی از این حکم درصدد نقض حکم در دادگاه تجدید نظر برآید.

    .


    آیا به وکیل قرارداد در اصفهان نیاز دارید؟ با ما در تماس باشید


    .


    بهترین وکیل برای پرونده ورشکستگی شرکت

    .

    ب- تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت

    به محض آنکه مدیران شرکت متوجه به هم ریختگی اوضاع و نابسامانی مسائل مالی شرکت شدند در وهله اول مکلفند که میزان بدهکاری ها و دیون شرکت را با میزان اموال و داراییهای آن مقایسه نمایند

    و در صورتی که تراز مالی شرکت منفی شده بود می بایست اقدام به تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت نمایند.

    قانونگذار در ماده 413 قانون تجارت برای انجام این تکلیف قانون مهلت سه روزه ای را در نظر گرفته است.

    اما از آنجایی که تاریخ تصویب قانون تجارت به سالهای بسیار دور برمی گردد و برخی از مواد قانونی بر اساس مقتضیات ایام گذشته قانونگذاری شده است

    می توان گفت که عملاً رعایت مهلت سه روزه در هیچ پرونده ای امکانپذیر نیست

    و کمتر شخصی پیدا می شود که توانسته باشد ظرف مهلت سه روز از حدوث ورشکستگی؛ دادخواست ورشکستگی شرکت را به مرجع قانونی تقدیم نماید

    لیکن تا وقتی که این مواد قانون تجارت اصلاح یا نقض نگردیده است همچنان دارای اعتبار بوده و لازم الاجراست و نمی توان آنرا نادیده گرفت

    به هر جهت تقدیم دادخواست ورشکستگی شرکت یکی از مسئولیت های مدیران شرکت ورشکسته می باشد و می بایست دادخواست ورشکستگی شرکت به هر حال دیر یا زود تقدیم گردد.

    .

    تنظیم دادخواست ورشکستگی نیز دارای پیچیدگی ها و ظرافت هایی است و در صورتی که هر یک از این نکات قانونی و شکلی و ماهوی رعایت نگردد ممکن است پرونده با شکست مواجه گردد.

    همه می دانیم که در کلیه پرونده های حقوقی؛ دادخواست به عنوان اساس و مبنا وزیر بنای اصلی پرونده محسوب می شود

    و تمامی اقدامات و فعالیت ها و تحقیقاتی که توسط مرجع قضایی انجام خواهد شد؛ بر اساس مندرجات دادخواست ورشکستگی شرکت خواهد بود.

    پیرامون اهمیت تنظیم دادخواست ورشکستگی شرکت هر چقدر صحبت نماییم باز هم کم گفته ایم.

    چه بسا پرونده هایی که خواهان به جای اخذ مشاوره ورشکستگی از وکیل خبره ورشکستگی؛ دادخواست مزبور را شخصاً تنظیم نموده و پس از پرداخت هزینه به دادگستری و گذشت زمان متمادی؛ پرونده وی با شکست مواجه شده است

    و چه بسا اشخاصی که با درایت هرچه تمامتر یا اقدام به اخذ مشاوره های راهگشا از وکیل پرونده ورشکستگی می نمایند

    و یا اینکه اساساً تنظیم دادخواست ورشکستگی را به وکیل اصفهان محول می کنند

    و به همین جهت امورات پرونده آنها به بهترین شکل ممکن طی خواهد شد.

    توصیه وکیل ورشکستگی آن است که می توانید به مقاله ای که مشخصاً در خصوص دادخواست ورشکستگی در سایت قرار گرفته مراجعه نمایید.

    .

    تحویل دفاتر و سایر مدارک و صورتهای مالی به دادگاه

    قانونگذار در ماده 414 قانون تجارت تصریح نموده است که شخص خواهان می بایست همزمان با طرح دعوا و همزمان با تقدیم دادخواست ورشکستگی؛ مدارک مختلفی را به مرجع قضایی تقدیم نماید.

    این مدارک عبارتند از:

    1-تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف به طور مشروح

    2- صورت کلیه قروض و مطالبات.

    3-صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی.

    از آنجایی که کلیه امورات شرکت ورشکسته می بایست توسط مدیران شرکت انجام گردد؛ بنابراین وظیفه تقدیم این مدارک به مرجع قضایی نیز بر عهده مدیران شرکت ورشکسته می باشد.

     


    علیرضا نوری، وکیل خبره ورشکستگی 


    .

    بهترین وکیل اصفهان برای پرونده ورشکستگی شرکت

    .

    همکاری با کارشناس پرونده

    مستحضر هستید که تمامی پرونده هایی که در خصوص ورشکستگی شرکت و ورشکستگی اشخاص می باشند؛ پس از آنکه جلسه اول دادرسی به درستی طی شد؛

    در صورتی که دادخواستی که توسط وکیل ورشکستگی تنظیم گردیده توسط دادگاه تایید گردید

    و با هیچگونه اشکالی مواجه نشد؛ در این صورت قاضی؛ پرونده را جهت بررسی صورت های مالی و بررسی تراز مالی شرکت به کارشناس رسمی دادگستری در زمینه امور حسابداری ارجاع خواهد کرد.

    کارشناس مزبور مکلف است که به کلیه دستوراتی که توسط دادگاه صادر شده عمل نماید

    و تمامی آیتم های مد نظر قاضی پرونده را بررسی و گزارش آن را به دادگاه ارائه کند

    طبیعتاً کارشناس مزبور نیز نمی تواند بدون بررسی مدارک و ادله و پرونده های مالی شرکت نظریه کارشناسی را صادر نماید

    و این وظیفه مدیران شرکت ورشکسته می باشد که تمامی مدارک و اوراق مورد نیاز کارشناس پرونده را برای وی مهیا نمایند.

    .

    عنداللزوم اعتراض به نظر کارشناس

    در تمامی مواردی که پرونده و بررسی ادله طرفین به کارشناس رسمی محول می گردد؛ کارشناس در نهایت اقدام به صدور نظریه کارشناسی می نماید و این نظریه طبق قانون و به دستور دادگاه رسیدگی کننده به طرفین دعوی ابلاغ می گردد.

    این ابلاغ از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی انجام خواهد شد.

    طرفین این حق را دارند که در صورتی که نظریه کارشناس را مطابق با اوضاع احوال مسلم قضیه ندانند و یا به هر علت آن را بر خلاف منافع خود تلقی نمایند به آن اعتراض نمایند.

    اعتراض به نظر کارشناسی یکی از معمولی ترین و شایع ترین اتفاقاتی است که در هر پرونده ممکن است بیفتد.

    در خصوص پرونده های ورشکستگی نیز اگر نظر کارشناس به نحوی صادر گردد که برخلاف منافع خواهان یا خوانده دعوی باشد؛ نامبردگان حق اعتراض به نظر کارشناس را خواهند داشت.

    در صورت وصول هرگونه اعتراض؛ مراتب به هیئت سه نفره کارشناسی ارجاع می شود تا مجدداً توسط سه نفر کارشناس در همان رشته و در همان زمینه بررسی گردد.

    .

    عنداللزوم اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت:

    وکیل پرونده ورشکستگی به این نکته مهم اشاره می نماید که در پرونده های ورشکستگی؛ نظر کارشناس پرونده به عنوان محور و اساس رای دادگاه قرار خواهد گرفت

    و هر آنچه که در نظریه کارشناسی منعکس شده باشد همان موارد برای قاضی پرونده حجت و لازم الاتباع می باشد.

    به دیگر سخن در صورتی که کارشناس پرونده وجود ورشکستگی شرکت و توقف آن را محرز بداند؛ دادگاه نیز بر همین اساس حکم ورشکستگی شرکت را صادر می نماید

    و بالعکس چنانچه مسئله ورشکستگی شرکت برای کارشناس محرز نشده باشد دادگاه نیز دادخواست ورشکستگی شرکت را قبول نخواهد کرد.

    از همین امر می توان به اهمیت نظریه کارشناس پرونده پی برد و شخص خواهان برای پیروزی در پرونده ورشکستگی حتماً لازم است که مرحله کارشناسی را به بهترین شکل ممکن و از طریق اخذ مشاوره های ورشکستگی از وکیل خبره ورشکستگی پیگیری نماید.

    وکیل اصفهان توصیه می نماید که به محض آنکه پرونده به مرحله کارشناسی رسید قبل از تحویل هرگونه مدارک و اوراق به کارشناس پرونده مراتب را با وکیل اصفهان در میان بگذارید تا صرفا مدارک معتبری که برای کارشناس مفید خواهد بود در اختیار وی قرار گیرد.

    .

    نحوه اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت توسط مدیران شرکت ورشکسته

    پس از آنکه کلیه امورات پرونده ورشکستگی انجام شد؛ در نهایت طرفین دعوی با حکم دادگاه روبرو خواهند شد.

    حکم دادگاه می تواند در راستای اجابت دعوی خواهان و پذیرش دادخواست ورشکستگی باشد که در این صورت دادگاه حکم ورشکستگی را صادر خواهد کرد.

    و یا اینکه مسئله ورشکستگی شرکت به هر دلیل برای دادگاه محرز و مسلم نشده؛ که در این صورت حکم دادگاه در راستای رد دعوی ورشکستگی و عدم پذیرش آن صادر خواهد شد.

    به هر جهت یکی از این دو حالت قطعاً اتفاق خواهد افتاد

    در بسیاری از موارد دیده شده است که به جهت وجود اشکالات شکلی که در دادخواست ورشکستگی وجود داشته این دادخواست توسط محاکم قضایی مردود اعلام شده است.

    به همین جهت وکیل ورشکستگی مرتبا و مکرراً به شما توصیه نموده که در زمان تنظیم دادخواست ورشکستگی؛ حتماً از مشاوره های وکیل پرونده ورشکستگی بهره مند شوید

    و چنانچه مسئولیت تنظیم دادخواست ورشکستگی شرکت را به طور کلی به وکیل اصفهان محول نمایید؛ قطعاً تصمیم بسیار درست و شایسته ای اتخاذ نموده اید و حداقل از بروز اشکالات شکلی جلوگیری کرده اید.

    .

    در فرضی که دادخواست ورشکستگی توسط دادگاه مورد پذیرش قرار نگیرد؛ لاجرم باید اقدامات مربوط به اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت توسط مدیران شرکت ورشکسته انجام پذیرد.

    اعتراض به حکم ورشکستگی دارای جزئیات و احکام بسیار مختلفی می باشد که ذکر آن از موضوع مقاله حاضر خارج است.

    دوستانی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت می باشند؛ می توانند به مقاله مربوطه که در همین سایت منتشر شده است مراجعه فرمایند.

    تذکر این نکته نیز لازم است که نوع دیگری از اعتراض به حکم ورشکستگی شرکت وجود دارد که توسط اشخاص ثالث انجام می گردد

    که اصطلاحا به آن « اعتراض ثالث به حکم ورشکستگی شرکت » گفته می شود.

    در همین رابطه می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله اعتراض ثالث به حکم ورشکستگی مراجعه فرمایید.


    اعتراض به حکم ورشکستگی


    نشانی دفتر وکالت وکیل خبره ورشکستگی

    .

    همکاری با اداره تصفیه امور ورشکستگی و مدیر تصفیه

    وکیل ورشکستگی در خصوص اتفاقات پس از صدور حکم ورشکستگی این چنین بیان می نماید که:

    طبیعتاً زمانی که حکم ورشکستگی شرکت صادر شد و به قطعیت رسید؛ پرونده در دادگاه مختومه گردیده و ادامه روند آن به اداره تصفیه امور ورشکستگی و یا به مدیر تصفیه محول خواهد شد.

    مدیر تصفیه و اداره مزبور قانوناً مکلف به انجام کلیه اقداماتی هستند که به موجب مواد قانون تجارت و نیز قانون تصفیه امور ورشکستگی بر عهده آنها گذاشته است

    این اقدامات و اختیارات و وظایف و مسئولیت ها آنقدر متنوع و متعدد می باشد که ذکر آنها موضوع مقاله حاضر نیست

    اما به هر جهت همکاری با مقامات مزبور در زمره مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته میباشد

    و نامبردگان می بایست با مقامات موصوف کمال همکاری را داشته باشند تا پروسه تصفیه وفق قانون و در اسرع وقت شروع گردد و به پایان برسد

    .

    برخی از وظایفی که مدیران شرکت ورشکسته در راستای همکاری با مسئولین تصفیه خواهند داشت عبارتند از:

    الف-تقدیم لیست مطالباتی که شرکت از اشخاص مختلف دارد و هنوز وصول نشده است.

    ب- لیست دیون و بدهکاری هایی که شرکت ورشکسته به مدیر تصفیه

    ج-ارائه اطلاعات اموال به جا مانده از شرکت به مدیر تصفیه

    د-تحویل چکها و اسناد و اوراق بهادار و مهر شرکت

    ه-ارائه اطلاعات مربوط به معاملات قبلی شرکت ورشکسته

    .

    توصیه وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان  ( علیرضا نوری )

    از آنجایی که دعاوی مربوط به ورشکستگی شرکت بسیار گسترده و دارای طیف وسیعی بوده و اشراف کامل اشخاص به کلیه این قواعد و ریزه کاری ها برای اشخاصی که حقوقدان نیستند عملا غیر ممکن است و در صورت انجام اقدامات خودسرانه، احتمال بروز دردسر ها و خسارات فراوانی محتمل است

    لذا توصیه وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان به شما عزیزان این است که حتماً ضمن مشورت با وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان و استفاده موثر از تخصص و تجربیات وی؛ با آسودگی بیشتری، موضوع پرونده ورشکستگی شرکت خود را پیگیری نمایید.

    .

    نشانی دفتر وکالت وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان کجاست؟

    در صورتی که شما عزیزان قصد داشته باشید به صورت حضوری در دفتر وکالت وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان حاضر شوید و به صورت حضوری از خدمات وی بهره مند شوید می توانید به نشانی اصفهان خیابان بزرگمهر ابتدای خیابان سپهبدقرنی ساختمان میلاد نور طبقه چهارم واحد 403 مراجعه نمائید.

    لازم است که قبل از مراجعه حضوری، با شماره تماس 09028777441 تماس گرفته تا همکاران بنده روز و ساعت حضور را برای شما ثبت نمایند.

    .

    شماره تماس وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان

    جهت ارتباط با وکیل ورشکستگی شرکت در اصفهان و دریافت مشاوره تلفنی در خصوص پرونده ورشکستگی شرکت و اقدامات قبل و بعد از آن می توانید با شماره تماس 09028777441 در ارتباط باشید.

    بهترین وکیل پرونده ورشکستگی شرکت ها علیرضا نوری است

    مسئولیت مدیران شرکت ورشکسته دارای ابعاد و جوانب حقوقی و جزایی دیگری نیز می باشد که جهت رعایت اختصار از ذکر آن در این مقاله صرفنظر نمودیم. برای شناخت کامل ابعاد و جوانب مسئولیت مدیران شرکت ورشکستکه با ماه همراه باشید. شما می توانید برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی در خصوص مسئولیت مدیران شرکت ورشکستکه با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در  ارتباط باشید. ضمنا می توانید از طریق آیدی alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo