وکیل شرکت - وکیل ورشکستگی

    شماره-تماس-وکیل-ورشکستگی-در-اصفهان-
    useradmin
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    مقالات-وکیل شرکتها
    381 بازدید

    وکیل شرکت کیست؟

    وکیل شرکت مساله ای است که در این مقاله در خصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد. « وکیل شرکت » یک عنوان تخصصی است که به هر شخصی تعلق نمی گیرد. ما در این مقاله در خصوص اوصاف و ویژگی های وکیل متخصص شرکت ها با شما عزیزان سخن خواهیم گفت.

    مدیران خبره و تراز اول کاملا آموخته اند که مهم ترین سرمایه های هر شرکت، سرمایه های انسانی آن مجموعه می باشد 

    و چه بسا داشتن کارمندان و مشاورین متخصص و متبحر، هم به درآمدزایی شرکت کمک خواهد کرد هم باعث جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه و جلوگیری از بروز ضرر و زیانهای جبران ناپذیر خواهد شد.

     

    در حال حاضر زمینه های حقوقی نیز بسیار متنوع بوده و هر یک از انها از قوانین و مقررات ویژه ای تبعیت می کند. 

    کمتر وکیلی می تواند ادعا کند که در کلیه زمینه های حقوقی و کیفری و ثبتی و خانواده و گمرکی و شهرداری و تعزیراتی و صادرات و واردات و قراردادها و غیره از اشراف صد درصدی برخوردار است. و اساسا چنین مساله ای قریب به محال است.

    در این بین برخی از وکلا عزم خود را جزم نموده با تمرکز در یک یا دو زمینه حقوقی، تبحر زیادی به دست آورده و در طول عمر وکالتی خود، صرفا با قبول موضوعات مرتبط، تجربه های زیادی کسب نموده اند. 

    که به این دسته از وکلا – که از پذیرش دعاوی عمومی و موضوعات پیش پا افتاده امتناع نموده و صرفا به موضوعات مرتبط با تخصص خود می پردازند و با مراجعه به کانون وکلای دادگستری و شرکت در دوره های مربوطه موفق به دریافت مجوز و گواهینامه های وکالت تخصصی می شوند، اصطلاحا وکیل متخصص گفته می شود.

     

    نکته بسار مهم

    در این مقاله سعی کردیم که برخی اوصاف وکیل متخصص شرکت ها را بیان نمائیم ولیکن حتما به این تکته مهم توجه کنید که ما مدعی نیستیم که یک وکیل متخصص شرکت ها هستیم، و تا نائل شدن به این عنوان، مسیر طولانی در پیش است، لیکن در صورتی که پرونده شرکت خود را به ما بسپارید تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شما را از مسیرهای قانونی، به اهدافتان برسانیم. و در این راه از تمامی دانش و تجربه های چندین و چند ساله خود استفاده خواهیم کرد.

     


    برای آشنایی با وکیل شرکت تعاونی و خدمات او اینجا کلیک کنید.


     

    مقدمه ای در خصوص وکیل شرکت

    بهترین سرمایه گذاری در هر شرکت، استفاده از منابع انسانی خبره و اندیشمند و با تجربه می باشد. در واقع اگر مدیران به جهت عدم اشراف به قوانین و مقررات و آئین نامه ها و بخشنامه ها، یک تصمیم اشتباه اتخاذ نمایند، نه تنها سودی را حاصل نخواهند کرد

    بلکه همین مساله امکان بروز دردسرهای و مشکلات فراوان و از بین رفتن سرمایه سهامداران و حتی ورشکستگی شرکت را در پی خواهد داشت.

    در کشور ما، اکثر تجار در قالب شرکت های تجاری فعالیت می نمایند، و در قانون تجارت چندین نوع شرکت به رسمیت شناخته شده و هر یک از آنها از اصول و ضوابط مختلفی تبعیت می نمایند.

     

    از زمانیکه مراحل ثبت یک شرکت استارت زده می شود تا زمانی که شرکت منحل می شود، همگی دارای اصول و قواعد و قوانین مختلف و متنوعی می باشد که فراگیری و رعایت همه آنها نوعا در توان افراد غیر حقوقی نبوده و نیست.

    ضمن اینکه هر کدام از شرکت های مندرج در قانون تجارت، از قواعد مخصوص به خود تبعیت می نمایند و این مساله، سختی کار را دوچندان نموده است.

    اصولا مباحث مربوط به شرکت ها در زمره مباحث بسیار پیچیده و تخصصی حقوقی بوده و یک وکیل متخصص شرکت باید همزمان به مجموعه سنگینی از قوانین حقوقی و کیفری اشراف زیادی داشته باشد

    و به همین جهت تعداد کمی از وکلا را می توان یافت که نسبت به جمیع این قواعد احاطه کامل داشته باشند.

    لذا وکیل متخصص شرکت ها، ابتدائا در خصوص تمامی این شرکت ها اطلاعات جامع، دقیق و کاملی را کسب نموده است. و علاوه بر آن بر تمامی فنون ذیل نیز مسلط شده و ویژگیهایی که در ادامه گفته خواهد شد را احراز نموده است.

     


    از طریق شماره تماس 09028777441 با وکیل شرکت در اصفهان در ارتباط باشید.


     

    وکیل متخصص در زمینه شرکت ها چه ویژگی هایی دارد؟

     

    همانطور که گفته شد یک وکیل برای آن که حائز عنوان «متخصص شرکت ها» شناخته شود باید تلاشهای شبانه روزی زیادی را بکار گرفته باشد. این عنوان، عنوانی نیست که یک شبه و براحتی برای شخصی مصداق پیدا کند.

     

    چنین وکیلی می بایست تمامی موارد ذیل را با تمام وجود خود و با عشق و علاقه وافر انجام داده باشد. او درواقع: 

     

    ☑ 1-سالیان سال، مشاوره حقوقی شرکت های مختلفی را بر عهده داشته و از نزدیک با مشکلات و پرونده های آنان دست و پنجه نرم کرده است. 

    ☑ 2-از نحوه رفتار و تعامل شخص بازرگان با طرفهای تجاری و شرکاء و کارمندان و سهامداران و مربوطین به شرکت و غیره کاملا اطلاع دارد.

     

    ☑ 3-از آنجایی که عمده فعالیت شرکت ها از طریق صدور اسناد تجاری صورت میپذیرد به قواعد مربوط به این اسناد نیز کاملا مشرف است.

     

    ☑ 4-وکیل متخصص شرکت ها، شخصی است که با سالها تجربه کاری در این زمینه و همکاری با شرکت ها و تجار ریز و درشت، بازار و اصول حاکم بر آن را کاملا می شناسد. نحوه فعالیت بازرگانان در رشته های مختلف و اقتضای هر یک از این محیط ها را بخوبی می داند.

     

    ☑ 5-وکیل شرکت ها حقوق سهامداران را به خوبی می شناسد.

     

    ☑ 6-از آنجایی که برخی از اقدامات مدیران و بازرسان، دارای جنبه های کیفری است، لذا یک وکیل متخصص شرکت ها از قوانین جزایی حاکم در این زمینه نیز آگاهی دقیق دارد.

     

    ☑ 7-از آنجایی که مهم ترین داد و ستدهای تجار از طریق سیستم بانکی انجام میگردد، از اصول و قواعد حاکم بر فعالیت های بانکی و انواع عقود و تسهیلات و سامانه های بانکی کاملا آگاه است.

     

    ☑ 8-پرونده های متعدد مربوط به شرکت ها را در مراجع قضایی وکالت نموده است.

     

    ☑ 9-چنین وکیلی نه تنها قوانین حقوقی و کیفری و مواد قانونی را اشراف دارد، بلکه از رویه های قضایی و آراء وحدت رویه و آراء مشورتی نیز مطلع است.

     

    ☑ 10-وکیل مزبور از نحوه دعوت و تشکیل مجامع عمومی و رای گیری و حدنصاب های هر کدام و ثبت صورتجلسات اطلاعات کاملی دارد.

     

    ☑ 11-نکاتی که در خصوص نحوه تنظیم دفاتر قانونی شرکت لازم الرعایه است را گوشزد خواهد کرد.

     

    شماره تماس وکیل متخصص شرکت ها علیرضا-نوری-وکیل

     

    وکیل متخصص شرکت، چه اقداماتی را بر عهده میگیرد؟ و چه خدماتی را به شما ارائه میکند؟

     

    موارد حقوقی که احتمال بروز آن در هرشرکت قابل تصور است و برای حل و فصل آن باید از وکیل متخصص شرکت کمک گرفت، موارد بیشماری خواهد بود که نمی توان به صورت یکجا به همه آنها اشاره کرد.

    در واقع همانطور که فوقا گفته شد تمامی اقداماتی که از زمان استارت خوردن یک شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها انجام شود

    و حتی قبل از آن؛ توافقاتی که فیمابین شرکاء باید منعقد شود تا مواردی که باید برای اعلام انحلال شرکت انجام گردد می تواند جنبه حقوقی داشته باشد و به تبع آن می توان از خدمات یک وکیل متخصص شرکت ها بهره برد. که به تعدادی از این موارد اشاره میکنم:

     

    ☑1-اقدامات مربوط به ثبت یک شرکت و انعقاد شراکتنامه فیمابین شرکاء

     

    ☑ 2-تهیه پیش نویس اساسنامه مورد نظر شرکاء

     

    ☑ 3-سازوکار اعمال هر گونه تغییرات در طول حیات شرکت اعم از تغییر مدیران، بازرسین قانونی، نشانی شرکت، صاحبان امضاء مجاز

     

    ☑ 4-اعمالی که در طول فرآیند تغییر در سرمایه شرکت باید به وقوع بپیوندد.

     

    ☑ 5-هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه

     

    ☑ 6-کاهش و افزایش اختیارات هیات مدیره و مدیرعامل

     

    ☑ 7-برحذر داشتن مدیران از ارتکاب اعمالی که دارای ضمانت اجرای کیفری است.

     

    ☑ 8-دعاوی و اختلافات فیمابین شرکت و شرکاء

     

    ☑ 9-اختلافات بین مدیران شرکت و سهامداران

     

    ☑ 10-اقدامات مربوط به انحلال شرکت

     


    بیشتر بخوانید: آیا از حقوق سهامداران شرکت مطلع هستید؟


     

    یک وکیل متخصص شرکت ها با چه قوانینی باید آشنایی داشته باشد؟

     

    قبلا گفته شد که یک شرکت حتی اگر تراکنش های مالی سنگینی نداشته باشد و حوزه درآمدی کوچکی داشته باشد و با سرمایه اندک مشغول به فعالیت شده باشد،

    باز هم با چندین مرجع دولتی و غیر دولتی تعامل خواهد داشت و از سوی دیگر تعاملات وی با مدیران؛ بازرسین، مدیرعامل، سهامداران، شرکاء، طرفهای قراردادی، کارمندان و غیره نیز دارای چهارچوب معین قانونی است.

    بنابراین یک وکیل شرکت ها، فرد متخصصی است که از یک سو به قوانین مادر که دانستن آن برای همه حقوقی ها، واجب است- مثل قانون مدنی، قانون مجازات اسلامی، قوانین آئین دادرسی، اشراف کامل دارد

    و از سوی دیگر قوانین مربوط به حوزه تخصص خود و فعالیت شرکت، از قبیل قوانین تجاری، قوانین مالیاتی، قوانین کار و کارگر و کارفرما، قوانین تامین اجتماعی؛ قوانین بانکی، قوانین ثبت شرکت ها، قواعد ورشکستگی و دعاوی تجاری و احیانا تعزیراتی نیز اشراف دارد.

     

    آیا مدیران شرکت دارای مسئولیت حقوقی هستند؟

    بر اساس قوانین ایران، هر شخصی که اعمال و رفتار و تصمیمات وی منجر به ورود خسارت به دیگران شود، اصطلاحا مسئولیت مدنی خواهد داشت و باید از پس جبران خسارتهایی که وارد کرده است برآید. اما وضعیت مدیران شرکت در این خصوص به چه نحوی است؟؟؟

    قانونگذار در ماده 142 لایحه اصلاح قانون تجارت در خصوص مسئولیت مدنی مدیران یک قاعده عام و اصل کلی را بدین شرح بیان نموده:

    «مدیران و مدیر عامل شرکت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی یا اساسنامه شرکت و یا مصوبات‌مجمع عمومی؛

    بر حسب مورد منفرداً یا مشترکاً مسئول می‌باشند و دادگاه حدود مسئولیت هر یک را برای جبران خسارت تعیین خواهد نمود»

    .

    وکیل-شرکت-در-اصفهان

    .

    آیا مدیران شرکت دارای مسئولیت کیفری هم هستند؟

    در خصوص مسئولیت کیفری مدیران شرکت باید گفت که قانونگذار در مواد 243 به بعد قانون تجارت، آن دسته از اقدامات مدیران که دارای جنبه کیفری است را بیان داشته است.

     

    بعنوان مثال اگر مدیر شرکت مرتکب یکی از اعمال ذیل شود ممکن است به 3 ماه تا دو سال حبس محکوم شود:

    -هرکس از اعلام مطالبی که طبق مقررات این قانون باید به مرجع ثبت شرکت‌ ها اعلام کند بعضاً یا کلاً خودداری نماید و یا مطالب خلاف واقع‌به مرجع مزبور اعلام دارد.

    -هرکس قبل از پرداخت کلیه مبلغ اسمی سهم سهام بی‌نام یا گواهینامه موقت بی‌نام صادر کند.

    -هرکس سهام یا قطعات سهام را قبل از به ثبت رسیدن شرکت و یا در صورتی که ثبت شرکت مزورانه انجام گرفته باشد صادر کند.

     


    وکیل خوب ورشکستگی را در کنار خود داشته باشید.


     

    -و یا بعنوان مثال اگر مدیر شرکت هرکس عامداً مانع حضور دارنده سهم شرکت در جلسات مجامع عمومی صاحبان سهام بشود به 3 ماه تا یکسال حبس محکوم خواهد شد.

    موارد فوق تنها گوشه ای از مسئولیت کیفری مدیران شرکت می باشد که جهت رعایت اختصار از ذکر تمامی موارد خودداری نمودیم.

     لازم بذکر است که بر اساس قانون مجازات اسلامی جدید، خود شرکت ها نیز دارای مسئولیت کیفری شناخته شده اند.

     بنابراین یکی از خدماتی که وکیل متخصص شرکت ها انجام خواهد داد این است که کلیه اقداماتی که ممکن است برای مدیران شرکت دارای مسئولیت های حقوقی یا کیفری باشد را متذکر خواهد شد

    و راهکارهای عملی جایگزین آن اقدامات را نیز بیان خواهد داشت. (وکیل متخصص شرکت ها )

     

    برخی از دعاوی که در ارتباط با شرکت ها مطرح می شود:

    ☑ تقاضای انحلال شرکت

    ☑ ابطال صورتجلسات شرکت

    ☑ مطالبه سود ناشی از سهام

    ☑ الزام به انتقال سهام شرکت

    ☑ ابطال مصوبات مجمع عمومی

    ☑ مطالبه خسارت از شرکت و مدیران مربوطه

    ☑ ورشکستگی

    ☑ ابطال تصمیمات هیات مدیره

    ☑ دعاوی ناشی از روابط کار و کارگران

    ☑ مطالبه انواع مالیات ها از شرکت ها

    ☑ ممنوع الخروج کردن مدیران شرکت

    ☑ دعاوی مربوط به اسناد رهنی و ذمه ای

    ☑ ابطال ضمانت نامه های بانکی

    ☑ دعاوی ثبتی در اداره اجرای ثبت اسناد و املاک

    ☑ ابطال اجرائیه و مزایده نسبت به اموال مرهون شرکت و ضامنین

    ☑ اقسام شکایت های تعزیزاتی و صنفی

     

    درگاه خدمات الکترونیک قضایی، https://adliran.ir/

     

    شماره تماس وکیل متخصص شرکتها در اصثفهان

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی در خصوص وکیل شرکت های تجاری و انواع مسائل مربوط به آن، با وکیل شرکت ها در دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشید. ضمنا می توانید از طریق آیدی alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo