نظریه مشورتی 7/2193 مورخ 79/11/25– آیا مطالبات تامین اجتماعی از تاجر ورشکسته، دارای حق تقدم می باشد؟ - وکیل ورشکستگی

    نظریه-مشورتی-ورشکستگی-چگونگی-مطالبات-سازمان-تامین-اجتماعی
    useradmin
    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    نظر مشورتی ورشکستگی
    138 بازدید

    نظریه مشورتی 7/2193 مورخ 79/11/25– آیا مطالبات تامین اجتماعی از تاجر ورشکسته، دارای حق تقدم می باشد؟

     

    نظریه مشورتی 7/2193 مورخ 79/11/25– آیا مطالبات تامین اجتماعی از تاجر ورشکسته، دارای حق تقدم می باشد؟ موضوعی است که در این مقاله در خصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد

     

    مطالبات سازمان تامین اجتماعی، در ردیف پنجم قرار میگیرد.

     

    هر چند ماده 49 قانون تأمين اجتماعي مصوب 1354 مطالبات سازمان را در مطالبات ممتاز معرفي كرده است ولي اين امتياز نسبت به ساير بستانكاران معمولي است كه ماده 58، آنان را در گروه پنجم قرار داده است (طبقه بندی بستانکاران ورشکسته)

    بند «الف» گروه چهارم از ماده 58 قانون فوق الذكر نيز اين نظر را تأييد مي نمايد، زيرا با اين كه نفقه زن طبق ماده 1206 ق.م. جزو مطالبات ممتاز بوده است ولي قانونگذار در مورد نحوه پرداخت بدهي هاي تاجر ورشكسته آن را در گروه چهارم قرار داده است.

    بنابراين به نظر مي رسد كه ممتاز بودن طلب سازمان تأمين اجتماعي شامل تاجر ورشكسته نيز مي شود النهايه اين طلب با رعايت حق تقدم در عداد ساير بستانكاران قرار مي گيرد

    كه پس از پرداخت حقوق گروه هاي چهارگانه از مابقي آن بدواً طلب سازمان پرداخت شده و باقي مانده بين غرما تقسيم گردد. (وکیل ورشکستگی)

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-ورشکستگی

    وکیل-ورشکستگی

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی  علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی   alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید. سامانه ابلاغ الکترونیک

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo