نظریه مشورتی ورشکستگی 7/97/2254 - طرح دعوی توسط اداره ورشکستگی علیه مدیران شرکت ورشکسته - وکیل ورشکستگی

    نظریه مشورتی ورشکستگی طرح دعوی علیه مدیر شرکت
    useradmin
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    نظر مشورتی ورشکستگی
    135 بازدید

    اداره ورشکستگی حق طرح دعوی علیه مدیران مقصر در شرکت ورشکسته را دارد

     

    اولا، صرف نظر از آن كه كلمه «ذي نفع» مذكور در ماده 143 لايحه اصلاح قسمتي از قانون تجارت شامل مدير تصفیه يا اداره تصفيه بشود يا خير،

    با عنايت به ماده 142 قانون يادشده و ماده 418 قانون تجارت، اداره تصفيه يه قائم مقامي از ورشكسته مي تواند عليه هر يك از مديران يا مديرعامل كه ورشكستگي شركت به نحوي از انحاء معلول تخلف آنان از قانون يا اساسنامه يا مصوبات مجامع عمومي باشد، اقامه دعواي خسارت كند.


    ثانيا، خسارات وارده به شركت توسط مديران كه معلول تخلف از قانون يا اساسنامه يا مصوبات مجمع عمومي نباشد، از قبيل اتلاف اموال شركت، تابع مقررات عام مسؤوليت مدني است. (مشاور حقوقی شرکتها)

    نظریه مشورتی ورشکستگی 7/97/2254 مورخ 22/7/98

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-ورشکستگی

    وکیل-ورشکستگی-اصفهان

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی  alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo