نظریه مشورتی 7/93/1485 مورخ 93/06/25 تاثیر ورشکستگی در پرداخت جزای نقدی - وکیل ورشکستگی

    نظریه -مشورتی-ورشکستگی-تاثیر-ورشکستگی-در-جزای-نقدی
    useradmin
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    نظر مشورتی ورشکستگی
    235 بازدید

    نظریه مشورتی 7/93/1485 مورخ 93/06/25 تاثیر ورشکستگی در پرداخت جزای نقدی

     

    نظریه مشورتی 7/93/1485 مورخ 93/06/25 تاثیر ورشکستگی در پرداخت جزای نقدی موضوعی است که در خصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد.

    دولت نیز باید همانند سایر طلبکاران، در اداره تصفیه  در زمره غرماء قرار گیرد.

     

    چنانچه فردي در قبال محكوميت به جزاي نقدي در زندان به سر ببرد وسپس حكم ورشكستگي وي صادر گردد، بفرماييد:


    1- آيا صدورحكم ورشكستگي تاثيري در رفع اعمال ماده ­1 قانون نحوه­ اجراي محكوميت­هاي مالي دارد ياخير؟


    2- آيا اصولا پرداخت جزاي نقدي را مي توان تحت عنوان محكوميت مالي محسوب دانست و در فرض سوال با توجه به اعلام ورشكستگي محكوم مراتب را به عنوان دين وي و طلب دولت جهت قرار گرفتن دولت در بين طلبكاران به اداره­ي ورشكستگي اعلام نمود؟


    3- درصورت مثبت بودن پاسخ سوال 2 و در فرض پرداخت قسمتي از جزاي نقدي توسط اداره ورشكستگي آيا مبنايي جهت رفع اثر از اعمال ماده ­1 قانون مزبور و آزادي محكوم خواهد بود؟

    ( نظریه مشورتی 7/93/1485 مورخ 93/06/25 تاثیر ورشکستگی در پرداخت جزای نقدی )


    نظريه اداره كل حقوقي قوه قضاييه


    هر چند در مواردي كه جرم موضوع جزاي نقدي قبل از تاريخ ورشكستگي به وقوع پيوسته باشد، دولت هم مانند ساير طلبكاران مي­تواند براي وصول جزاي نقدي از اموال تاجر ورشكسته در غرما، شركت كند، (وکیل ورشکستگی)

    اما بايد توجه داشت كه جزاي نقدي موضوع ماده يك قانون نحوه اجراي محكوميتهاي مالي مصوب 77 و اصلاحات و الحاقات بعدي مجازات مي­باشد؛ گرچه جنبه مالي دارد (وکیل ورشکستگی)

    و لذا چنانچه محكومٌ عليه به هر نحوي، ولو به لحاظ موانع قانوني و عدم امكان برداشت از اموال خود، قادر به پرداخت جزاي نقدي نگردد، مطابق ماده مرقوم و نيز به لحاظ ماده 27 قانون مجازات اسلامي مصوب 1/2/92 در قبال جزاي نقدي بازداشت خواهد شد (وکیل ورشکستگی)

    و با اوصاف مذكور، صدور حكم ورشكستگي محكوم­ٌعليه موجب رفع اثر از اعمال ماده 1 قانون مورد اشاره نمي­شود و پرداخت قسمتي از جزاي نقدي توسط مدير تصفيه، چنانچه كفاف باقي مانده حبس را نكند، موجب رفع بازداشت تاجر ورشكسته نمي­شود./ (وکیل ورشکستگی)

     

    درگاه خدمات الکترونیک قضایی

     

    برای آشنایی با وکیل خوب اصفهان اینجا کلیک کنید.

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-قرارداد

    وکیل-قرارداد

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی  alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo