نظریه مشورتی ورشکستگی 7/95/2408 مورخ 95/9/29 - خوانده دعوی ورشکستگی - وکیل ورشکستگی

    نظریه -مشورتی-ورشکستگی-خوانده-دعوی
    useradmin
    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
    نظر مشورتی ورشکستگی
    398 بازدید

    نظریه مشورتی ورشکستگی 7/95/2408 مورخ 95/9/29 – خوانده دعوی ورشکستگی

     

    نظریه مشورتی ورشکستگی 7/95/2408 مورخ 95/9/29 – خوانده دعوی ورشکستگی؛ موضوعی است که در خصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد.

     

    استعلام 


    شخصي دادخواست ورشكستگي به طرفيت سه نفر طلبكار و دادستان مي دهد آيا مي تواند نسبت به احد از طلبكاران و دادستان دعوي را مسترد نموده و با موافقت ساير خواندگان تقاضاي رسيدگي فوق العاده نمايد و اينكه آيا دادستان حتماً مي بايست يكي از خواندگان باشد؟

     

    نظريه مشورتي اداره كل حقوقي قوه قضاييه


    اولاً برابر مقررات كنوني لازم نيست هيچ يك از طلبكاران، طرف دعواي ورشكستگي قرار گيرند

     و اصولاً تعيين همه طلبكاران و ساير اشخاص ذي نفع قبل از صدورحكم و طرف دعوا قراردادن آنها، در مواردي كه برابر بندهاي ب و ج ماده 415 قانون تجارت درخواست صدور حكم ورشكستگي از سوي يك يا چند نفر از طلبكاران يا دادستان به عمل مي آيد، غيرممكن است

     و در مواردي كه اين درخواست برابر بند الف ماده مذكور از سوي خود تاجر نيز به عمل مي آيد، همواره امري آسان نيست. (وکیل خوب ورشکستگی)

    ثانياً در مقررات كنوني نصي مبني بر اينكه دعواي ورشكستگي از سوي تاجر يا طلبكاران، بايد به طرفيت دادستان باشد وجود ندارد و از عمومات قانوني نيز چنين امري قابل استنباط نيست.

     بنابراين، در فرض سوال استرداد دعوي به طرفيت كساني كه اصولاً لازم نيست دعوا به طرفيت آنها طرح شود، مانع رسيدگي به دعواي ورشكستگي نيست. (وکیل ورشکستگی)

     

    همین موضوع در نظریه مشورتی دیگری به شماره 7/95/1416 مورخ 95/06/14 نیز بدین نحو تکرار شده است که:

     

    «در مواردي كه درخواست ورشكستگي شخص تاجر مي شود خوانده قراردادن دادستان در قوانين پيش بيني نشده و ضرورتي ندارد» درگاه خدمات الکترونیک قضایی

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی ، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-قرارداد

    وکیل-قرارداد

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی  alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo