نظریه مشورتی ورشکستگی 7/97/1853 - عدم حق تقدم سازمان امور مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی - وکیل ورشکستگی

    نظریه مشورتی ورشکستگی حق تقدم اداره مالیات
    useradmin
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    نظر مشورتی ورشکستگی
    135 بازدید

    سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی همانند مابقی طلبکاران می باشند.

     

    اولاً

    برابر ماده 58 قانون اداره تصفيه امور ورشكستگي و رأي وحدت رويه شماره 212 مورخ 10/7/1350 هيأت عمومي ديوان عالي كشور، سازمان امور مالياتي و سازمان تأمين اجتماعي به عنوان يكي از طلبكاران عادي محسوب مي­شوند

    و با توجه به اطلاق ماده 412 قانون تجارت، تفاوتي در منشأ دين تاجر وجود ندارد و لذا در فرض سؤال دعواي ورشكستگي قابليت استماع را دارد.

     

    النهايه احراز اين امر كه شركت تجاري به منظور فرار از پرداخت ديون دولتي و عمومي اعلام ورشكستگي كرده يا خير، امري موضوعي بوده و با دادگاه رسيدگي كننده است.

     ثانياً از آنجايي كه سازمانهاي فوق طلبكار محسوب مي­شوند مانند هر طلبكار ديگري برابر مواد 479 به بعد قانون تجارت مي­توانند مبادرت به انعقاد قرارداد ارفاقي با تاجر ورشكسنه نمايند.

     

     ضمناً قرارداد ارفاقي، صلح دعوا نبوده و از شمول صلح موضوع اصل 139 قانون اساسي و ماده 457 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور مدني خارج است

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-ورشکستگی

    وکیل-ورشکستگی-اصفهان

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی  alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo