نظریه مشورتی ورشکستگی 7/97/2548 - بطلان معاملات بعد از تاریخ توقف - وکیل ورشکستگی

    نظریه مشورتی ورشکستگی بطلان معاملات ورشکسته
    useradmin
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    نظر مشورتی ورشکستگی
    139 بازدید

    بطلان معاملات بعد از تاریخ توقف

     

    اولاً

    با عنايت به مادّه 423 قانون تجارت كه بعد از صدور حكم توقف، تأديه قرض اعم از حال يا مؤجل به هر وسيله كه به عمل آيد و هر معامله كه مالي از اموال منقول يا غير منقول تاجر را مقيد نمايد و به ضرر طلبكاران تمام شود، باطل و بلااثر خواهد بود،

    لذا مراجع ذي ربط مؤظفند از هر گونه اقدام مغاير با مفاد مادّه مرقوم امتناع و چنانچه قبلاً اقدامي نموده اند رأساً رفع اثر نمايند

    والا به درخواست اداره تصفيه يا مدير تصفيه رفع اثر مي شود و در هر حال نيازي به طرح دادخواست و رسيدگي قضائي و صدور حكم نمي­باشد.

    النهايه در صورت لزوم، دادگاه صادركننده حكم ورشكستگي در اين مورد دستور لازم را صادرخواهد كرد.

     

    عدم وجود حق اولویت برای توقیف کنندگان اموال شخص ورشکسته

     

    ثانياً

    با توجه به مادّه 58 قانون اداره امور ورشكستگي كه به موجب آن به حق اولويت طلبكاران با وثيقه تصريح شده است، اولويت و رجحاني براي طلبكاراني كه سابقاً در راستاي تأمين خواسته، مالي را توقيف نموده باشند، ملاحظه نمي شود،

    لذا با صدور حكم توقف تاجر، توقيف مالي كه نسبت به اموال شخص ورشكسته سابقاً به عمل آمده بايد مرتفع شود،

    در غير اين صورت مطابق بخش آخر پاسخ قسمت اولاً اقدام خواهد شد، مگر راجع به تأمين هاي صورت گرفته از سوي دادگاه كه به موجب مادّه 128 قانون آئين دادرسي در امور مدني عين معين تأمين و توقيف شده باشد. (وکیل ورشکستگی)

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

     

    وکیل-ورشکستگی

    وکیل-ورشکستگی-اصفهان

     

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی، در خصوص موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی  alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo