نظریه مشورتی 7/1821 مورخ 1375/03/16 اقدامات پس از اعلام ختم تصفیه - وکیل ورشکستگی

    نظریه-مشورتی-ورشکستگی-اقدامات-پس-از-اعلام-ختم-تصفیه
    useradmin
    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    نظر مشورتی ورشکستگی
    166 بازدید

    نظریه مشورتی 7/1821 مورخ 1375/03/16 اقدامات پس از اعلام ختم تصفیه

     

    نظریه مشورتی 7/1821 مورخ 1375/03/16 اقدامات پس از اعلام ختم تصفیه موضوعی است که در این مقاله در خصوص آن با شما صحبت خواهیم کرد

     

    پس از اعلام ختم تصفیه، وجوه باقیمانده احتمالی باید به صاحبان سهام شرکت پرداخت شود.

     

    با التفات به ماده 60 و 61 آيين نامه اجرايى قانون تصفيه امور ورشكستگى و استفاده از ملاك مواد 267 و 228 قانون اصلاح ق.ت در مورد اعلام ختم تصفيه شركتهاى سهامى بايد وجوهى را كه با عمل تصفيه باقى مانده و متعلق به ورثه ورشكسته يا صاحبان سهام مى باشد در حساب مخصوص در بانك، ايداع

    و صورت اسامى آنان نيز به بانك تسليم و مراتب طى آگهى به اطلاع اشخاص ذى نفع برسد و در صورت عدم مراجعه يا انقضاى مهلت مقرر در قسمت اخير ماده 228 قانون فوق الذكر با وجوه مذكور بايد موافق مقررات قانون سازمان اموال تمليكى رفتار گردد. (وکیل ورشکستگی)


    در مواردى كه امر تصفيه تركه متوفى به اداره تصفيه محول مى گردد مقررات ق.ا.ح. در مورد تصفيه و آنچه كه مربوط به ماترك متوفى است لازم الرعايه مى باشد.
    با توجه به تعريف مقرر در ماده يك قانون اصلاح قسمتى از ق.ت. مسؤوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ رسمى سهام آنهاست

    بنابراين در مورد شركتهاى سهامى موضوع قانون با لحاظ ورشكستگى مى توانند سهام خود را به ديگرى منتقل كنند

    النهايه بايد اين انتقال به هرحال موافق مقررات اساسنامه شركت صورت گيرد كه نتيجه آن اطلاع شركت از اين موضوع است خريداران سهام شركت ورشكسته همان حقوقى را دارا هستند كه فروشنده داشته است. (وکیل ورشکستگی)

     

    «برای ملاحظه سایر نظرات مشورتی در خصوص ورشکستگی، اینجا کلیک کنید»

     

    وکیل-ورشکستگی

    بهترین-وکیل-ورشکستگی

    برای دریافت هر گونه مشاوره حضوری و نیز مشاوره تلفنی  ، در خصوص   موارد مربوط به ورشکستگی با وکلای دفتر حقوقی  علیرضا نوری در ارتباط باشیدضمنا می توانید از طریق آیدی   alireza.nori.lawyer@ و یا هشتگ #با_ما_وکیل_خود_باشید ما را در اینستاگرام دنبال کنید. درگاه خدمات الکترونیک قضایی

     

    _____

    نظرات مشتریان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تماس با ما

    آخرین مقالات

    درباره ما

    دفتر وکالت علی رضا نوری با اتکا بر عنایات خداوند منان و با تمرکز بر اصولی همچون صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و امانتداری، در سال 90 در اصفهان شروع به کار نمود.

    وکلا این دفتر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و با توجه به نیازهای موکلین خود، و اعتقاد به دفاع از حقیقت و پاسداری از حقوق موکلین  اقدام به قبول وکالت و ارائه خدمات مینمایند.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به وکیل ورشکستگی می باشد.​

    enemad-logo